Hostem iDNES.cz bude bývalý ministr Milan Šimonovský

Milan Šimonovský
velikost textu:
vydáno 19.6.2007 12:55
Před rokem začal platit nový silniční zákon. Za jeho otce lze pokládat tehdejšího ministra dopravy Milana Šimonovského. Na to, jak je s ním po roce účinnosti spokojen, odpovádal čtenářům iDNES.cz.

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 19. června 2007 do 13:06

OTÁZKA: Pros se domnivate ze rozumite dopravni problematice ? Ridite sam ? Jake auto ? Je podmotorizovane ? Chodite pesky ? Rozhlizite se na prechodu nebo jenom davate najevo ze chcete prejit ? Vladimir
Milan Šimonovský ODPOVĚĎ: Nový silniční zákon není jen mým dílem. Vytvořili ho odborníci z ministerstva dopravy a ministerstva vnitra. Podílela se na něm i odborná veřejnost. Jeho konečná podoba je výsledkem debat ve Sněmovně a v Senátu. Dopravou a dopravními systémy se zabývám celý život, už více než třicet let. 19.6.2007 13:30
OTÁZKA: Jak je možné, že legislativním procesem přípravy zákona pod vaším vedením prošly takové perly jako 1 bod za nedovolené užití dálnice nebo silnice pro motorová vozidla nemotorovým vozidlem (...), jehož konstrukce nebo technický stav neumožňuje dosažení rychlosti nejméně 80 km.h-1. Řidiči nemotorových vozidel řidičské průkazy nepotřebují :-) RS
Milan Šimonovský ODPOVĚĎ: Tyto chyby odstraňuje novela, která bude projednávána dnes odpoledne v Poslanecké sněmovně, a měla by během tří měsíců být účinná. Jsem jedním z autorů této novely. 19.6.2007 13:33
OTÁZKA: Jak porovnáváte počty nehod, když se zmšnila definice nehody? Pavel
Milan Šimonovský ODPOVĚĎ: Máte pravdu, že do sníženého počtu nehod ve statistice se změna metodiky promítá. Pro mě jsou hlavním kritériem snižující se počet úmrtí a těžkých zranění po dopravních nehodách. Letošní statistika byla horší i v sousedním Rakousku, motoristická sezona začala už po novém roce. Doufám, že se to v celoročním srovnání zlepší. 19.6.2007 13:36
OTÁZKA: Dobrý den.Kde se mohu informovat o svém bodovém stavu.Chtěl bych se dale zeptat jestli je možné svůj bodový stav sledovat přes intenrt? Daniel Š.
Milan Šimonovský ODPOVĚĎ: Sledování přes internet bylo mým záměrem. Narazili jsme na problém s ochranou osobních údajů. Proto je možné v současné době se o počtu bodů informovat na dopravním úřadě obcí s rozšířenou působností. To je většinou tam, kde vám vydávali řidičský průkaz. 19.6.2007 13:38
OTÁZKA: Proč máme nejtvrdší bodový systém na světě (počet bodů, sazebník, doba odebrání řidičského oprávnění") bez ohledu na předchozí dobu bez přestupku a možnosti získat body zpět řidičským tréninkem a doškolováním. RS
Milan Šimonovský ODPOVĚĎ: Nejtvrdší systém v žádném případě nemáme, rozsah skutkových podstat obodovaných přestupků je spíše průměrný. V Německu je obodován každý přestupek, i ten nejmenší. V některých evropských zemích hrozí za opakovaný přestupek vězení. 19.6.2007 13:40
OTÁZKA: Preji krasny den, chtel bych se zeptat zda heuvazujete o zvyseni rychlostniho limitu na nocni hodiny. dekuji za odpoved Marian Apeltauer
Milan Šimonovský ODPOVĚĎ: Správci komunikací mohou dopravním značením rychlostní limit upravit i v nočních hodinách. Příkladem je Jižní spojka v Praze. 19.6.2007 13:42
OTÁZKA: Jak se podle vas porovnaji pokuty odstupnovane podle prijmu ridice, ktere prosazujete, a dva tisice let stara zasada rovnostipred zakonem ? Vladimir
Milan Šimonovský ODPOVĚĎ: Pokuty nejsou odstupňované podle příjmů řidiče. Tento princip platí jen v některých zemích a v našem právním řádu není uplatňován. Já ho nepropaguji. 19.6.2007 13:45
OTÁZKA: Pane ministre, hodne me prekvapila lhuta, jaka muze byt mezi prestupkem a dnem, kdy se ridic dozvi, ze prestupk spachal. Prijde mi, ze bodovy system touto trhlinou znacne trpi a nerku-li postrada zakladni ideal. Myslim, ze jsem ohleduplny ridic, avsak nebudu asi sam, kdyz reknu, ze se obavam zda-li jsem nespachal nejaky prestupek. Kde se nejsnaze mohu dozvedet, jak na tom s bodu jsem? Lukas
Milan Šimonovský ODPOVĚĎ: Projednávání přestupků se řídí přestupkovým zákonem a správním řádem jako všechny ostatní přestupky. Zákon o silničním provozu nemá žádnou speciální úpravu. Všechny přestupky se projednávají buď v blokovém, nebo správním řízení, které musí být zahájeno do 60 dnů po oznámení přespku policií. V každém případě se řidič při projednání přestupku dozví skutkovou podstatu. Bez projednání ať v blokovém, nebo správní řízení nemůže úřad žádné body přidělit. Projednání přestupku musí být ukončeno do jednoho roku od spáchání, do této lhůty se počítají všechna odvolací řízení. Stav bodů v registru řidičů vám na osobní požádní sdělí dopravní úřad obce s pověřenou působností,kam podle místa bydliště příslušíte. 19.6.2007 13:58
OTÁZKA: Kdo z vás vymyslel tu nesmyslnost, že každá dopravní nehoda se škodu nad 50.000,-Kč bude projednávána na úřadu, nikoli policisty v blokovém řízení? Neúměrně tím vznikla administrativa. Mluvím o konkrétně nárazu zezadu, kdy, když totálně zničím Favorita, vzniklá škoda nepřevýší nikdy 50.000 a narazím do Jaguára a půjdu na úřad fakt. V obou případech nepůjde o nehodu se zraněním. Co uděláte s tím zraněním, vždyť to je absurdní za odřený malíček dát řidič "min. odměnu 25.000,-Kč a rok zákaz". Nemluvím o zlomeninách to je trestný čin nikoli přestupek. Konkrétně pasáž dopravních nehod se vám v novém zákoně vůbec nevyvedla. Evžen Pokorný
Milan Šimonovský ODPOVĚĎ: Zákon změnil hranici hmotné škody, ke které se musí volat policie, z 20 tisíc na 50 tisíc. I nehodu se škodou nad padesát tisíc lze projednat v blokovém řízení, pokud nedošlo ke zranění. Novela zákona, která bude dnes odpoledne projednávána ve Sněmovně, problematickou formulaci zranění u nehody, kterou oprávněně kritizujete, mění. Na příště by zvýšená pokuta byla pouze u případu, když zraníte jinou osobu než sám sebe. 19.6.2007 14:03

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.