Náměstek ministra školství Jindřich Kitzberger

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 10. června 2008 do 12:20

OTÁZKA: Dobry den! Domnivam se, ze autonomie univerzit prinasi bohuzel i mnoho vedlejsich nesvaru. Namatkou mohu jmenovat obsazovani univerzitnich bytu na dobu neurcitou, cimz je zablokovana nadeje mladych vedcu na startovni byty. Obdobnym problemem je nove vybudovany univerzitni byt rektora a dalsich cinovniku. Bohuzel vliv prumyslniku a predstavitelu magistratu nic neresi, ti ze systemu tezi uz ted (mj. zase i v te bytove oblasti - pro pribuzne). Mate nejake napady, jak by se tyto hruzy daly resit? Preji pekny den! Magdalena
OTÁZKA: Pane namestu, obracim se na Vas s dotazem tykajiciho se vzdelavani ceskych deti v zahranici. Jake kroky podniknete, aby i tyto deti - obcane CR meli moznost vyuky ceskeho jazyka v zahranici viz. polske, francouzske skoly a bez problemu se tak mohly vratit zpet do ceskeho skolniho systemu ? Dekuji Radka Bubova
OTÁZKA: Vážený pane náměstku, jsem osmnáctiletý student české sekce v Dijonu a mám 9 měsíců na to, abych se rozhodl, jestli určitě půjdu studovat učitelství. Oba rodiče mám učitele (ZŠ, VŠ). Ještě raději než na SŠ bych zamířil na 2. stupeň ZŠ. Jak byste oponovat všem mým kamarádům, kteří mi řikají, ať nejdu učit, že mám na víc a že si nic nevydělám? Děkuji za odpověď a za snahu zlepšit situaci v českém školství Vám i panu ministrovi! Hodně štěstí do dalších měsíců! Z Dijonu Zdraví Michal Šafránek Michal Šafránek
OTÁZKA: Jak je to s platy učitelů v EU?Myslím že jsou 2 násobkem průměrného platu. Proč se to nezavede u nás.?.O čem je řeč? Nejsem učitel ale vzdělání je pro nás národ prioritou.Nebo chcete,abychom nadále spletali vlákna do žárovek v Osramu nebo montovali kafemlýnky pro Brauna,jak se to děje dnes v Bruntále?Odpovězte,jsem pohoršen. Dežo z Bruntálu
OTÁZKA: Hodla ministerstvo zasahovat do vyhodnoceni statni maturity, jako se to stalo v Polsku? Jak se bude statni maturita vyhodnocovat/kdo ji bude opravovat? Bude to pomoci percentilu nebo bude stanoveno presne procentualni skore? Bude se moci student, ktery slozi nizsi uroven maturity, rekneme z matematiky, hlasit na vysokou skolu v oboru matematika, ekonomie ci technika? (pozn. CERMAT neni schopen na tyto otazky odpovedet...) Martin H.
OTÁZKA: Moji rodičové jsou učitelé 30 let. Já sám od roku 1997. Takže prostředí znám velmi dobře. Co se týče koncepce a financí se za oněch zmíněných 20 let (počítáno od revoluce) nestalo nic. Školství tak nějak funguje, takže proč bychom zásadně něco řešili? Máme to přeci na práci jiné záležitosti. Jak prodat letiště za 100mld, jak jsme prodali ČEZ za ?? mld atd. atd. atd. Toto je potřeba rychle protože to jsou hotové finance a hned. Ale koncepční školství, vzdělání a vědu? Ono to nějak funguje a než by se naše koncepce naplnila, tak u kormidla už dávno nebudem. Takže heroická slova p. ministra jak ON vyjednal 4,5mld. To máme považovat jako za nějakou zásluhu.? Navíc v době kdy premiér uvažuje o menšinové vládě. Myslím, že v otázce vzdělávání národa mají všichni za těch posledních 20 let máslo na hlavě. Co vy na to pane náměstku? Radek
OTÁZKA: Dobrý den, zajímalo by mě, zda si mohou střední školy výrazněji přivydělat (např. pronájmy učeben) a jak je to s kraji - zda jim jako zřizovatelé mohou část těchto přivýdělků vzít. Děkuji Eva
OTÁZKA: dobry den, pisete, ze plat ucitele by se mel pohybovat zhruba okolo 30 tisic, takove castky ale nyni zdaleka nedosahuje. Co chcete udelat pro to, aby se platy skutecne zvedly a kdy se to uskutecni? Rozpoznat problem je pul cesty k uspechu, ale porad ta druha pulka schazi k jeho vyreseni marcel
OTÁZKA: Dobry den, chtel bych se zeptat jaka je vase dalsi strategie v otazce ziskani penez pro ceske skolstvi. Diky za odpoved libor marek
OTÁZKA: Dobrý den, když se ohlédnete za stávkou, existuje něco uchopitelného, co přinesla? Jde vysypat z pytle více, než se do něj vloží? Myslíte si, že to učitelé dokáží pochopit? Nebo jim roztáčení kol inflace nic neříká? Antonín Rükl
OTÁZKA: Můžete my vysvětlit proč státní maturita a proč dvě varianty, jedna pro uchazeče VŠ. To se s tou první nebudu už moci přihlásit na VŠ? aleš
OTÁZKA: Dobrý den pane náměstku, prosím Vás hovoříte (představitelé vašeho ministerstva)o tom, že mzda učitelů stále narůstá. Ale víte o tom, že minulý "nárůst" byl takový, že se musela snížit částka na ohodnocení, tzn. že nárůst mzrdy byl nulový? Teď hovoří ministr, že na 18 měsíců sehnal peníze, z toho vyplývá, že zvýšení by mělo být od 1.7. , ale jsou prázdniny, kantoři čerpají dovolenou a mzda se v těchto měsících nebude zvyšovat, tak jak to vlastně jde. Ale nejedná se přece jen o mzdy a co materiální stránka a nepedagogičtí pracovníci, bez nich by fungování škol asi nešlo? Děkuji Miroslav
OTÁZKA: Dobrý den, pane náměstku co uděláte proto, aby se neopakovala situace, při které žák řekne učiteli " seber si to sám ty šmejde" jako se to stalo nyní. milan
OTÁZKA: Není přece jenom možnost sehnat pro učitele ještě nějaké peníze? nebojíte se dalších stávek a protestů? děkuji Tereza
OTÁZKA: Zvýšování platů učitelů by mělo být přímo úměrné zvyšování jejich kvalifikace a zkušeností. Můžete prosím uvést, jak je řešeno post graduální vzdělávání učitelů v ČR a kolik učitelů se jej účastní? Jak se účast na vzdělávacích programech projevuje na platech učitelů v součastnosti a jaký je plán do budoucna? Antonín Jančařík
OTÁZKA: Dobrý den, chci se zeptat, zda to myslíte s návrhem VŠ zákona vážně. Konkrétně mi jde o návrh na drastické omezení funkce akademických senátů. Myslím, že nynější stav je pro všechny zúčastněné strany vyhovující, studenti se mohou přímo podílet na vedení školy. A vy je chcete nahradit někým "z venku". Děkuji za odpověď. Petr, student FEKT
OTÁZKA: Přišlo vám nefér že zaměstnanci stávkují i přesto, že pro ně ministerstvo vyjednalo peníze, sice málo, ale přesto? S pozdravem Petr
OTÁZKA: Jak si můžu ověřit, že je škola kvalitní a o absolventy je zájem. Jedná se mi hlavně o střední školy. Děkuji Michal
OTÁZKA: Pane náměstku, letos mi byl nabídnut nástupní plat na prestižním pražském gymnáziu 14.300 Kc hrubého, na osobní ohodnocení nezbyly peníze. Vystudoval jsem na FF UK s červeným diplomem, dále jem se vzdělával v Británii na University of Cambridge, kde jsem složil mezinárodní kvalifikaci ve svém oboru. Do školství jsem nakonec nenastoupil (divíte se?). Považujete situaci (platovou, společenskou) současných učitelů za důstojnou, hodnou jejich společenského přínosu? Jaký plat by měl podle vás pobírat učitel? Jaroslav Peknic
OTÁZKA: Jak jste na ministerstvu prožívali včerejší stávku a demonstraci? děkuji Jana
OTÁZKA: Dobry den pane Kitzbergre, rad bych znal vas nazor na situaci ucitelu : pri vyhodach jake maji (X tydnu dovolene o prazdninach, relativne kratka pracovni doba, jistota zamestnani) se jim stale nelibi jejich platy, ktere jsou vsak srovnatelne s lidmi v privatni sfere, kteri vsak nemaji zminovane vyhody. Jak se na toto divate ??? Dekuji R. R. Palek
OTÁZKA: Dobrý den Chtěl bych se stát učitelem,ale jsem stále na vážkách jestli je to dobrý krok. Co myslíte? Učil bych na střední škole. Jirka M.
OTÁZKA: Byl jsem se rovnez podivat na Vasem vystoupeni s panem ministrem a prof. Mateju na pude VSE. Komentovali jste tam grafy o poctu vysokoskolaku. Vase interpretace však nebyla pravdiva. Vite dobre, alespon doufam, ze Vas UIV spravne informovalo, ze v mnoha zemich zapocitali do terciarniho vzdelavani jakekoli postsekundarni vzdelavani (terciarni není totez co universitni ani postsekundarni), nekde rozhodovali na zaklade nikoli dosazeneho vzdelani, ale postu, který dana osoba zastava…Vychazim–li ze studii prof. Pruchy, mame VS absolventu dostatek. Martin Hollar
OTÁZKA: Dobrý den, pane náměstku. Je možné, že jste mě učil někdy v roce 88-89 na ZŠ v Praze 3 matematiku? Pokud ano, dodatečně děkuji za předané znalosti a gratuluji k úspešné kariéře. Jak na ta učitelská léta v dobách končícího socializmu dnes vzpomínáte? Václav Slavíček
OTÁZKA: Dobrý den. Jaký by měl podle vás být odpovídající plat pro učitele? Děkuji za odpověď. Luboš
OTÁZKA: Dobry den, Zajima me, co si myslite o kvalite soukromych vysokych skol. Vzal jsem si uvazek na soukrome VS a musim konstatovat, ze kvalita je desiva. Prisedim rovnez v komisi pro souborne a statni zkousky na jinych soukromych VS (znalosti vetsiny studentu jsou nizsi nez u absolventa gymnazia). Je to proste upadek, o kterem hodlam napsat (zatím sbiram vysledky testu a provedu analyzu, ale uz ted je jasne, ze student soukrome VS toho vi mnohdy az o 70% mene nez student statni VS, kde ucim). Co si myslite o kvalite soukromych VS? Budete dále tlacit na rozdavani akreditaci (vim, ze tlaky jsou – znam osobne nektere cleny Akreditacni komise MSMT)? Nehodlate zridit dohled nad soukromymi VS? Martin

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.