Velitel českých stíhačů v Pobaltí odpovídal on-line
Konec rozhovoru
Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 25. června 2009 do 10:35
OTÁZKA:
Jakou přednost stroje Gripen byste z pilotního hlediska vyzdvihl? Jste Vy a Vaši muži se stroji spokojeni? Domníváte se, že co do manévového vzdušného boje by stroj obstál proti konkurenci v podobě současných nejmodernějších strojů, zejména polední generace letounů s technologií měnitelného vektoru tahu?
Michal
ODPOVĚĎ:
Gripen je vynikající v poskytování taktických informací pro pilota a to co do množství, tak i co do jejich přehledé prezentaci. Navíc se jedná o rozměrově maličký stroj, což ztěžuje jeho zachycení radarem a zrakem na menší vzdálenosti. Ve srovnání s letouny s vektorováním tahu by pilot Gripenu proti stejně vycvičenému protivníkovi neobstál, ovšem je zde již výše zmiňovaný faktor poměru výkon-cena a v tom je dle mého názoru Gripen bezkonkurenční
25.6.2009 11:13
OTÁZKA:
Létali jste s ostrou municí, případně byla ostrá munice připravena k pohotovosti? Včetně střel AMRAAM a Sidewinder?
A ještě jedna otázka - kdo nesl náklady na tuto akci?
děkuji
Arccos
ODPOVĚĎ:
Při zajištění vzdušného prostoru jak doma tak i v Pobaltí se jedná o ostrou hotovost. To znamená, že létáme pouze s ostrou municí, konkrétně s kanónem a se Sidewindery. Protože se jedná o tzv. Peacetime Air Policing, neharašíme zbytečně se zbraněmi a střely AMRAAM si necháváme na "horší časy". Nebojte se, rozhodně máme pro jejich použití natrénováno.
25.6.2009 11:17
OTÁZKA:
Dobrý den, chtěl bych se Vás zeptat, jaké máte vzdělání a profesní minulost v armádě, případně i civilním letectví. Pokud je to moc osobní, prosím aspoň obecnou odpověď co je třeba. Díky
dghd
ODPOVĚĎ:
Vystudoval jsem civilní gymnázium s matematicko-fyzikálním zaměřením. Pak jsem pokračoval na vysoké letecké škole v Košicích po dobu dvou let a bakalářské studium jsem dokončil v Brně po rozdělení Československa. V roce 1995 jsem nastoupil k útvaru v Čáslavi a v letech 1998 - 2001 jsem si dálkově dodělal inženýra. Na přelomu let 2003 a 2004 jsem byl pět měsíců v USA na Squadron Officer School, abych mohl být povýšen na majora.
Létal jsem začal v roce 1988 na větroních v aeroklubu v Příbrami a zde létám i s vrtulovými letadly dosud.
U armády jsem létal postupně na Z-142, L-29, L-39, L-159 a JAS-39
25.6.2009 11:24
OTÁZKA:
Můžte říci jak vypadá psychologická příprava vojenského pilata? Mám na mysli řešení krizových situací ve vzduchu a na zemi. Děkuji!
Pedro
ODPOVĚĎ:
Než je zájemce o vojenské létání vůbec připuštěn k přijímacím zkouškám na Universitu obrany v Brně, musí projít zdravotními prohlídkami, včetně komplexního psychiatrického vyšetření. Pak je během studia zařazena do programu přípravy letecká psychologie. Psychlogické ověření našich schopností se provádí každoročně v Ústavu leteckého zdraví v Praze. Samotná příprava pro řešení krizových situací ve vzduchu probíhá na simulátorech jednotlivých typů letounů a na tzv simulátoru iluzí za letu. K dalším stránkám přípravy musíme připočíst padákovou přípravu, přípravu pro katapultáž, přežití na moři i na zemi apod.
25.6.2009 11:31
OTÁZKA:
Dobrý den.
1) Jaký je rozdíl mezi SU27 a SU35 ?
2) Jak se dělá manévr Kobra ?
krakra
ODPOVĚĎ:
Letoun Su-35 aerodynamicky vychází z letounu Su-27. Jedná se však o modernější letoun po stránce avioniky, motorů apod. Bližší informace si vyhledejte na internetu.
Přesné provedení "Kobry" mi není kromě prudkého přitažení kniplu není známo. Gripen tento manévr nelétá. Z taktického hlediska současného boje není tento prvek až tak důležitý. Na airshow je však opravdu "cool"
25.6.2009 11:35
předchozí | 1 2 3 | další |
Upozornění
Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.