Generální ředitel Dopravního podniku Milan Houfek čelil otázkám čtenářů iDNES

velikost textu:
vydáno 4.2.2003 15:00

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 4. února 2003 do 15:20

OTÁZKA: Jezdim na černo. Ne kecám. :-)) Super jste ten včerejšek zvládli, děkuji a přeji mnoho úspěchů. Jde Vám opravdu o cestující narozdíl od některých tramvajáků. Martin
ODPOVĚĎ: Po dobu svého působení mi šlo vždy především o cestující, ale velmi nerad bych se tímto dotknul velmi tvrdé a odpovědné práce všech řidičů, včetně tramvajáků. 4.2.2003 15:53
OTÁZKA: Je pravda, že řidiči tramvají dělali v minulém roce víc přesčasů, než povoluje Zákoník práce, jak všude tvrdí pan Dub? Anonym
ODPOVĚĎ: Ne, nepracovali. Někteří pracovníci, a to nejen řidiči tramvají dosáhli max. limitu, ale dikci zákoníku práce jsme nepřekročili. 4.2.2003 15:54
OTÁZKA: Pane řediteli, kolik má DP hl.m.Prahy zaměstnanců - rozdělte prosím na počet řidičů, THP apod. Kolik je průměrný plat ve Vašem podniku ? Děkuji. Helena
ODPOVĚĎ: DP má celkově přibližně 12700 zaměstnanců, z nichž je 2300 řidičů autobusů, 1100 řidičů tramvají a 450 strojvedoucích metra. V dělnických profesích je zaměstnáno téměř 5000 zaměstnanců, THP pracovníků včetně provozních zaměstnanců metra zaměstnáváme 2800. 4.2.2003 15:56
OTÁZKA: Dobrý den, souhlasím s Vaši neústupností a doufám že soudní spor vyhrajete a lidi jako pan Dub pochopí že nejsou nenahraditelní. Držím palce. Petr
ODPOVĚĎ: Děkuji, také tomu věřím. 4.2.2003 15:57
OTÁZKA: Proč jste záměrně oklamali veřejnost tím, že jste zveřejnili platy řidičů tramvají za dobu, kdy odjezdili velké množství přesčasů, zatímco řidiči autobusů měli přesčasových hodin daleko méně? Ten rozdíl je ve skutečnosti větší než čtyři sta korun, jak vy uvádíte. Vladimír Přikryl, Praha 2
ODPOVĚĎ: Již jsem odpovídal. 4.2.2003 15:57
OTÁZKA: Dobrý den, pane řediteli chci Vás poprosit, abyste v žádném případě neustupovali té anarchii, kterou včera pražští tramvajáci předvedli. Doufám, že o tom přesvědčíte i Magistrát hl. m. Prahy. Držte se!! Andrea
ODPOVĚĎ: Děkuji za podporu. 4.2.2003 15:58
OTÁZKA: Pane řediteli, proč na stránkách DP je inzerát o uchazeče zaměstnání řidič tramvaje s platem 13500-15000 korun, když podle médií je plat 19500 korun ? Dekuji Macek
ODPOVĚĎ: Jedná se o nástupní platy. 4.2.2003 15:59
OTÁZKA: Budou v Praze jezdit také nizkopodlažní tramvaje jako např. v Plzni? Kdy předpokládáte, že by všechny autobusy v Praze mohly být nízkopodlažní? jirka
ODPOVĚĎ: Do konce 1. čtvrtletí letošního roku bude vypsáno výběrové řízení na nízkopodlažní tramvaje s předpokladem dodávek do 3 let. Všechny autobusy v Praze pravděpodobně nebudou nízkopodlažní. V současné době jich máme cca 25%, ve výhledu předpokládáme cca 65%. 4.2.2003 16:01
OTÁZKA: Nechcete Houfku kandidovat na prezidenta, teď mi to zase někdo vodřek, tak zbýváte jen vy a Karel. špidla
ODPOVĚĎ: Děkuji za důvěru, ale kandidovat nebudu. Pro doplnění nejsem nikde politicky angažován, ani to v nejbližších letech nezamýšlím. 4.2.2003 16:02
OTÁZKA: Vážený pane řediteli,jaké zkoušky musí podstoupit zájemci o práci řízení tramvaje?Nabízíte zaměstnancům 13. a 14.platy?Děkuji Michal
ODPOVĚĎ: Poskytujeme i další složky vyplývající z kolektivních smluv. Uchazeč o povolání řidič tramavaje musí absolvovat dvouměsíční kurz, projít zdravotními vyšetřeními a absolvovat psychologické testy. 13. a 14. plat nenabízíme. 6.2.2003 15:44
OTÁZKA: Pane generální řediteli, můžete mě říci, jak to bylo s tím Navatypem? Prý jste od nich levně koupil rekreační byt ve Špindlerově Mlýně, zároveň tato firma dostává lukrativní zakázky od Dopravního podniku? Milada Janouchová, Praha 4

Na tuto otázku odmítá dotazovaný odpovídat

OTÁZKA: Jaké nejnižší ukončené vzdělání musí mít řidič tramvaje, autobusu a metra? xanajka
ODPOVĚĎ: Již jsem odpovídal. 6.2.2003 15:45
OTÁZKA: Pane Houfku, nebylo by podle vás pro pražskou MHD lepší zprivatizovat jednotlivé části pražského dopravního podniku? Lenka
ODPOVĚĎ: Jsem přesvědčen, že v žádném případě ne! 6.2.2003 15:45
OTÁZKA: Budete v případě vyčíslování škod účtovat škodu za dopravu zdarma panu primátorovi, který ji vyhlásil nebo FŘT, která ji požadovala v době přecpaných tramvají a přetékajících nástupních ostrůvků v popovodňové době jako kompenzaci za nedůstojnou dopravu? Vašek Votruba
ODPOVĚĎ: O dopravě zdarma v době stávky rozhodlo představenstvo DP, nicméně rozhodlo také prodloužení platnosti jízdenek po povodních, které platí stále . Jistě víte, že v prvních dnech po povodních, kdy se neustále měnily podmínky pro provozování MHD jsme také jezdili zdrama. Jízdné jsme opět zavedli v okamžiku, kdy byla síť MHD stabilizována. Pokud soud uzná stávku za nezákonnou, budeme zvažovat další právní kroky z toho vyplývající, tedy i kompenzaci ztrát, které DP díky stávce utrpěl. Tu budeme požadovat na FŘT. 6.2.2003 15:46
OTÁZKA: Kdy budou v provozu slibované nové soupravy metra s kombinaci rozložením sedadel jak u starychh ruskych souprav tak i nových Siemensáckých souprav? (Viděl jsem projekt na dnu otevřených dveří ve Zličíně) Petr
ODPOVĚĎ: Minulý týden jsme převzali první soupravu druhé série dodávky nových vozů pražského metra M1 se zmíněným kombinovaným umístěním sedadel.Celkem těchto vozů nakoupíme 26, nejprve 20 a potom dalších šest jako doplnění vozového parku pro dostavěný úsek metra IV.C2. Tato první souprava by měla začít jezdit na trase C v březnu tohoto roku, protože se ještě do ní musí namontovat zabezpečovací zařízení. Staré ruské soupravy jsou plně rekonstruovány a od letošního roku budou mít také kombinované umístění sedadel. 6.2.2003 15:46

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.