On-line rozhovor se šéfem Student Agency Radimem Jančurou

Radim Jančura, Student Agency
velikost textu:
vydáno 18.4.2008 13:00
Byly to první žluté autobusy, s kterými Radim Jančura před čtyřmi lety začínal "žlutou revoluci" v tuzemské autobusové dopravě. Bojoval také za to, aby politici v tramvajích, vlacích a autobusech své cestování zaplatili. Teď bojuje za "žlutou revoluci" na železnici.

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 18. dubna 2008 do 13:20

OTÁZKA: Dobry den pane Jancura, kdy chystate zmenu rezervacniho systemu tak, aby stacila jedna kreditova jizdenka na vsechny spoje? Budete v budoucnu pridavat spoje na lince Praha-Cesky Krumlov? Funguje jiz internet na vsech linkach (i zahranicnich)? Dekuji Tomas Hlavacek
Radim Jančura, Student Agency Jancura: Všechny omezení stávajícího rezervačního systému vyřeší systém nový, který na zahraničí začne fungovat od 1.6., na všech linkách krátce potom. Pak bude stačit jen jedna kreditka na všechny linky po celé Evropě, i po ČR. 18.4.2008 14:02
OTÁZKA: Pane Jančuro, 6.11.2006 jsem si po netu u SAg.objednal letenky Praha – Tel Aviv a zpět. Platil jsem až 7.11. na letišti, den předtím jsem telefonicky mluvil (a přišlo mi to i e-mailem) s pracovnicí Student ag., měl jsem platit 19.098 Kč a u přepážky po mně chtěli 19.658 Kč ! Nechápal jsem a rozčilením jsem si zapomněl říci o fakturu, volat do kanceláře nemělo smysl, bylo 20:30h. Po návratu domů jsem psal přímo Vám, jak odkazuje web SAg. Později jsem poslal i doporučený dopis. Odpověď nikdy nepřišla. Kdy mi ráčíte odpovědět ? Jan Pospíšil
Radim Jančura, Student Agency Jancura: Na VŠECHNY e-maily odpovídáme do 24 hodin, to je blbost. Změna ceny letenky je možná - letecká společnost si vyhrazuje právo držet cenu jen 24 hodin, pak může udělat cokoliv. V tomto případě šlo spíše o změnu tax. Pokud jste opravdu posílal e-mail, přepošlete mi ho ještě jednou na jancura@studentagency.cz 18.4.2008 14:04
OTÁZKA: Dobrý den, všude prohlašujete, že jste nejlevnější dopravce na našem trhu. jak je možné že nejezdíte také za 1 korunu, jako konkurence Asiana? Díky za odpověď. jan
Radim Jančura, Student Agency Jancura: Za 1 Kč prodává Asiana 2 místa v buse, v případě, že si pořídíte jeich komplikovanou megabus kartu za 50 Kč, počkáte na ni několik dnů, dáte jim fotku a pak zjistíte, že tato cena na 2 sedačky pouze platí jen v případě, že rezervujete 21 dnů předem. Vy víte, co budete dělat za 3 týdny??? Já ne. Je to marketingová blamáž. U nás si můžete koupit jízdenku z Brna do Prahy na Roztyly za 130 Kč, platba jakoliv, můžete přjít klidně 5 minut předem, můžete si koupit celý bus, když jízdenku zrušíte, dostanete peníze zpátky (-10Kč). U Asiany nic. Navíc od pondělka 21.4. jezdí pouze 1x denně. 18.4.2008 14:07
OTÁZKA: Dobrý den, chtěl bych se jen zeptat, jestli by se dalo upravit Vaše internetové stránky s nabídkou letenek low cost. Trochu přehlednější kalendáře, na kdy jsou vypsány ceny letenek v akci. Děkuji. Jinak blahopřeju k Vaší výborne firmě Tomáš
Radim Jančura, Student Agency Jancura: Ty naše kalendáře na lowcoast (třeba SkyEurope) jsou vyjímečné a geniální. Když letecká společnost příjde s cenou 611 Kč včetně tax, poplatků za zpáteční letenku, musíte u jiného prodejce tuto cenu v daných datech složitě hledat. U nás vidíte volná místa v kalendářících a jednoduše si můžete naplánovat pobyt za pár stovek. 18.4.2008 14:10
OTÁZKA: Dobrý den, jak dlouho jste nosil Váš sen o Studen Agency v hlavě,než jste se pustil do realizace?Jak jste řešil finanční stránku v počátcích?Děkuji za odpověď Marek
Radim Jančura, Student Agency Jancura: Můj kapitál by 5000 Kč, rodiče mi jako studentovi dávali v roce 1993 1000 Kč na koleje, dopravu, pivo a menzu. Když něčemu věříte, nepřipouštíte si neúspěch, vyhrajete. Předpoklady máme všichni jedinci stejné, omezení je jen v našich hlavách - a to jen v tom, zda si věříte, či ne. 18.4.2008 14:12
OTÁZKA: P.S. doplnění mého dotazu - omlouvám se za neúplnost. Svým dotazem myslím oblast drážní regionální osobní dopravy. Josef Veselý
Radim Jančura, Student Agency Jancura: Jasně, železnice, tak jsem i odpověděl.... :-) 18.4.2008 14:12
OTÁZKA: Proč od vás tolik zaměstnanců odchází? ve vaší kanceláři v Brně vidím stále nové tváře... Díky. petr te
Radim Jančura, Student Agency Jancura: Fluktuace je spíše v řadách stewardek, neboť polovina jsou studentky VŠ. Jinak se u nás odchází jen na mateřskou, nebo ve zkušební době a to vesměs našim rozhodnutím. Navíc náš tým neustále roste. Letos přjmeme min 150 nových lidí, ti starší se mohou posunot výše v hierarchii. Tady u nás se aktivitě meze nekladou:-) 18.4.2008 14:14
OTÁZKA: vam palce! Mám rád lidi, co si neberou servítky, jsou draví a na nic se neohlížejí. jen tak se dá něco dokázat! Klidně přidejte!! Fandím! Drzim
Radim Jančura, Student Agency Jancura: :-) díky 18.4.2008 14:15
OTÁZKA: Dobrý den, v řadě vašich autobusů na meziměstkých spojích poklesla úroveň poskytovaných služeb. Od ochoty personálu až po opotřebované porty na sluchátka. Vím, že je zde možnost vám přímo napsat konkrétní stížnost, ale nemělo by vedení SA tyto věci hlídat samo od sebe? Nejen čekat na konkrétní podněty od zákazníků? Děkuji. MV
Radim Jančura, Student Agency Jancura: Přepíšu vám včerejší sms od manažera kvality pana Havlíčka, kterou mi posílá každý den večer: WC 0, Kava 0, DVD 0, Monitory 5, ovladače 0. Tzn, z 100 busů, tedy 100 wc jely fungovaly včera večer všechny, z 100 kavovarů taky, z 700 monitorů nejelo 5 ks, všechny nahlašené ovladače byly vyměněny. Ty si dokonce musí řidiči přehazovat sami, náhradní dostávají od prodejce. Přiznávám, před 6 měsících jsme díky absolutnímu nedostatku náhr dílů to tak nebylo. 18.4.2008 14:19
OTÁZKA: Dobry den, drive provozoval autodopravce CSAD vsechny linky po republice. Nyni se soukromi autodopravci snazi prevzit ty ziskove a puvodni autodopravce se vzdava tech neziskovych. Opet to vsak odnese danovy poplatnik. Proc neprovozujete v okoli Brna i ty "vesnicke" spoje aby jste ukazal jaky jste podnikatel? Mirek
Radim Jančura, Student Agency Jancura: To je ten největší omyl, který je v hlavách některých z vás!!!! Největší business je právě regionální objednávaná doprava!!!! Kraj se sám rozhodne, že bude vozit v buse, či vlaku z jedné vesnice do druhé vesnice jednu babičku. Jízdní řády sestavují kraje, dopravci je jen jezdí za peníze kraje!!!! Kraj zaplatí ztrátu a taky ZISK!!!! Proto se do dotované regionální dopravy tlačí nadnárodní společnosti, proto dnes polovina ČSAD je v rukou západního kapitálu!! Oni mají zlatý důl! Řidič může na cestujícího vyplazovat jazyk a přesto je každý spoj ziskový, neboť je dotovana ztráta i zisk!! A náš zisk z jedné průměrné jízdenky? Je 1 Kč na cestujícího, tedy 4 mil Kč za rok!! Já chci dělat dálkovou dopravu, neboť se mohu během dlouhé jízdy věnovat cestujícím. 18.4.2008 14:25
OTÁZKA: Dobrý den pane Jančura, hodně Vám a SA fandím. Přesto si myslím, že Vaše snaha dostat se na kolejnice ČD bude marnou snahou, i když bych rád věřil v opak. Nemyslíte si, že Vám budou ČD dělat všemožně scvhálnosti co se týče diskriminace v jízdním řádu, nástupišť, jak jste se s tím jistě setkali při zavádění nových autobusových linek? Dotaz druhý: Kdy jste naposledy jel vlakem, a jak se Vám to (ne)líbilo? Dotaz třetí: Co si myslíte o ČD? TomP
Radim Jančura, Student Agency Jancura: ČD oddělením nákladní dopravy a majetku (nádraží), které získalo protiústavně ztratí takřka cenu. Krom několika novějších vlaků (pendolina, tzv. ešusy atd). Věřte mi, ČD získají ročně na dotacích 8 MILIARD Kč, soukromník by to dokázal v lepší kvalitě za daleko nižší dotace. ČD nemůže nám činit jakékoliv problémy. Jsou v domonantním postavení, podle zákona o hospodářské soutěži musí nabídnout vešketrou infrastrukturu další soutěžícím, jinak dostanou obrovskou pokutu. ÚHOS, je jeden z nejlépe fungujících institucí v ČR. 18.4.2008 14:28
OTÁZKA: Hezký den, Jak jste našetřil na první projekt v rámci SA? Začínal jste jako student, ti nejsou zrovna nejbohatší? Přeji hodně štěstí a spoustu dobrých nápadů. :-) Lucie Benešová
Radim Jančura, Student Agency Jancura: :-) nic není tak drahé. Jako student jsem si otevřel kancelář o 10 metrech na Baštách v Brně, komunistický nábytek (skříň, 2 židle a stůl) mi pronajali za několik stovek měsičně, mel jsem jen svůj fax, co jsem si přivezl z Anglie. I takto se dá začit. Chcete-si koupit autobus? Neni problém, leasing na 5 let není zase taková zátěž. Nebojte se začít podnikat. Jen mějte na paměti: Nežli být průměrný podnikatel, raději buďte dobrý zaměstnanec. Budete mít čistou hlavu a možná zpočátku i více peněz... 18.4.2008 14:32
OTÁZKA: Autobusy odjíždějící z Brna od Grandu jsou přistaveny cca 25 min. před odjezdem spoje. Celou dobu čekají se zapnutým motorem. V průměru se jedná o 2 až 4 autobusy nepřetržitě po celý den. V Praze však po příjezdu na stanoviště (Roztyly) řidič motor vypne. Šetření naftou zřejmě není příčinou (cestující to zaplatí), avšak vrtá mi hlavou proč brněnský šéf firmy šetří emisemi pouze v Praze? Marie
Radim Jančura, Student Agency Jancura: Ty emise nejsou vysoké, naše busy splňují EURO4, motor na volnoběh spolyká 1,5 litrů na hodinu. Zapnutý motor není sice úplně košer vůči ekologii, ale je nezbytný pro dobrý servis vůči naším zákazníkům. Teplota v buse - topení či klima, to bez motoru nejde.:-( 18.4.2008 14:34
OTÁZKA: Dobrý den, chtěl bych se Vás zeptat na Ostravskou linku, je nejdelší vnitrostátní ale jezdí na ni horší autobusy než na Brněnské, plánujete přeřadit nově koupené autobusy, které plánujete místo Beaulusů, nebo tyto autobusy dožijí až do rozjezdu vlaků. Přeji mnoho podnikatelských úspěchů... LUCKY
Radim Jančura, Student Agency Jancura: N Ostravské lince jezdí Beluasy, které nejsou možná tak líbivé, jako Irizary, co jezdí Brno - Praha, ale jsou takřka identické. Kam půjdou nové busy fakt netuším, je to rozhodnutí manažera. Já ve své firmě nemá právo rozhodovat o všem, nemohu demotivovat práci lidí podemnou, mám jen právo veta. 18.4.2008 14:36
OTÁZKA: Váš projekt žlutých vlaků je zajímavý, ale je třeba počítat s tím, že budou existovat tlaky, které Vám rozjezd tohoto projektu přinejmenším dost znepříjemní... Co budete dělat, když např. kvůli obstrukcím se schvalováním vlaků dojde k několikaletému zpoždění? To by asi bylo pro Vaší formu hodně, zejména finančně, bolestivé... Ono jít do boje se státním dopravcem je vůbec hodně "o hubu". Jan Marek
Radim Jančura, Student Agency Jancura: Přesně tak, boj se státním dopravcem je mnohem nevypočitatelnější, než se soukromníkem, jehož sílu můžete odhadnout. Odpovědnost za homologaci vlaku je na straně výrobce, nám riziko jako v případě pendolín (které stály 2 roky na kolejích) nehrozí. Miluji překážky, znám svá práva, stát nemá právo hovořit do našich životů, pokud to není ve veřejném zájmu. 18.4.2008 14:38

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.