Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


On-line rozhovor

Ředitel Dopravního podniku Martin Dvořák

dvořák k videu
velikost textu:
vydáno 11.11.2009 16:00
Dopravní podnik je na pokraji stávky, odboráři tlačí na město, aby splnilo jejich sedm požadavků, některé ale splnit nelze. Navíc z dnešní schůzky odborů a krizového štábu odboráři demonstrativně odešli. O situaci v DPP chatuje Martin Dvořák.

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 11. listopadu 2009 do 16:15

OTÁZKA: Zajímalo by mě, proč se situace v DP řeší až nyní, kdy hrozí, že nebudou peníze na výplaty. O nedofinancování ztráty z provozu MHD se přece ví už delší dobu... Kdo tedy může za to, že se situace takto vyhrotila? Jan Marek
dvořák k videu ODPOVĚĎ: Situace se rozhodně neřeší až nyní. Dopravní podnik upozorňuje na tuto situaci opakovaně již od listopadu roku 2008. V případě, že dojde k řešení mezi krizovým výborem a odbory, peníze na provoz budou zajištěny. 11.11.2009 16:09
OTÁZKA: Dobry den, jak se da zabranit dalsim silenym napadum Ropidu, kvuli kteremu nektere linky meni az trikrat za rok trasu, jine maji az ctyri ruzne konecne, omezuje se smerova nabidka a zavadeji se linky z jednoho konce mesta na druhou, ktere pak v koncovych usecich maji dlouha zpozdeni? Dekuji projizdec
dvořák k videu ODPOVĚĎ: Chápu Vaší otázku, nicméně Váš dotaz směřujte na ROPID. 11.11.2009 16:10
OTÁZKA: 5.11. vyšel na iDnes článek "Potíže pražského Dopravního podniku: levné kupony a slevy", který údajně vychází z analýzy Deloitte. Článek mimo jiné tvrdí, že na jednoho cestujícího vyberete cca 10centů. (Dle vaší výroční zprávy 13Kč). Roční jízdní je údajně je 210€. Dle ceníku 190€. Jízdné v Londýně má vyjít na 1180€. (realita je cca 600€). Dále se tvrdí, že jízdné v zahraničí je přepočteno dle parity kupní síly. Dle všeho to však vypadá, že se záporným indexem. Článek je, dle mého názoru složen výhradně z hrubě nepravdivých informací. Otázka na Vás je, zda si stojíte za informacemi, které jsou v něm uvedeny nebo zda budete po iDnes či po firmě Deloitte požadovat opravu a nějaké odškodnění? Tomáš Švec
dvořák k videu ODPOVĚĎ: závěry studií společnosti Deloitte jsou pro nás věrodhodné. Byly potvrzeny i studiemi jiných věrohodných institucí např. FD ČVUT. Vezměte však v potaz dobu, kdy byla sbírána data a aktuální situace. 11.11.2009 16:15
OTÁZKA: Proč soudruhy odboráře nevyhodíte? Jak je možné, že si od těch pomatenců necháváte diktovat? Já král 1
dvořák k videu ODPOVĚĎ: Od nikoho se nenecháme diktovat, na druhou stranu je potřeba zabránit stávce a hledat oboustranný kompromis. 11.11.2009 16:17
OTÁZKA: Dobrý den, budou solidární i revizoři a půjdou také do stávky? Novotný K.
dvořák k videu ODPOVĚĎ: To není otázka na mne. Každopádně si pořád myslím, že ke stávce po dalších jednáních nebudou důvody. 11.11.2009 16:18
OTÁZKA: Uz jste v golfu na jednomistnem handicapu? Arthur Longen
dvořák k videu ODPOVĚĎ: Ještě ne, ale až bude více volného času, tak to určitě plánuji. 11.11.2009 16:19
OTÁZKA: Dobrý den, existuje opravdu reálné nebezbečí, že stávka začne již dnes? Děkuji, pěkný den. Zuzana Zuzana
dvořák k videu ODPOVĚĎ: Viz předchozí odpověď. Dle zákona musí být stávka ohlášena 3 dny předem. 11.11.2009 16:20
OTÁZKA: Dobrý den! Vážený pane řediteli, mám celoroční předplatné jízdného prostřednictvím Opencard. Pokud mi odboráři neumožní předplacenou službu využít, mohu po nich já i ostatní předplatitelé požadovat náhradu? Děkuji za odpověď a držím Vám palce, aby jste se dohodli ku prospěchu všech Pražanů. Hauzner Pavel Hauzner
dvořák k videu ODPOVĚĎ: Děkujeme za podporu. V tarifu PID je v bodě IX. uvedeno, za jakých podmínek se navrací jízdné. 11.11.2009 16:22
OTÁZKA: Dobry den, pane rediteli, jak hodlate kompenzovat cestujicim s predplatnymi kupony den stavky?Za sluzbu, kterou dopredu zaplatili, nedostanou ocekavanou protihodnotu ? David
dvořák k videu ODPOVĚĎ: Viz předchozí odpověď. 11.11.2009 16:23
OTÁZKA: Dobry den, pane rediteli. Nebo alespon den.... Co jste rikal na to, kdyz jste videl, ze nekteri z odboraru na dnesni jednani pozvali zamestnance? Diky za odpoved Mira
dvořák k videu ODPOVĚĎ: Nevnímám to jako nic negativního, vzhledem k tomu, že většina témat se přímo dotýká zaměstnanců DP. 11.11.2009 16:25
OTÁZKA: Dobrý den, v kolik hodin myslíte že odboráři dostanou písemné stanovisko ke svým požadavkům? Bude to až o půlnoci, nebo dřív? Anonym
dvořák k videu ODPOVĚĎ: Dostanou ho během cca hodiny. 11.11.2009 16:25
OTÁZKA: Dobrý den, rád bych věděl, jestli má magistrát skutečně tak neuvěřitelné požadavky? Tedy, MHD používám, jsem spokojený. Ale také vidím mnoho málo využitých autobusů, kde jede několik lidí, případně nikdo. Podobných věcí lze asi najít spoustu, od předražených zakázek, sociálních nároků a podobně. Zkrátka, není pro nás systém MHD příliš rozsáhlý a tedy drahý? Ondřej Veselý
dvořák k videu ODPOVĚĎ: Nejsem si jist, jaké požadavky máte na mysli. Pokud jde o kvalitativní, mohu souhlasit s tím, že zde je laťka skutečně hodně vysoko.Vysoká kvalita s sebou nese také vysoké nároky na financování. Jsem rád, že jste spokojeným uživatelem MHD. Pokud jde o využití autobusů a plánování tras, jde zcela o kompetenci organizátora dopravy, tj. Ropid. Jen připomínám, že za poslední 2 roky byl snížen počet pracovníků o 1200 a o dalším snižování se jedná. Stejně tak další úsporná opatření budou v nejbližší době realizována. 11.11.2009 16:31
OTÁZKA: Bude dneska stávka? Marcel Březí
dvořák k videu ODPOVĚĎ: Dnes určitě nebude. 11.11.2009 16:31
OTÁZKA: Dobrý den. Proč mají Vaši zaměstnanci tak vysoké palty? Platy neodpovídají jejich odvedené práci. Chovej te se jako majitel své firmy. Tomáš
dvořák k videu ODPOVĚĎ: Platy zaměstnanců DP jsou v souladu s platy obvyklými v tomto oboru. Vaše konstatování, že platy neodpovídají odvedené práci je zajímavé. Pokud máte relevantní podklady, prosím o jejich poskytnutí. Jen připomínám, že rozsah úsporných opatření v minulých letech byl bez jakéhokoliv dopadu na kvalitu služby. 11.11.2009 16:34
OTÁZKA: Dobry den, proc je jizdne tak levne. Pak se nemuzete divit, ze jste ve ztrate. Milionar Milionar
dvořák k videu ODPOVĚĎ: Na výši jízdného soustavně upozorňujeme. Stanovení výše jízdného je však v kompetenci Ropid. Poukazuji na to, že hovořit o ztrátě není zcela správné, jde pouze o úhradu rozdílu mezi skutečnými náklady a výnosy z jízdného. 11.11.2009 16:36

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.