Ptejte se expertů z Úřadu civilního letectví
Konec rozhovoru
Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 16. srpna 2005 do 12:15
OTÁZKA:
Dobry den,
je tedy bezpecne letat z nizkonakladovymi leteckymi spolecnostmi?Jsou tyto spolecnosti nejakym zpusobem proverovany?
nekde se psalo, ze aby lide zmrzli, musela by byt v letadle obrovska dira... Kde se tam tedy mohla objevit?
Standa
ODPOVĚĎ:
Bezpečnostní předpisy jsou stejné pro všechny provozovatele obchodní letecké dopravy. Tyto společnosti jsou prověřovány příslušnými leteckými úřady. Vzhledem k délce letu v cestovní hladině se nemuselo jednat o otvor v trupu letadla.
16.8.2005 12:27
OTÁZKA:
kdyz stihacky zjistili, ze je na palube mrtvo neda se to letadlo navest na pristani dalkove ?
oko
ODPOVĚĎ:
Letadlo se nedá dálkově navést na přistání.
16.8.2005 12:28
OTÁZKA:
Jak mohli být pasažeři při pádu ještě na živu když kyslík z masek přece vydrží jen 12-15min?? Přece se museli udusit z nedostatku kyslíku nebo umrznout ne?
Romanius
ODPOVĚĎ:
Odolnost každého člověka je individuální.
16.8.2005 12:29
OTÁZKA:
Vi se jak razantni a rychly byl pokles teploty uvnitr letadla? Pri normalni letove hladine kolem deseti km prece nespadne teplota o vic nez 100°C za dve sekundy:-) nebo ano?
Lukas
ODPOVĚĎ:
Ad1) nemáme ověřené informace k této otázce.
Ad2) tak velký pokles za tak krátký čas není možný.
16.8.2005 12:29
OTÁZKA:
Proč když došlo k poklesu tlaku v kabině pilot nezačal klesat okamžitě? Proč si nenasadil masku?Dokázal by zapnutý autopilot dokončit let až do úspěšného přistání na letiště? Je možné aby na palubě byl pouze jeden pilot?
Zdeněk z Kladna
ODPOVĚĎ:
Tato otázka je předmětem šetření. Pokud je autopilot příslušně naprogramován, pak dokáže úspěšně přistát. Jeden pilot přistání dokončit může. To, že by byl pilot na palubě sám je velmi nepravděpodobné.
16.8.2005 12:31
OTÁZKA:
Dobrý den.V tisku jsem se doslech informace , že několik lidí bylo naživu i v posledních minutách před havárií. Myslíte že byla nějaká šance jim pomoci? Děkuji
Tomáš
ODPOVĚĎ:
Vzhledem k průběhu nehody jim nebylo možno pomoci.
16.8.2005 12:32
OTÁZKA:
Mohlo letadlo samo pristat?
mig21
ODPOVĚĎ:
Nemohlo.
16.8.2005 12:32
OTÁZKA:
Jak moc je pravděpodobné, že by řecká vláda nechala letět letadlo 2 hodiny bez života a modlila se, aby spadlo do neobydlené části. Není pravděpodobnější, že bylo letadlo z bezpečtnostních důvodů sestřeleno?
dan
Na tuto otázku odmítá dotazovaný odpovídat
OTÁZKA:
Jaky je vas nazor na nehodu, z toho co znate?
Pedro
ODPOVĚĎ:
Veškeré názory v současné době jsou pouhou spekulací.
16.8.2005 12:34
OTÁZKA:
Jak je možné, že letoun ve špatném tech. stavu je provozován? Domníval jsem se, že pro to existují přísná pravidla.
Pes
ODPOVĚĎ:
Údaje o technickém stavu nám zatím nejsou známy. Přísná pravidla existují pro všechny letecké dopravce.
16.8.2005 12:34
OTÁZKA:
Pokud selhala klimatizace letadla,muselo selhat ještě mnoho dalších faktorů - byl zaznamenán pokles tlaku v kabině na budíku? Nebo došlo k náhlé dekompresi?např.otevření dveří,výbuch.Vyhodnotil kapitán špatně situaci?
michal
ODPOVĚĎ:
Toto je stále předmětem šetření LN.
16.8.2005 12:35
OTÁZKA:
Dobrý den, myslíte, že by ostatní piloti dokazali tuto situaci zvládnout nebo katastrofa byla zcela neodvratitelná? Děkuji.
humr
ODPOVĚĎ:
Piloti jsou cvičeni na zvládání podobných situací.
16.8.2005 12:35
OTÁZKA:
Dobrý den, ráda bych se zeptala, jak je to s funkčností kyslíkových masek. V MF dnes odborník psal, že musely selhat, na druhou stranu před pár dny se psalo, že ve veliké výšce by stejně asi nepomohly, protože dochází k takovým fyzickým změnám, že plicní sklípky fungují jinak. Děkuji
Fluffin
ODPOVĚĎ:
Nefunkčnost masek pro cestující je vysoce nepravděpodobná. Tyto masky jsou všek určeny pouze pro nouzový sestup, který trvá pouze několik minut.
16.8.2005 12:37
OTÁZKA:
Dobrý den, můžu se zeptat, jak je možné, že letadlo, které mělo problémy s klimatizací již několikrát bylo "uschopněno" k letu a Úřad civilního letectví povolil jeho let do / nad ČR?Včera se v medií objevila informace, že se problémy s letadly rychle "rozkřiknou" a úřady jednotlivých zemí jim zakáží let / přelet přes jejich území. Úřad civilního letectví ČR tyto informace neregistruje?Díky za odpověď.
Zdeněk
ODPOVĚĎ:
Existence závady - její odstranění - nemůže být důvodem pro odepření přístupu do vzdušného prostoru státu. Podrobné informace a odpovědnost za dozor nad bezpečností tohoto letadla má stát zápisu do leteckého rejstříku. (Kyperský letecký úřad)
16.8.2005 12:40
OTÁZKA:
Dobrý den, jak je možné, že byly takové nejasnosti kolem pasažérů na palubě? Vždyť přece několikanásobná kontrola před odletem dokáže vytvořit 100% evidenci cestujících.
Miloš
ODPOVĚĎ:
Nemáme informace proč došlo k těmto nejasnostem.
16.8.2005 12:40
předchozí | 1 2 3 4 5 6 | další |
Upozornění
Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.