Plukovník Petr Mikulenka on-line
Konec rozhovoru
Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 27. listopadu 2007 do 14:18
OTÁZKA:
Dobry den, jakozto cloveka ktery se velmi zajima o 2.svetovou valku by mne zajimalo jaky je Vas osobni pohled na odkaz nasich valecnych pilotu. Vnimaji soucasni piloti tento odkaz? Jste jejich nasledovnici... Dekuji a preji hodne uspechu!
Martin S.
ODPOVĚĎ:
Vnimame!A uz jen odkaz nasich valecnych letcu kteri bojovali ve valkach nam dava odpoved proc mame mit letectvo.Jsem hrdy ze mame a meli jsme tak skvele piloty kteri prokazali svou statecnost a kvality obzvlast za 2.svet.valky
27.11.2007 15:36
OTÁZKA:
Dobrý den
Měl bych dotaz,zda plánované vyslání Grpenů do Pobaltí neomezí výcvik pilotů u nás,přece jen bude znát,když 3-4 letouny na tři měsíce odletí pryč.Ještě by mě zajímalo,jaká je poruchovost Gripenu a kolik zhruba letadel je přistavováno na létání.Děkuji za odpověd.
Martin
ODPOVĚĎ:
V te dobe vycvik bude temer ukoncen samozrejme ze letat se bude prevazne v hotovosti coz delame i dnes a na letani pristavujeme 3 az 5 letounu podle poctu pilotu.
27.11.2007 15:38
OTÁZKA:
Dobrý den,
jaký máte názor na finanční zabezpečení vojáků v AČR a jak se koukáte na neustálé ořezávání procent HDP , které mají jít do rezortu armády?Děkuji
Kokos
ODPOVĚĎ:
To se musite zeptat nasich politiku jake umysly maji s armadou a my samozrejme poslouchame a delame to co se od nas zada.
27.11.2007 15:39
OTÁZKA:
Dobrý den, vážím si vašeho nasazení, chtěl bych se zeptat,zda může normální netrénovaný člověk vydržet let v Gripenu a zda je možné se na tento letoun někde podívat zblízka. Děkuji a přeji letu zdar.
Zdeněk F.
ODPOVĚĎ:
Netrenovany clovek by mel asi problemy a velke nebot pro nas je to rutina a ikdyz jsme velice odolni taky i pro nas je to nekdy trochu nepohodlne ale my jsme na to zvykli a je to nase prace.
27.11.2007 15:41
OTÁZKA:
Dobry den, byl uz jste v ostre bojove akci ? Jinak musim rict, ze jako bojovi piloti, mate muj obdiv.Dekuji za odpoved.
Miroslav Adámek
ODPOVĚĎ:
Ve valce nastesti ne a doufam ze i nebudu a pokud sy tyka treba zakroku v hotovosti tak ano 3 x s gripenem ale to vite vse si uz pamatovat nemuzu slouzim jako hotovostni pilot 17 let
27.11.2007 15:43
OTÁZKA:
Dobry den, chtel bych se zeptat zda mohou byt ceske Gripeny nasazeny v nejake ostre bojove misi (jako jsou napr. vysadkari v Afghanistanu apod.)?
Pepa
ODPOVĚĎ:
Nevim o tomto ukolu pravdepodobne ne.
27.11.2007 15:44
OTÁZKA:
Dobrý den, rád bych se zeptal na nějaké to vybavení gripenů (zbrane, PC atd ...) jakou rychlosti jsou schopny letat, jak daleko ............. a zdali mate nejaky zajimavy zazitek z letani. Dekuji
kuba
ODPOVĚĎ:
WWW.gripen.com a podobne stranky na internetu
27.11.2007 15:44
OTÁZKA:
Dobrý den. Otázka na skutečný nálet tu již padla, proto bych se rád zeptal, kolik hodin ročně stráví pilot na simulátoru a jestli jste se někdy setkal se situací, kdy simulátor ne zcela přesně kopíroval chování letadla.
Toomas
ODPOVĚĎ:
Simulator je autenticky a zhruba 30 az 50 hodin
27.11.2007 15:45
OTÁZKA:
Dobry den! Rad bych se Vas zeptal, zda je ochrana jaderne elekrarny v Dukovanech zajistovana prave Gripeny? Diky.
Jirka
ODPOVĚĎ:
Ano take
27.11.2007 15:45
OTÁZKA:
Dobrý den,chtěla bych se zeptat jaká je nejvyšší rychlost letounu,v jaké výšce létáte a jak jste letěl nejrychleji vy.děkuji
Veronika
ODPOVĚĎ:
Ja M = 2.15(pres 2100km/hod) a byl jsem ve vysce nad 18km a letame od 100m az nad 15km pri ruznych rychlostech viz TTD Gripen www.gripen.com a podobne
27.11.2007 15:48
OTÁZKA:
Jaké to je když nemáte klasický knipl ale joystick. Je nějaký rozdíl a jak cítíte letadlo?
mlaco
ODPOVĚĎ:
Rozdil je velky necitite zadnou silu opravdu zadnou oproti knyplu je to dano rozdilnym ovladanim letounu
27.11.2007 15:50
OTÁZKA:
Dobrý den Petře, jsem velký fanoušek české armády a rád bych se zeptal na jedno věc. Myslíte si, že je naše armáda, s celovojskového pohledu, bojeschopná?
David
ODPOVĚĎ:
Je bojeschopna a mame jednotky ktere jsou velice kvalitni a uznavane i ve svete.Na druhe strane myslite si ze kdyby jsme nemeli dobre vojaky tak by jsme pusobili ruzne po svete?
27.11.2007 15:51
OTÁZKA:
Dobrý den,
1) Jak to vypadá se střelami AIM 120C AMRAAM ? Nezdá se Vám osobně jejich současná "absence" resp. "nepříslušentví" u stroje JAS - 39 jako DEGRADACE tohoto typu letounu - myšleno z pozice jeho bojových schopností ?
2) Tankova jste Vy osobně někdy během výcviku za letu ? Jak to fyzicky probíhá ? Je to úplná "samobsluha" nebo to vyžaduje komunikace s tankujícím letounem co se týče zapnutí/vypnutí tankování a množství načerpaného paliva ? Proč se jeho objem neudává v litrech nebo podobných metrických jednotkách ale v kilogramech ?
Přeji hodně úspěchů.
Dušan
ODPOVĚĎ:
Se strelami to vypada dobre system u Gripena umoznuje vycvik uz i dnes.Ja jsem netankoval ani nikdo z nasich pilotu ale bude to blizka budoucnost a jednotky muzou byt ruzne nejenom kilogramy muzete si vybrat.
27.11.2007 15:54
OTÁZKA:
pekny den , chtel bych se zeptat na jednu vec , nedavno jsem cetl , ze dalsi zlepsovani letovych schopnosti u modernich stihacek jiz neni nutne , nebot letadlo samotne je schopne vzdrzet vice nez pilot , myslite si , ze i v tomto letadle je omezujicim faktorem pilot respektive jeho odolnost napr. vuci pretizeni ? dekuji za odpoved a preji kolik zvletu tolik pristani .
zdenek
ODPOVĚĎ:
Samozrejme ze lidska schranka ma omezeni co se tyka pretizeni ale stroj je jenom stroj a lidsky mozek je zatim nenahraditelny
27.11.2007 15:55
OTÁZKA:
Ahoj Petře, posílám pozdrav z Valašska. Přeji Ti spoustu úspěšných letů s Gripenem a pokud Ti to čas dovolí, tak se za námi někdy zastav. Zdenek.
Zdenek
ODPOVĚĎ:
Dekuji a pozdrav vsechny na Svem pracovisti a o Vanocich se urcite uvidime.A pozdravuj doma.
27.11.2007 15:56
předchozí | 1 2 3 4 | další |
Upozornění
Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.