Ptejte se expertů z Úřadu civilního letectví

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 16. srpna 2005 do 12:15

OTÁZKA: Proc nezvladli piloti kriz.situaci.Jak casto ji trenuji??? Mr.Corrado
OTÁZKA: Shrňme to: podle vás AP neumí zahájit pokles, sestup musí provést pilot; stíhačky však doprovázely letadlo v nízké letové výšce, nikoli ve výšce 10 km - tak vysoko snad ani nemohou. Piloti letadla však sestup provést nemohli, protože byli v té době v bezvědomí, či spíše dvě a půl hodiny mrtví a na kost zmrzlí. Vysvětlíte tento rozpor? Jarda
OTÁZKA: Dobrý den, 1) v případě mechanického poškození trupu ve velké výšce, například v případě střelby uvnitř kabiny, a následného úniku tlaku z kabiny, hrozí další poškození trupu vlivem rychle unikajícího plynu, nebo je trup letadla konstruován aby tuto zátěž vydržel? 2) když pomineme vliv teploty vnějšího prostředí, kam klesne teplota uvnitř trupu při rychlém vyrovnání tlaku v 10 - 11 tisících metrech? Díky Michal
OTÁZKA: Dobry den, je jasne ze vsetko su to dohady ... mna by ale zaujimalo, za aky cas by dokazala 737ka pilotom (v takejto situacii)vyklesat z povedzme 29500ft na bezpecnych cca 10000ft ? dakujem DROBEC
OTÁZKA: Dobry den, jestlize se podivam na vsechny zpravy kolem, tak me zacina pouze napadat, s jakymi technickymi problemy smi jeste letadlo vubec do vzduchu? Zda se mi toho na jeden let trochu moc. Kdo je odpovědný za technický stav letadla a rozhoduje o jeho možném použití pro další let po přistání na letišti? Díky. Vita
OTÁZKA: Dobrý den, 1) který agregát je v B737-300 zodpovědný za "výrobu" udržování vyššího tlaku v kabině(APU)? 2) Je cargo prostor přetlakový stejně jako kabina? Mohly by špatně uzavřené dveře nebo špatně uchycený náklad způsobit dekompresi při porušení trupu i v místě nákl. prostoru? Díky, zdraví honza Honza
OTÁZKA: Jak časově náročná je reakce pilota na takovou situaci? Existuje nějaké logické vysvětlení pro to proč piloti nestihli reagovat? Nebylo by dobré mít pro takový případ snadno dostupné tlačítko pro automatický nouzový sestup do nižší letové hladiny, které by se dalo snadno zmáčknout během těch asi 15 sekund než posádka upadne do bezvědomí pokud selže dodávka kyslíku? Symetric
OTÁZKA: Pred rokem jsem komunikoval s clovekem, ktery o sobe tvrdil ze je pilot dopravniho letadla. V te dobe zrovana prasklo na vladnim letadle celni sklo. Ptal jsme se ho, zda je to velmi nebezpecne. Rikal ze ani ne, ze se to da zvladnout i bez skla, coz se mi ve svetle dnesnich udalosti jevi jako nesmysl.Je to tedy pravda nebo nesmysl? Asi bude zalezet i na vysce letu a zda maji piloti u sebe salu a bryle :-). P.
OTÁZKA: Jak se letadlo dostalo z 10000m do výšky, kde se mohlo srazit s horou. Po vyčerpání paliva by se asi zřítilo, ale zprávy hovořily, že narazilo vodorovně. Budou provedeny kontroly našich B-737, které vlastní ČSA? Milan2
OTÁZKA: Dobrý den, co se musí stát v kabině pilota při poruše klimatizace aby nestačil zahájit sestup,kolik minut potřebuje na sestup do života příznivé hadiny. Ema
OTÁZKA: Dobry den. Jak funguje alarm, resp. cidlo kabinoveho tlaku v pripade, ze kompresor nebo prepousteci ventily nefunguji dobre pri vzestupu? (z tisku: 10 min. po startu hlasi pilot problemy, vzestup do let. hladiny trva cca 20 min.). Muze byt napr. alarm vyrazen ve chvili, kdy cca 10 min. po startu jde kapitan kontrolovat mezi cestujici klimatizaci (treba 12000 stop, dychat se jeste da), FO si neuvedomi nebezpeci hypoxie, nenasadi si preventivne masku a pri pokracujicim vzestupu nepozna hypoxii drive, nezli ztrati kriticke mysleni?). Masky pozdeji spadnou pasarerum automaticky... Strucneji: reakci letadla + kazdeho pilota na dekompresi v hladine 35000 zname. Co se deje, pokud tlak v letadle neklesa, jenom se nezvysujeb (zavada na kompresoru) pri vzestupu? Da se vypnout - vyradit alarm v pilotni kabine v ramci laborovani s neznamou zavadou? mira
OTÁZKA: Pokud si posadka sama postezovala na problem s klimatizaci kratce po vzletu, nemela nahodou prerusit let a vratit se zpet na letiste, popripade pokracovat na zalozni ve vysce, ktera umozni preziti? Kazdemu pilotovi airlineru musi byt jasne, jake jsou podminky nahore kolem FL330, kde snad meli letet a ze to tam se spatne fungujici klimatizaci proste nepujde. Garminek
OTÁZKA: dobrý den, k umrznutím pasažérů došlo vlivem vyrovnání vnitřní a venkovní teploty ? jaká je doby po kterou trup letadla zamezí poklesu teploty pod hranici přežití ? tom
OTÁZKA: Autopilot dopravního letadla umí údajně autonomně letět i přistát. Konfigurovat jej však musí pilot v letadle. V čem spočívá technický problém, aby autopilot mohl být nakonfigurován ze země a v krizových situacích, kdy není dlouhodobý kontakt s ledadlem jej bezpečně navést na nejbližší letiště. Pilot se přeci stejnak z 90% spoléhá na měřící přístroje, jejichž údaje by snad bylo též možné přenášet na zem. Roman
OTÁZKA: Dobrý den.Je teoreticky možné, že dojde k poruše klimatizace bez rozhermetizace kabiny a ztoho důvodu k poklesu teploty uvnitř letounu na teplotu okolního prostředí JuMl
OTÁZKA: Překvapilo mě, že posádka nevyslala žádný nouzový signál.Pokud tam byla tak výjimečná situace, tak bych očekával, že "zmáčknou nějaké nouzové tlačítko" a tím na své problémy okamžitě upozorní dispečery. Co si o tom myslíte? Marek
OTÁZKA: Dobry den. Rad bych si udelal predstavu o slozitosti prevzeti pristani "laikem". (Kazdy je tak stale trochu klukem :) 1)Ma autopilot jedno hlavni tlacitko na aktivaci (on/off)mimo nastavovani parametru nebo je to slozitejsi? 2)Myslite ze pristani "laikem" odchovanym Flight Simulatorem" je neuskutecnitelne? => Klapky, plyn, podvozek, vydrz, dosed, brzdeni a reverz. Diky :) MiMuz
OTÁZKA: Je to celý nějaký divný. Co na to říkáte Vy jako expert? Nezdá se Vám to celý nějaký podezřelý? Přeci tam spoustu věcí a údajů nehraje.... Letadlo normálně letí do Athén cca hodinu a něco, ale letělo kolem tří hodin, spadlo za Athenama.... Jason
OTÁZKA: Dobrý den, chtěl bych se zeptat, zda když je nastaven autopilot, tak proč vlastně naboural do toho pohoří? Není to letadlo vybaveno nějakými automatickými čidly,či něčím podobným, které by automaticky se vyhly všem těmto překážkám?A ještě by mě zajímalo,zda autopilot umí sám i bezpečně přitát.Děkuji za odpověd. Adam
OTÁZKA: Dobrý den, v jaké časově prodlevě (cca) se náš letový provoz dozví, že se udála nějaká kolize v EVROPĚ? Děkuji Jarda
OTÁZKA: Dobrý den. V různých článcích se píšou různé věci, ale co ze všech vyplývá je, že trasa letadla byla víceméně "neurčitá". Až dnes se v jednom deníku hovořilo o kroužení. Jak je možné, že letadlo, které letí na AP, chvíli krouží nad nějakým ostrovem a najednou letí do vnitrozemí? Jaroslav Brabenec
OTÁZKA: DOBRY DEN, CHTEL BYCH SE ZEPTAT, VIM SEICE ZE JSTE SE O TOM ZMINOVAL UZ NEKDE DOLE V TEXTU, ALE POKUD BY NEKDO ZIL, BYLA BY MOZNA ZACHRANA LIDI A TO BUD NEJAKYM ZAHADNY M ZPUSOBEM OVLADNOUT OVLADANI LETADLA NA DALKU NEBO DOSTAT ODTAM CESTIUJICI. DIK ZA ODPOVED , ASI JSEM TROC HU ULITLEJ Z USA SERIALU :-))) XXX
OTÁZKA: Dobrý den, pokud byl nastavený autopilot na sledování trace points a tedy na sledování příslušné trasy, tak i při dosažení finálního bodu bude letadlo kroužit nad posledním bodem a hlavně si bude držet letovou hladinu, tedy není možné aby narazilo do skal (pokud mu k tomu někdo nepomohl viz. doprovodné stíhače) Nejsem pochopitelně profesionál jen nadšenec co léta na Flight Simulátoru od MS což považuju za nejreálnější simulátor civilního letectví dostupný veřejnosti. Tedy mlžení řecké vlády ohledně pádu letadla není dle mě zcela pravdivé, můžete mé domněnky potvrdit ? Děkuji Ace2
OTÁZKA: Dobrý den,není možné,že stíhačky letadlo kvůli bezpečnosti, aby nespadlo do obydlené zóny, sestřelili, když věděli že jsou všichni mrtví? honza
OTÁZKA: Ví se už, kdy došlo ke ztrátě komunikace s letounem (posádkou či počítačem na palubě). Jak probíhá předání letadla mezi jednotlivými letovými koridory, tzn. kyperskými a řeckými dispečery? Vlasta
OTÁZKA: Nejeví se vám vzniklá situace tak, že by to letadlo mohli setřelit vojáci, třebá kvůli tomu aby nespadlo do obydleného ůzemí? Stalo se to v dějinách letectví někdy a je to vůbec možné? David.
OTÁZKA: zajimalo by me, jestli v pripade, kdy by doslo ke ztrate spojeni s piloty a letadlo by ohrozilo bezpecnost lidi na zemi, doslo k rozkazu sestrelit letadlo, aby nedoslo k jeste vetsi tragedii (napr.naraz do budovy) jibo
OTÁZKA: Dobry den. Rad bych se zeptal na mozne vysvetleni faktu, ze pokud letadlo melo zapnuteho autopilota, nastaveny heading, vysku, rychlost jen tak spadlo? Pokud se letadlo blizilo k Athenam od vychodu ve v udane letove hladine a piloti byli mimo vedomi uz par desitek minut, jak je mozne, ze se letadlo zriti, pokud autopilot dodrzuje vsechny prikazy zadane do systemu. Vse nasvedcuje tomu, ze letadlo bylo sestreleno, jinak si nedokazu predstavit, jak by takovymto zpusobem(ani kdyby treba piloti zahajili klesani, coz nepredpokladam, kdyz s nimi ATC ztratilo kontrolu uz kolem devate) mohlo spadnout, kdyz autopilot by udrzoval predepsanou vysku do doby, dokud by nedoslo palivo. Co si o tom myslite? Diky za odpoved. Ales
OTÁZKA: Zdravím, dovedete alespoň přibližně vysvětlit, jak je možné, že 6 lidí nebylo zmrzlých a udušených, když všichni ostatní ano? Díky Ignac
OTÁZKA: Je možné, aby autopilot dovedl řídit až k samotnému přistání letadla? Pokud ano, proč se tak nestalo?děkuji Radka
OTÁZKA: Dobrý den. Je možné naprogramovat autopilota, tak aby se sám přiblížil k letišti, nalétl na přistávací dráhu a sám přistál? Či případně toto udělat ještě před odletem? Skyfinger
OTÁZKA: Dobrý den. Rád bych znal Váš názor, proč letadlo havarovalo. Děkuji. spaceman
OTÁZKA: Dobry den! Chtel jsem se zeptat na druheho pilota? Je v pripade nutnosti schopen letadlo ovladat sam?dekuji Jakub
OTÁZKA: Dobrý den, zajimalo by mě jak účinná je tepelná izolace trupu a za jak dlouho se vnitřní teplota srovná s venkovní při výpadku topení. Předpokládám, že při okolní teplotě -50 stupňů musí mít kabina spíše než klimatizaci účinné topení.Co je zdrojem tepla a nelze nějak při výpadku elektroniky zatopit manuálně? Děkuji. Petr
OTÁZKA: Slyšel jsem, že před startem s inkriminovaným letadlem pilot odmítl odletět a společnost Helios na to zareagovala výměnou pilota. Máte také takovéto informace nebo si to někdo vymyslel? Nějak si nedovedu představit větší chybu, jakou by mohla letecká společnost v takové situaci udělat. Tomáš
OTÁZKA: Umí autopiot sám navést letadlo na letiště. A pokud ano proč se tomu nestalo v tomzo případě?
OTÁZKA: Jak je prosim Vas mozne, ze kdyz bylo znamo, ze letadlo melo uz pred tim problemy, nemeli Aerolinie nebo technici spolecnosti povinnost odstranit tuto zavadu? Neexistuji nejake mezinarodni pravidla v letecke preprave co se tyce bezpecnosti letounu? Lubor
OTÁZKA: Letam jiz delsi dobu s radiem rizenym modelem letadla. Je mozne, aby me v pripade potreby pozemni kontrola naucila behem nekolika hodin s dopravnim letadlem pristat v pripade, ze by se neco stalo s posadkou nebo je to uplne nemozne? Jiri
OTÁZKA: Dobrý den. Co mohlo mít za příčinu tak náhlé zkolabování pilotů? Pokles tlaku, teploty? Dozví se veřejnost někdy pravdu? Neříkejte mi že v dnešní době může takovéto letadlo znenadání spadnout. Co je váš osobní názor na celou nehodu? Mohl v tom mít ruce i někdo jiný? Dekuji bigbag -bigbag
OTÁZKA: Dobrý den, není mi jasné, co by se dělo, kdyby letadlo samo nespadlo? A nemohlo se srazit jako neřízené s jiným letadlem, když před pádem létalo v pomyslném trojúhelníku? Radka Cárachová
OTÁZKA: Jak si vysvětlujete že piloti neměli nasazené kyslíkové masky a jeden z nich byl pravděpodobně v postoru pro cestující(dle sms z paluby pilot zmodral)? Děkuji Pavel
OTÁZKA: Dobrý den, jak dlouho trvá sestup z cca 10 km do výšky, kde cestující mohou přežít? Děkuji! stanley
OTÁZKA: Co se stane, pokud letoun řízený autopilotem doletí do posledního naprogramovaného bodu? Sugy
OTÁZKA: Jsem opravdu překvapený, že se něco takového může stát. Myslíte si, že je zcela vyloučen jakýkoliv způsob teroristického útoku ? Zdá se mi, že v tomto případě je velké množství otazníků, na které se bude velmi ztěžka hledat odpověď. Martin
OTÁZKA: Není možné, že bylo poškozené letadlo raději sestřeleno nad neobydlenou oblastí než aby se zřítilo nad Athénami. Pak by ztráty na lidských životech byly podstatně vyšší. Zuzana Svátková, Praha
OTÁZKA: Je možné ještě na zemi poškodit letoun ta závažným způsobem, aby se zvýšila pravděpodobnost takové havárie? Nemohlo jít o druh pasivního terorismu? Armin
OTÁZKA: Přeji hezký den. zajímalo by mě, zda v případě bezvědomí, příp. smrti pilotů, je nějaká šance na přistání( pouze s autopilotem)? Děkuji za odpověď Barbora
OTÁZKA: Predpokladam, ze autopilot jde nastavit (preprogramovat) na snizeni letove hladiny; jak dlouho takove preprogramovani muze trvat? michal
OTÁZKA: Co je podle vás příčinou toho, že piloti tak náhle ztratili vědomí, zatímco cestující (alespoň to tak vypadá podle zpráv) zůstali při vědomí? Jirka
OTÁZKA: Dobrý den, je možné nějakým způsobem ovládat autopilota ze země? Jirka
OTÁZKA: V tisku se objevial informace že letadlo spadlo díky nedostatku paliva. Jak je to ale možné, když letělo dle naprogramovaného kurzu a musí mít zásobu paliva do cílové destinace a ještě rezervu pro případ odkolnění na jiné letiště ? Kokia
OTÁZKA: Je možné u letadel řídit letadlo ze země a navést ho tak na přistání? Tady to asi nešlo. Nebo jsou nějaké důvody, proč by to nemělo jít? (terorismus apod.) Petr_27_2001
OTÁZKA: dobry den, chtel bych se zeptat jestli je system klimatizace(zasobovani vzduchem) spolecny pro kabinu pilota i cestujicich? alex
OTÁZKA: neni mi jasne, proc by meli piloti zmrznout precijenom i ve vysce 10km se z 20stupnu celsia nestane -50stupnu celsia okamzite, takze existuje docela dlouha reakcni doba, vzhledem k tomu ze stihacky nezaznamenaly rozbite okno/trup, tak jak by se mohlo letadlo tak rychle ochladit vinou spatne klimatizace?, taktez mi priste zavadejici jak nektera media spekuluji o otraveni splodinami, 737 prece nenasava vzduch ZA motory... ? kriznik
OTÁZKA: Jak to, že tam byl tak velký požár, když letadlo spadlo až po úplném spotřebování paliva? Děkuji. oncemore
OTÁZKA: Jak je možné, že lidé jsou zmrzlí "na kost" a pilot F-16 vidí do kokpitu okénky ??? Ty nezamrznou ? Vojta
OTÁZKA: Dobry den, jaky je Vas nazor na to, ze letadlu doslo palivo? Cuky
OTÁZKA: Jaka muze byt pricina zriceni z cca 10.000 m pokud pripustime ze letounu nedoslo a palivo ani nebyl sestrelen? Predpokladam ze autopilot ma neustale nastavenu stejnou letovou hladinu. Diky Tomas
OTÁZKA: opravdu v letadle koluje jeden a ten samy vzduch po celou dobu letu ? jakym způsobem se z něj dostává COx ? V pripade dekomprese automaticky vypadnou dychaci pristroje, muze byt tedy pricinou havarie to, že nouzový kyslíkové "lahve" nebyli naplněny nebo že byly nefunkčni rozvody kysliku ? jak často se kontroluje technicky stav nouzovych kyslikovych zásaob ? Petr
OTÁZKA: Dobrý den, jak je možné, že byly takové nejasnosti kolem pasažérů na palubě? Vždyť přece několikanásobná kontrola před odletem dokáže vytvořit 100% evidenci cestujících. Miloš
OTÁZKA: Dobrý den, můžu se zeptat, jak je možné, že letadlo, které mělo problémy s klimatizací již několikrát bylo "uschopněno" k letu a Úřad civilního letectví povolil jeho let do / nad ČR?Včera se v medií objevila informace, že se problémy s letadly rychle "rozkřiknou" a úřady jednotlivých zemí jim zakáží let / přelet přes jejich území. Úřad civilního letectví ČR tyto informace neregistruje?Díky za odpověď. Zdeněk
OTÁZKA: Dobrý den, ráda bych se zeptala, jak je to s funkčností kyslíkových masek. V MF dnes odborník psal, že musely selhat, na druhou stranu před pár dny se psalo, že ve veliké výšce by stejně asi nepomohly, protože dochází k takovým fyzickým změnám, že plicní sklípky fungují jinak. Děkuji Fluffin
OTÁZKA: Dobrý den, myslíte, že by ostatní piloti dokazali tuto situaci zvládnout nebo katastrofa byla zcela neodvratitelná? Děkuji. humr
OTÁZKA: Pokud selhala klimatizace letadla,muselo selhat ještě mnoho dalších faktorů - byl zaznamenán pokles tlaku v kabině na budíku? Nebo došlo k náhlé dekompresi?např.otevření dveří,výbuch.Vyhodnotil kapitán špatně situaci? michal
OTÁZKA: Jak je možné, že letoun ve špatném tech. stavu je provozován? Domníval jsem se, že pro to existují přísná pravidla. Pes
OTÁZKA: Jaky je vas nazor na nehodu, z toho co znate? Pedro
OTÁZKA: Jak moc je pravděpodobné, že by řecká vláda nechala letět letadlo 2 hodiny bez života a modlila se, aby spadlo do neobydlené části. Není pravděpodobnější, že bylo letadlo z bezpečtnostních důvodů sestřeleno? dan
OTÁZKA: Mohlo letadlo samo pristat? mig21
OTÁZKA: Dobrý den.V tisku jsem se doslech informace , že několik lidí bylo naživu i v posledních minutách před havárií. Myslíte že byla nějaká šance jim pomoci? Děkuji Tomáš
OTÁZKA: Proč když došlo k poklesu tlaku v kabině pilot nezačal klesat okamžitě? Proč si nenasadil masku?Dokázal by zapnutý autopilot dokončit let až do úspěšného přistání na letiště? Je možné aby na palubě byl pouze jeden pilot? Zdeněk z Kladna
OTÁZKA: Vi se jak razantni a rychly byl pokles teploty uvnitr letadla? Pri normalni letove hladine kolem deseti km prece nespadne teplota o vic nez 100°C za dve sekundy:-) nebo ano? Lukas
OTÁZKA: Jak mohli být pasažeři při pádu ještě na živu když kyslík z masek přece vydrží jen 12-15min?? Přece se museli udusit z nedostatku kyslíku nebo umrznout ne? Romanius
OTÁZKA: kdyz stihacky zjistili, ze je na palube mrtvo neda se to letadlo navest na pristani dalkove ? oko
OTÁZKA: Dobry den, je tedy bezpecne letat z nizkonakladovymi leteckymi spolecnostmi?Jsou tyto spolecnosti nejakym zpusobem proverovany? nekde se psalo, ze aby lide zmrzli, musela by byt v letadle obrovska dira... Kde se tam tedy mohla objevit? Standa
OTÁZKA: Zajímalo by mne, kolik procent závad je odhaleno při různých kontrolách letadel a kolik se projeví až během letu. A kolik připadá na špatně provedené či ignorované kontroly (což může být případ poslední havárie)? Michal
OTÁZKA: Dobry den - z jineho soudku - otazka na pana Matouska - je podle Vas bezne, ze spravni organ neni opravnen zrusit AD (PZZ), ktery on sam vydal ? Ludek
OTÁZKA: Jak často probíhsjí revize, kontrila veškerých přístrojů a zařízení u jednotlivých letadel. Mají letecké společnosti specializované úseky pro údržbu? Martin
OTÁZKA: Dobrý den.Co se stane s člověkem v té situaci? Nejdřív omdlí nebo během několika vteřin umrzne?Děkuji zuzi
OTÁZKA: Máte k dispozici nějaké statistiky kolikrát došlo k podobné nehodě(ztrátě přetlaku) a nebo ke katastrofě díky lidskému faktoru? Nedomníváte se, že je již na čase při dnešním stavu technologií jako určitou investici do bezpečnosti vyvinout systém dálkového řízení pro případ podobných situací? Předem děkuji za odpověď Jan Drahoš
OTÁZKA: Dobrý den, zajímalo by mě, jak je to s černými skříňkami. Podle informací jsou prý dost poškozené a zkoumají se ve Francii. Jakou mají tyto skříňky výdrž, resp. z čeho jsou? Domnívala jsem se, že vydrží prakticky všechno, že jsou z nějakých speciálních materiálů. Jaké informace zaznamenávají po čas letu. Děkuji za odpověď. Jitka
OTÁZKA: Z jakeho zdroje je cerpan vzduch do kyslikovych masek pro cestujici ? Je podle Vas myslitelne, ze by mohlo dojit k zavade na tomto systemu ? Petr
OTÁZKA: Dobrý den, pokud 737 přeletí poslední fix v FMC, pokračuje stejným kursem nebo automaticky vstupí do vyčkávacího okruhu? Tipuji první variantu. Vzhledem k poloze dopadu předpokládím, že letadlo "vyčkávalo" po dokončení příletové tratě nad VORem Karistos a trojúhelníkový profil byl způsoben vysokou rychlostí. Je to možné? A ještě drobnost. Jak dlouho vydrží ve funkčním stavu ovládací prvky v kokpitu při teplotě -50 st. Díky za odpověď Petr
OTÁZKA: Dobrý den, mám dvě otázky. Za prvé: ze zpráv vyplývá, že letadlo letělo dvě a půl hodiny jen s pomocí autopilota, celkem tedy let musel trvat bezmála tři hodiny – není to příliš dlouhá doba na let z Kypru do Atén? Za druhé: Jak mohlo letounu před Aténami dojít palivo, když směřoval právě tam…? Petr
OTÁZKA: Dobrý den, stalo se už někdy v historii, že by všichni na palubě letadla byli mrtví dříve, než letadlo spadne? Navíc více než dvě hodiny, jak se všude píše? refi
OTÁZKA: Dobrý den. Ví se v jaké výšce bylo lokalizováno letadlo stíhačkami? Předpokládám, že k závadě došlo při letu na autopilota v normální letové výšce. AP neumí sám od sebe při ztrátě tlaku v letadle zahájit nouzový sestup do bezpečné výšky? vlc
OTÁZKA: Dobrý den, Mám dotaz jaké existují postupy, kdyby nekomunikující Boeing pokračoval v cestě do vzdušného prostoru dalších států. Jak by se tato situace pravděpodobně řešila? Děkuji Tomas Pokorny
OTÁZKA: Jak je to s automatickým klesáním stroje v případě náhlé rozhermetizace kabiny? Piloti nemají oddělený systém klmatizace? dady
OTÁZKA: Dobrý den, už se vím, proč to letadlo spadlo? Jsou takové nehody časté? Děkuji Plíca
OTÁZKA: dobry den, mam nekolik otazek 1) v tisku se objevili informace, ze letoun tohoto typu pri poklesu tlaku v kabine automaticky klesne na nizsi letovou hladinu. je to opravdu tak, tj. bez zasahu pilota? 2) pokud totalne selze "klimatizace", muze se v nizsi letove hladine zvysit teplota/snizit tlak automaticky? letoun je prece stejne izolovan od okoli? a otvirat okna ci dvere prece nejde :-) 3) je mozne, ze pilot mel naprogramovaneho autopilota az k letisti v atenach? to by odpovidalo mistu dopadu letadla. jak se pak autopilot chova, pokud nedostane dalsi povel od kapitana? vymysli si dalsi trasu letu sam? :-) 4) a posledni otazka: byl by schopen laik s timto typem letounu pristat, pokud by mohl dostavat instrukce vysilackou? Diky, M.N. martin

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.