Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


On-line rozhovor

On-line s dopravním expertem Josefem Mikulíkem

Ředitel Centra dopravního výzkumu Josef Mikulík.
velikost textu:
vydáno 5.9.2006 13:00
Od 1. července začal platit nový silniční zákon. A zdá se, že je opravdu účinný. Během letošních prázdnin zahynulo při dopravních nehodách o 76 lidí méně než za stejné období vloni. Zda je za touto příznivou statistikou skutečně změna zákona, na to se v úterý od 13 hodin můžete zeptat ředitele Centra dopravního výzkumu Josefa Mikulíka.

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 5. září 2006 do 13:17

OTÁZKA: Pěkný den, proč je zakázáno za volantem držet v ruce telefon, ale na druhou stranu se smí třeba kouřit? chachris
Ředitel Centra dopravního výzkumu Josef Mikulík. ODPOVĚĎ: I kouření bezesporu rozptyluje pozornost a částečně omezuje manévrovací schopnosti čidiče, jedná se však o činnost, která je silně zautomatizovaná a nepřetěžuje informační kapacitu řidiče. Na druhé straně telefonování s mobilem v ruce jednoznačně omezí ovládání automobilu pouze na jednu ruku atím omezuje významnou měrou reakční schopnosti řidiče. 5.9.2006 13:12
OTÁZKA: Dobrý den, je pravda, že se s nový zákonem změnil i způsob počítání úmrtí při nehodě? Jak to vlastně je? Matej
Ředitel Centra dopravního výzkumu Josef Mikulík. ODPOVĚĎ: Způsob počítání se nijak neměnil. Úmrtí při dopravních nehodách se nadále sledují do 24 hodin a současně v souladu s mezinárodními standardy i do 30 dnů po nehodě. 5.9.2006 13:13
OTÁZKA: Je za touto příznivou statistikou skutečně změna zákona ? Martin Ptachý
Ředitel Centra dopravního výzkumu Josef Mikulík. ODPOVĚĎ: Jednoznačně ano. Nedisciplinovanost řidičů a nedodržování pravidel silničního provozu je dlouhodobě hlavní příčinou nehod. Paralelně probíhající průzkumy CDV prokazují výraznou změnu v chování řidičů. 5.9.2006 13:15
OTÁZKA: V obci Divišov je podle obecní vyhlášky kvůli řidičům nutné zakrývat psí ohanbí textilií. Opravdu to rozptyluje řidičovu pozornost ? Mgr. Lipová
Ředitel Centra dopravního výzkumu Josef Mikulík. ODPOVĚĎ: Bez komentáře. Vyhláška je poněkud svérázná, pokud taková vůbec existuje 5.9.2006 13:17
OTÁZKA: Z které strany otvíráte banán? kolomazník
Ředitel Centra dopravního výzkumu Josef Mikulík. ODPOVĚĎ: POrovnání banánu a výrazného snížení počtu usmrcených na našich silnicích považuji za neetické. 5.9.2006 13:19
OTÁZKA: Dobrý den, co říkáte na "poprázdninový" provoz kamiónů v pátek a o víkendu? Já osobně se již na silnici necítím tak bezpečně jako o prázdninách, kdy byl jejich provoz na pozemních komunikacích omezen. Neměla by se tato omezení zavést celoročně? Milosh
Ředitel Centra dopravního výzkumu Josef Mikulík. ODPOVĚĎ: Určitě máte dílem pravdu. Opatření je předmětem celonárodní diskuse. Musíte však vyít v úvahu, že podstatný nárust kamiónové dopravy je důsledkem royvoje konsumní společnosti, tedy nás všech. 5.9.2006 13:21
OTÁZKA: Dobrý den, k Otázce od Matěje by mmne jěště zajímalo zda ve statistikách o úmrtí je uvedena značka vozidla a hlavně jeho stáří??? Tomáš
Ředitel Centra dopravního výzkumu Josef Mikulík. ODPOVĚĎ: Ano 5.9.2006 13:23
OTÁZKA: Jak moc je překračována kapacita D1? Petr
Ředitel Centra dopravního výzkumu Josef Mikulík. ODPOVĚĎ: V úseku MIrošovice Praha se blíží průměrné denní zatížení plánované kapacitě. Je třeba přijmout dopravně organizační opatření, protože dálnici nelze rozšiřovat do nekonečna 5.9.2006 13:24
OTÁZKA: Dobrý den, měj jsem nedávno nehodu. Jel jsem moc rychle a v zatáčce nezvládl svůj vůz a vjel do protisměru a následně ho trochu zdemoloval ve škarpě jaký finanční a bodový postih mi hrozí? Nikdo nebyl zraněn škoda vznikla jen mě a není vyšší než 50tis. Děkuji Kryton
Ředitel Centra dopravního výzkumu Josef Mikulík. ODPOVĚĎ: Záleží na další řadě neznámých okolností, např.: byl li prokázán alkohol, případně jak velké bylo dokladovatelné překročení rychlosti. 5.9.2006 13:26
OTÁZKA: Můj kamarád tvrdí, že je výfuk spotřební zboží. Má pravdu? Máňa z Horní Lhoty
Ředitel Centra dopravního výzkumu Josef Mikulík. ODPOVĚĎ: Má pravdu 5.9.2006 13:27
OTÁZKA: Pomohl by D1 třetí pruh? A co dálnice přes Hradec? Petr
Ředitel Centra dopravního výzkumu Josef Mikulík. ODPOVĚĎ: Určitě částečně, ale jedná se o opatření , které nelze realizovat okamžitě, mnohem rychlejší by bylo zavedení řízení provozu pomocí proměnného dopravního značení. Hradec bude spojen s dálnicí na Ostravu pomocí rychlostní komunikace R35, která je v přípravě. 5.9.2006 13:29
OTÁZKA: Jezdím docela hodně ale myslím si a zažil jsem to že řidiče už omezená rychlost nezajímá.Zase policie bude vybírat pokuty pouze od obyčejných lidí a podnikatelé si body zase koupí zpátky jelikož na to mají.Co vy nato. Mirek
Ředitel Centra dopravního výzkumu Josef Mikulík. ODPOVĚĎ: Systém je nastaven tak, aby byl spravedlivý vůči všem řidičům a podobné jednání neumožňoval.Dodržování zákonu musí zajímat všechny řidiče. 5.9.2006 13:30
OTÁZKA: Jaký je váš názor na pohyb kamionů po českých dálnicích? kolomazník
Ředitel Centra dopravního výzkumu Josef Mikulík. ODPOVĚĎ: Již zodpovězeno dříve 5.9.2006 13:31
OTÁZKA: Dobry den. Kolik tak priblizne najezdi dopravni expert rocne kilometru? kalisz
Ředitel Centra dopravního výzkumu Josef Mikulík. ODPOVĚĎ: 50 000 5.9.2006 13:31
OTÁZKA: Dobrý den, najezdím cca 50tis. km za rok. Podle mě jedním z nejčastějších nešvarů řidičů je nedodržování bezpečné vzdálenosti. Pokud jedou řidiči na sebe "nalepení", pak není nejmenší šance aby ubrzdili svá vozidla, pokud ten první prudce zabrzdí. OTÁZKA: Domníváte te, že existuje účinný způsob, jak řidiče přesvědčit, že dodržování dostatečného rozestupu není nesmyls, ale že tím předejdou vážným nehodám a zraněním? Radek Pechan
Ředitel Centra dopravního výzkumu Josef Mikulík. ODPOVĚĎ: Plně s vámi souhlasím. Jsou v podstatě dva způsoby jak tomuto zabránit. Jeden podobně jako v sousedním Německu, mnohem větší dozor Policie prostřednictvím vodorovných symbolů na komunikaci a druhý pomocí využití moderních technologií zabudovaných do vozidel. 5.9.2006 13:34

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.