Plukovník Petr Mikulenka on-line
Konec rozhovoru
Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 27. listopadu 2007 do 14:18
OTÁZKA:
Dobrý den. Chtěl bych se zeptat, kterému jinému stíhacímu letounu je podle vás gripen nejblíže, kterému se nejvíce podobá (z hlediska technických parametrů a výkonu). Určitě jste se setkal na různých leteckých dnech nebo cvičeních s ostatními typy stíhacích letounů a měl jste je možnost porovnat s gripeny. Děkuji a přeji mnoho bezproblémových nalétaných hodin.
Dan S.
ODPOVĚĎ:
Dobry den jen velice obecne ja bych se priklonil k F-16. Samozrejme v dnesni dobe a technickemu pokroku ktery existuje v letectvi technicke parametry a vlastnosti letounu jsou velmi podobne.
27.11.2007 14:06
OTÁZKA:
Má poklona, chtěl bych se optat, kolik nalétá v průměru pilot české armády na grippenu a jestli jako velitel máte možnost nalétat více. A porovnání s piloty v USA nebo obecně v NATO.
Zdraví pilot, plachtař, vrtulníkář :-)
Viktor
ODPOVĚĎ:
V dnesni dobe se nalet pohybuje hodne pres 100 hodin ale dnes piloti u me zakladny problemy s letovymi hodinami nemaji.Ja letam take podobny nalet ale vzhledem k mym povinnostem uz na letani nemam tolik casu a v porovnani s ostatnimi staty NATO mame opravdu srovnatelny nalet.
27.11.2007 14:09
OTÁZKA:
Dobry den! Rad bych se zeptal na letove vlastnosti Gripenu s porovnanim s Vami drive pilovovanymi letadly. Taky by me zajimaly pozadavky na mechaniky -jestli se k nim muze dostat i Bckar "nevojak". diky
sramo
ODPOVĚĎ:
Vlastnosti Gripenu jsou vynikajici a nedaji se opravdu srovnat s tim co jsem letal v minulosti.Opravdu je to letoun jine generace jak z hlediska technickych a letovych parametru tak z hlediska samotneho vyuziti systemu na letounu.
27.11.2007 14:12
OTÁZKA:
Dobrý den, chtěl bych se zeptat jak byl vyřešen problém katapultáže u Gripenu a zda ještě existuje omezení pro lety na tomto typu.
Letu zdar!
Petr
ODPOVĚĎ:
Bezpecnost pilotu je vzdy na prvnim miste a po nestastne udalosti ve Svedsku jsme meli kratce omezeni aby se opravdu zjistilo co se stalo a co se tyka soucasnosti my zadne omezeni nemame.
27.11.2007 14:14
OTÁZKA:
Dobrý den, stále se hovoří o špatné situaci českého armádního letectva. Je to opravdu tak špatné? Jak vnímáte třeba nákup českých Albatrosů, které se ukázaly jako nepříliš kvalitní.
Jirka
ODPOVĚĎ:
Tento fenomen spatne situace u letectva ktery v minulosti opravdu byl se bohuzel tahne v podvedomi verejnosti i dnes.Rad bych ale rekl at se podivame v soucasnosti co letectvo a pokud odpovidam ted ja tak bych podotknul ze co dokazali piloti, technici a vubec vsichni kteri se podileji na beznem zivote zakladny u nas v Caslavi?Vzdyt jsme unikatne v rekordnim case dovedli zavest JAS-39 do vyzbroje a tyto letouny chrani a pomahaji na nasem nebi.To v minulosti nikdo nedokazal a troufam si rict ze nedokaze.A nesmim zapomenout a L-159 (myslel jste asi tyto letouny)tyto letony jsou taktez velice uzitecne coz dokazuji nase uspechy doma i v zahranici a take v soucasnosti veliky zajem o ne.
27.11.2007 14:21
OTÁZKA:
Doletí Grippen do Íránu ?
chorosh
ODPOVĚĎ:
Musel bych si to zmerit ale myslim ze neni duvod to delat.
27.11.2007 14:21
OTÁZKA:
Můžete přiblížit podmínky, které musí splňovat armádní pilot?
Aleš
ODPOVĚĎ:
Fyzicky a psychicky velice zdatny, byt flexibilni, ovladat matematiku,fyziku a samozrejme spoustu dalsich predmetu a hlavne byt pripraven na to ze byt pilotem je sice hezke ale musite byt pripraven ucit se pomalu cely zivot a delat sve remeslo naplno jinak jdete od valu(obrazne receno).
27.11.2007 14:25
OTÁZKA:
Dobrý den,
jste s Gripeny spokojen, myslíte si že je to dobrý stroj, který poslouží svému účelu a nebo je na světě lepší stroj pro naší zem? Tedy pokud můžete odpověď :-))
Děkuji
Honza
ODPOVĚĎ:
Ja jsem s Gripenem spokojen a jsem velice rad ze na nem muzu letat.Pokud se tyce co je pro nas nejlepsi?Ja jsem myslim odbornik ve svem oboru a rozumim sve praci tak si troufam rict ze Gripen byla dobra volba.
27.11.2007 14:27
OTÁZKA:
Dobrý den, pane Mikulenko. Máte rád sluníčko, kytičky, zvířátka a přírodu vůbec? Udělal jste si letos na jaře čas a vyrazil do přírody v rozkvětu a rozpuku? Pociťujete na jaře zvýšenou potřebu něhy?
Xavon
ODPOVĚĎ:
Ano mam vse rad a obzvlast jaro kdy uz konci zima a co se tyka nehy tu potrebuji porad.
27.11.2007 14:29
OTÁZKA:
Jsou stroje SU (Suchoj) lepší než Gripeny, popř. Americké stíhačky? Proč případně neřešila armáda dodávku SU oproti ruskému dluhu?
Marek
ODPOVĚĎ:
Otazka co je lepsi a co ne neni velice jednoducha.Ja jsem uzivatel a muzu se vyjadrit jen po odborne strance a co se tyka dluhu ve vlade nesedim tudiz se nemohu vyjadrit.
27.11.2007 14:32
OTÁZKA:
Dobrý den,
měl jste možnost - pokud ne prakticky, tedy alespoň toreticky - porovnat výkonnost vašeho Grippena s např. F-22 Raptor či na druhé straně Ruským Su-27? Jak si stojí při předpokladu vzdušného souboje bez možnosti použití raket? Díky moc;o)
Mirek Matyáš
ODPOVĚĎ:
Obecne vzato vsechny tyto letouny jsou tak drahe a pilot samozrejme to nejdrazsi ze soudoba taktika skoro vylucuje tzv.dog fight nebo-li manevrovy vzdusny boj zblizka a jen velmi teoreticky muzu rict ze soudobe letouny se vzajemne velice podobaji.
27.11.2007 14:37
OTÁZKA:
Myslíte si, že současný počet stroju je dostatečný pro náš stát?
migrific
ODPOVĚĎ:
Pocet letounu se odviji od ukolu ktery plnime.Dnes neni doby studene valky ale mame jine hrozby kterym musime celit a byt na ne pripraveni a to samozrejme souvisi i se silami kterymi nase armada disponuje.Take mame silne spojence a zijeme ve sjednocene Evrope coz znamena velmi mnoho.
27.11.2007 14:40
OTÁZKA:
Zajímalo by mě pokud jste létal Mig 29 jaký je rozdíl v manévrovacích schopnostech letounu v porovnání s Gripenem? Samozřejmě pomíjím vybavení.
jarin
ODPOVĚĎ:
My se porad zabyvame manevry tak jen velice kratce. MiG-29 jsem neletal byl jsem v minulosti u stihaciho letectva ktere tyto letouny nemelo (byly u PVOS)a MiG-29 je velice obratny ale na druhou stranu mel radu nevyhod at uz to byl dolet,odrazova plocha, udrzba , ekonomika provozu a tak podobne.
27.11.2007 14:44
OTÁZKA:
Dobrý den,
pokud byste vy osobně rozhodoval, měl byste neomezené prostředky a byl byste vládce vlastního státu, volil byste do své letky letouny Gripen Jas-39, nebo byste sáhl po jiném, současném konkurenčním letadlu?
davidh
ODPOVĚĎ:
Kdybych mel neomezene prostredky v prvni rade bych se postaral o vlastni lid aby mel skvele sluzby,zkraslene zazemi vcetne dopravy a cest a dal dohromady prirodu kterou mame stale jednu z nejkrasnejsich v Evrope a koupil bych bch ruzne letouny aby si piloti mohli skvele zacvicit a zaletat i s nekym jinym.
27.11.2007 14:50
OTÁZKA:
Dobrý den, jak dlouhou odletovou dráhu potřebuje Gripen, než se vznese? Jaká je maximální rychlost, ne udávaná výrobcem, ale z Vaší zkušenosti a jaká je maximální výška, ve které se dá s Gripenem letět? Už dlouho Vás nebylo slyšel nad Žďárem.
Vašek
ODPOVĚĎ:
Mene nez 1000m,my uz nemame zapotrebi letat tak rychle radeji volime takticky boj ale nadzvukem stale letame a co se tyka vysky nad 15km je bezna vyska ale zase neni potreba tak vysoko letat.Letadlo umi letat rychle a vysoko ale dulezite je ucel jednotlivych misi a tato doby skoncila s MiGy kdy to bylo ucelne nastoupat rychle se priblizit odpalit raketu a letet domu protoze uz nemam palivo.Dnes je doby jina a zbranove systemy a parametry letadel nekde jinde
27.11.2007 14:55
předchozí | 1 2 3 4 | další |
Upozornění
Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.