On-line rozhovor se šéfem Student Agency Radimem Jančurou

Radim Jančura, Student Agency
velikost textu:
vydáno 18.4.2008 13:00
Byly to první žluté autobusy, s kterými Radim Jančura před čtyřmi lety začínal "žlutou revoluci" v tuzemské autobusové dopravě. Bojoval také za to, aby politici v tramvajích, vlacích a autobusech své cestování zaplatili. Teď bojuje za "žlutou revoluci" na železnici.

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 18. dubna 2008 do 13:20

OTÁZKA: Kdy nasadíte na Liberec nové autobusy Scania Irizar PB (jak jste sliboval po loňském zdražování jízdného o 20Kč) místo těch trosek (Ayatsů) s obvyklým nájezdem 900tis-1300tis km? Děkuji reno
Radim Jančura, Student Agency Jancura: Zda budou na Liberci Irizary, to nevím, to jsem nikdy neslíbil. Slíbil jsem, že tam půjdou jiné, třeba beluasy. Ty busy v Liberci mají 3,5 roku, mají sice najeto 1 mil km, ale životnost busu je 2 roky. Nyní jezdíme za 95 Kč nejdráž, na kreditky za 85Kč, před 4 lety se jezdívalo za 90 Kč v karosách, bez mýta, bez služeb. Nyní nabízíme 2x vetší kapacitu sedaček atd. 18.4.2008 13:37
OTÁZKA: Dobrý den, chtěl jsem se zeptat, jak jsou vaši řidiči motivováni k dodržování předpisů. Jezdím po dálnici Praha-Plzeň a autobusy Vaší společnosti mne tam překvapují svou rychlostí. Autobusy se pohybují převážně v levém pruhu a pohybují se rychlostí nad 110 km/h Štěpán
Radim Jančura, Student Agency Jancura: Naše autobusy neumí jet 110 km/hod. Mají svůj omezovač od výrobce nastavený na 100 - 105 km/hod. Tachmetry v autech ale ukazují o 5-10 km/hod více, což si můžete sám zkontrolovat na "radaru". A motivace? To jsou bodíky, o které by přišli, neboť se rychlost zaznamenáva na kolečkách tachografu. Když řidič příjde o papíry, přijde o práci...to je dost dobrá motivace jezdit podle předpisů. Předníždění - to se snažte pochopit, busy musí předjet kamion, který má jet max 80 km/h! Vezeme lidi, nikoliv ledičky, máme právo jet svých 100km/hod. 18.4.2008 13:40
OTÁZKA: Koupíte si někdy vlastní letado, aby SA mohla provozovat třeba i leteckou linku vnitrostátně? vyplatilo by se to vůbec? Asi ne, co? Jenda
Radim Jančura, Student Agency Jancura: Aerolinie je jediné, do čeho bych se nepustil, přestože jsme největším prodejcem letenek. Já chci být kamarád se všema leteckýma společnostma, které naopak jen nám dávají ceny letenek, které nekoupíte u žádné jiné konkurence.... 18.4.2008 13:42
OTÁZKA: Prosím zda by nešlo vyřešit ráno spojení do Plzně, několikrát do roka tam jezdím a je problém v tom, že autobusem v 5:00 se dost špatně stíha autobus v 8:00 do Plzně ze Zličína, tak abych mohl být v Plzni do půl 10. Problém je taky v tom, že koupit si jízdenku v Brně a ujede přípoj tak mi propadne a nechat to na koupení v Praze tak zase nemusí být. Takže výsledek je ten: pokud tam musím opravdu přesně musím jet vlak v noci. Stačilo by při tom posunout odjezd je o 15 minut. Ivoš
Radim Jančura, Student Agency Jancura: Ty přestupy jsou těžká věc. 95% cestujících jezdí "point to point", tedy z Prahy do Plzně. A pro ně je důležité, aby jízdní řád byl snadno zapamatovatelný. V novém rezervačním systému připravujeme možnost, že by v případě našeho zpoždění na první lince vám vrátili, nebo posunuli odjezd na druhé lince. A to vše automaticky. 18.4.2008 13:44
OTÁZKA: Dobrý den, občas cestuji mezi Prahou a Košicemi. Téměř vždy je vyprodáno a musím cestovat jinou společností. Neuvažujete o posílení tohoto spoje? D.
Radim Jančura, Student Agency Jancura: Nyní jezdíme do Košic 5x denně, budeme jezdit 7x denně:-) 18.4.2008 13:44
OTÁZKA: Budou vaše vlaky také zastavovat v Pardubicích. Děkuji za odpověd Tom
Radim Jančura, Student Agency Jancura: Ano. Trase je Praha, Pardubice, Olomouc, Ostrava. 18.4.2008 13:45
OTÁZKA: Radime, máte nějaké koníčky? Máte na ně čas? Co vás baví? Ilona Nejedlá
Radim Jančura, Student Agency Jancura: Miluji spánek, pivo a čas od času i kolo:-) 18.4.2008 13:45
OTÁZKA: Dobrý den, uspokojíte letos všechny zájemce o studijní pobyt v zahraničí, nebo budete muset i odmítat? Děkuji Ladislav
Radim Jančura, Student Agency Jancura: Ten kdo se přihlásí včas, jede. Když to necháte na poslední chvíli, může se stát, že na některých školách už je plno... 18.4.2008 13:46
OTÁZKA: napsal jste: Nyní jezdíme nejdražší jízdné za 95 Kč, za monopolu ČSAD Liberec před 4 lety cestující platili 90 Kč, s tím, že v naší ceně je 7 Kč (v průměru) za mýto a platíme místo 5% nyní 9% DPH. To není pravda za monopolu ČSAD Liberec se jezdilo za 78Kč...ne za 90Kč idnes
Radim Jančura, Student Agency Jancura: Jezdili za 78 Kč za jízdenku, ale protože busy byly narvané, lidé byli rádi, že alespoň mohli viset za madlo a stát, tak většina si kupovala místenku za 12 Kč. A měl-li jste zavazadlo, tak to bylo dalších 10 Kč. 18.4.2008 13:47
OTÁZKA: Dobrý den! Za prvé bych Vám chtěl poděkovat za to, co pro lidi děláte, vážím si Vás jako člověka. A za druhé bych se chtěl zeptat, jestli plánujete ve "vlakové revoluci" nasadit i trasu Plzeň - Praha a jestli ano, tak v jakém časovém horizontu. Děkuji a mějte fajn den.. :-) Jirka H.
Radim Jančura, Student Agency Jancura: Já se do vlaků zamiloval:-). A to proto, že je to vlastně dům na kolečkách a proto můžeme dělat mnohem zajimavější servis, než v busech. Vše je to ale o financích. Když si u nás koupíte někdy levnou letenku, tak nejenže ušetříte, ale pomůžete i našemu projektu. Pak můžeme jezdit i do Plzně, je to dobrá trasa. České dráhy navíc zde dostávají vysoké dotace, nám by stačil zlomek těchto peněz. 18.4.2008 13:50
OTÁZKA: Dobrý den, proč se z vašich busů může vystupovat pouze zadními dveřmi? Při nástupu to pochopím, ale při vystupování vznikají zbytečné tlačenice. Cožopak nejsou přední dveře homologované pro výstup? :-) Jarda
Radim Jančura, Student Agency Jancura: Víte, stewardka má vepředu košík se sluchátky, noviny časopisy, při plném busu by to neměla kam dát. A taky by se s váma všemy chtěla rozloučit i výstupu! 18.4.2008 13:51
OTÁZKA: Dobrý den, chci se pozeptat na to, kdy konečně budete dbát u řidičů žlutých autobusů na dodržování zákonů o silniční dopravě a především o obezpečnosti cestujících a ostatních účastníku silničního provozu. Téměř pravidelně se potkávám s řidiči, jenž mne, nebo jiné USP ohorí, při riskantním zařazení do rychlejšíhi pruhu na D1, případně předjíždějí v levém pruhu v místech kde jsou 3 pruhy. O riskantní jízde autobusů městem v noci a značném překročení rychlosti ani nemluvě. Čekáte na pár mrtvol???????????? nojono
Radim Jančura, Student Agency Jancura: Naše busy umí jezdít jen 100 Km/hodinu. Vy máte jezdit 130 km/ hodinu, kamiony 80 km/hod. Z toho plyne, že pokud máme někam dojet, musíme kamiony předjíždět. A nemyslím si, že řidič by vlítl do levého pruhu bez upozornění a nečekaně. To bychom měli už všechny busy rozsekané, náraz do naší motorové části by náš autobus odstavil na několik měsíců... 18.4.2008 13:53
OTÁZKA: Pane Jančura, považujete za smysluplné z hlediska podnikatele-dopravce a konkrétně Vaší společnosti připravovat se nejen na dálkovou železniční osobní dopravu, ale i na možnost účasti v budoucích tendrech krajů na osobní dopravu regionální ? Jsem přesvěden, že to bude nejen o výkonech, ale i o kvalitě služby - přesnost spojů a standard vozidel. Dovedu si totiž Vaši společnost představit jako jednoho z možných uchazečů o veřejnou zakázku. Josef Veselý
Radim Jančura, Student Agency Jancura: Bohužel stát, tedy ministerstvo dopravy, odmítá vyhlašovat výběrová řízení na provoz dotovaných dálkových vlaků. Kdyby vyhlašoval, stát by ušetřil min. 2 MILIARDY kč ročně!!! Krajské úřady jsou však mnohem lepším hospodářem, než stát, dá-li korunu navíc do dotací do dopravy, bude jim pak ta kačka chybět třeba ve školství, či zdravotnictví. Proto některé "nebojácné" kraje, které už mají dost vydírání ze strany ČD připravují výběrová řízení a my do nich určitě příjdem. Chytré kraje si uvědomují, že vyšší kvalita přiláká více cestujících, kteří tu kvalitu zaplatí. Bohužel takto neuvažuje náš pan ministr dopravy pan Aleš Řebíček. 18.4.2008 13:57
OTÁZKA: Dobrý den pane Jančuro, chtěl bych se zeptat kdy se dočkáme avizovaných nových autobusů Beulas? Magiq
Radim Jančura, Student Agency Jancura: 5.5 přijede konečně první. Těch nových 24 busů má skluz. Nechali jsme si vyrábět nové velké sedačky z kůže, která se používá do vozů Ferrari. Důležitější však je tvar sedačky, či spíše křesla. Tyto sedačky však příjdou s busem č. 3, tedy někdy v červnu. 18.4.2008 14:00
OTÁZKA: Zdravím Vás. Slyšel jsem, že jste koupil dům na Zelném trhu a přestavuteje ho na hotel. Co tam přčsně bude? Vy jste začal nakupovat reality ve velkém? Milan S.
Radim Jančura, Student Agency Jancura: Právě naopak. Prodáváme budovu, ze které jsme měli postavit hotel v Praze, vše, co máme jde nyní jen do vlaků. 18.4.2008 14:01

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.