Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


On-line rozhovor

Plukovník Petr Mikulenka on-line

pilot Petr Mikulenka
velikost textu:
vydáno 27.11.2007 14:00
Plukovník Petr Mikulenka slouží na vojenské letecké základně v Čáslavi. Pilotuje nejmodernější stroje, které má české letectvo k dispozici - stíhačky gripen. Zároveň je také leteckým instruktorem.

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 27. listopadu 2007 do 14:18

OTÁZKA: Dobrý den. Chtěl bych se zeptat, kterému jinému stíhacímu letounu je podle vás gripen nejblíže, kterému se nejvíce podobá (z hlediska technických parametrů a výkonu). Určitě jste se setkal na různých leteckých dnech nebo cvičeních s ostatními typy stíhacích letounů a měl jste je možnost porovnat s gripeny. Děkuji a přeji mnoho bezproblémových nalétaných hodin. Dan S.
pilot Petr Mikulenka ODPOVĚĎ: Dobry den jen velice obecne ja bych se priklonil k F-16. Samozrejme v dnesni dobe a technickemu pokroku ktery existuje v letectvi technicke parametry a vlastnosti letounu jsou velmi podobne. 27.11.2007 14:06
OTÁZKA: Má poklona, chtěl bych se optat, kolik nalétá v průměru pilot české armády na grippenu a jestli jako velitel máte možnost nalétat více. A porovnání s piloty v USA nebo obecně v NATO. Zdraví pilot, plachtař, vrtulníkář :-) Viktor
pilot Petr Mikulenka ODPOVĚĎ: V dnesni dobe se nalet pohybuje hodne pres 100 hodin ale dnes piloti u me zakladny problemy s letovymi hodinami nemaji.Ja letam take podobny nalet ale vzhledem k mym povinnostem uz na letani nemam tolik casu a v porovnani s ostatnimi staty NATO mame opravdu srovnatelny nalet. 27.11.2007 14:09
OTÁZKA: Dobry den! Rad bych se zeptal na letove vlastnosti Gripenu s porovnanim s Vami drive pilovovanymi letadly. Taky by me zajimaly pozadavky na mechaniky -jestli se k nim muze dostat i Bckar "nevojak". diky sramo
pilot Petr Mikulenka ODPOVĚĎ: Vlastnosti Gripenu jsou vynikajici a nedaji se opravdu srovnat s tim co jsem letal v minulosti.Opravdu je to letoun jine generace jak z hlediska technickych a letovych parametru tak z hlediska samotneho vyuziti systemu na letounu. 27.11.2007 14:12
OTÁZKA: Dobrý den, chtěl bych se zeptat jak byl vyřešen problém katapultáže u Gripenu a zda ještě existuje omezení pro lety na tomto typu. Letu zdar! Petr
pilot Petr Mikulenka ODPOVĚĎ: Bezpecnost pilotu je vzdy na prvnim miste a po nestastne udalosti ve Svedsku jsme meli kratce omezeni aby se opravdu zjistilo co se stalo a co se tyka soucasnosti my zadne omezeni nemame. 27.11.2007 14:14
OTÁZKA: Dobrý den, stále se hovoří o špatné situaci českého armádního letectva. Je to opravdu tak špatné? Jak vnímáte třeba nákup českých Albatrosů, které se ukázaly jako nepříliš kvalitní. Jirka
pilot Petr Mikulenka ODPOVĚĎ: Tento fenomen spatne situace u letectva ktery v minulosti opravdu byl se bohuzel tahne v podvedomi verejnosti i dnes.Rad bych ale rekl at se podivame v soucasnosti co letectvo a pokud odpovidam ted ja tak bych podotknul ze co dokazali piloti, technici a vubec vsichni kteri se podileji na beznem zivote zakladny u nas v Caslavi?Vzdyt jsme unikatne v rekordnim case dovedli zavest JAS-39 do vyzbroje a tyto letouny chrani a pomahaji na nasem nebi.To v minulosti nikdo nedokazal a troufam si rict ze nedokaze.A nesmim zapomenout a L-159 (myslel jste asi tyto letouny)tyto letony jsou taktez velice uzitecne coz dokazuji nase uspechy doma i v zahranici a take v soucasnosti veliky zajem o ne. 27.11.2007 14:21
OTÁZKA: Doletí Grippen do Íránu ? chorosh
pilot Petr Mikulenka ODPOVĚĎ: Musel bych si to zmerit ale myslim ze neni duvod to delat. 27.11.2007 14:21
OTÁZKA: Můžete přiblížit podmínky, které musí splňovat armádní pilot? Aleš
pilot Petr Mikulenka ODPOVĚĎ: Fyzicky a psychicky velice zdatny, byt flexibilni, ovladat matematiku,fyziku a samozrejme spoustu dalsich predmetu a hlavne byt pripraven na to ze byt pilotem je sice hezke ale musite byt pripraven ucit se pomalu cely zivot a delat sve remeslo naplno jinak jdete od valu(obrazne receno). 27.11.2007 14:25
OTÁZKA: Dobrý den, jste s Gripeny spokojen, myslíte si že je to dobrý stroj, který poslouží svému účelu a nebo je na světě lepší stroj pro naší zem? Tedy pokud můžete odpověď :-)) Děkuji Honza
pilot Petr Mikulenka ODPOVĚĎ: Ja jsem s Gripenem spokojen a jsem velice rad ze na nem muzu letat.Pokud se tyce co je pro nas nejlepsi?Ja jsem myslim odbornik ve svem oboru a rozumim sve praci tak si troufam rict ze Gripen byla dobra volba. 27.11.2007 14:27
OTÁZKA: Dobrý den, pane Mikulenko. Máte rád sluníčko, kytičky, zvířátka a přírodu vůbec? Udělal jste si letos na jaře čas a vyrazil do přírody v rozkvětu a rozpuku? Pociťujete na jaře zvýšenou potřebu něhy? Xavon
pilot Petr Mikulenka ODPOVĚĎ: Ano mam vse rad a obzvlast jaro kdy uz konci zima a co se tyka nehy tu potrebuji porad. 27.11.2007 14:29
OTÁZKA: Jsou stroje SU (Suchoj) lepší než Gripeny, popř. Americké stíhačky? Proč případně neřešila armáda dodávku SU oproti ruskému dluhu? Marek
pilot Petr Mikulenka ODPOVĚĎ: Otazka co je lepsi a co ne neni velice jednoducha.Ja jsem uzivatel a muzu se vyjadrit jen po odborne strance a co se tyka dluhu ve vlade nesedim tudiz se nemohu vyjadrit. 27.11.2007 14:32
OTÁZKA: Dobrý den, měl jste možnost - pokud ne prakticky, tedy alespoň toreticky - porovnat výkonnost vašeho Grippena s např. F-22 Raptor či na druhé straně Ruským Su-27? Jak si stojí při předpokladu vzdušného souboje bez možnosti použití raket? Díky moc;o) Mirek Matyáš
pilot Petr Mikulenka ODPOVĚĎ: Obecne vzato vsechny tyto letouny jsou tak drahe a pilot samozrejme to nejdrazsi ze soudoba taktika skoro vylucuje tzv.dog fight nebo-li manevrovy vzdusny boj zblizka a jen velmi teoreticky muzu rict ze soudobe letouny se vzajemne velice podobaji. 27.11.2007 14:37
OTÁZKA: Myslíte si, že současný počet stroju je dostatečný pro náš stát? migrific
pilot Petr Mikulenka ODPOVĚĎ: Pocet letounu se odviji od ukolu ktery plnime.Dnes neni doby studene valky ale mame jine hrozby kterym musime celit a byt na ne pripraveni a to samozrejme souvisi i se silami kterymi nase armada disponuje.Take mame silne spojence a zijeme ve sjednocene Evrope coz znamena velmi mnoho. 27.11.2007 14:40
OTÁZKA: Zajímalo by mě pokud jste létal Mig 29 jaký je rozdíl v manévrovacích schopnostech letounu v porovnání s Gripenem? Samozřejmě pomíjím vybavení. jarin
pilot Petr Mikulenka ODPOVĚĎ: My se porad zabyvame manevry tak jen velice kratce. MiG-29 jsem neletal byl jsem v minulosti u stihaciho letectva ktere tyto letouny nemelo (byly u PVOS)a MiG-29 je velice obratny ale na druhou stranu mel radu nevyhod at uz to byl dolet,odrazova plocha, udrzba , ekonomika provozu a tak podobne. 27.11.2007 14:44
OTÁZKA: Dobrý den, pokud byste vy osobně rozhodoval, měl byste neomezené prostředky a byl byste vládce vlastního státu, volil byste do své letky letouny Gripen Jas-39, nebo byste sáhl po jiném, současném konkurenčním letadlu? davidh
pilot Petr Mikulenka ODPOVĚĎ: Kdybych mel neomezene prostredky v prvni rade bych se postaral o vlastni lid aby mel skvele sluzby,zkraslene zazemi vcetne dopravy a cest a dal dohromady prirodu kterou mame stale jednu z nejkrasnejsich v Evrope a koupil bych bch ruzne letouny aby si piloti mohli skvele zacvicit a zaletat i s nekym jinym. 27.11.2007 14:50
OTÁZKA: Dobrý den, jak dlouhou odletovou dráhu potřebuje Gripen, než se vznese? Jaká je maximální rychlost, ne udávaná výrobcem, ale z Vaší zkušenosti a jaká je maximální výška, ve které se dá s Gripenem letět? Už dlouho Vás nebylo slyšel nad Žďárem. Vašek
pilot Petr Mikulenka ODPOVĚĎ: Mene nez 1000m,my uz nemame zapotrebi letat tak rychle radeji volime takticky boj ale nadzvukem stale letame a co se tyka vysky nad 15km je bezna vyska ale zase neni potreba tak vysoko letat.Letadlo umi letat rychle a vysoko ale dulezite je ucel jednotlivych misi a tato doby skoncila s MiGy kdy to bylo ucelne nastoupat rychle se priblizit odpalit raketu a letet domu protoze uz nemam palivo.Dnes je doby jina a zbranove systemy a parametry letadel nekde jinde 27.11.2007 14:55

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.