Zdeněk Duspiva:
Kampaň jako taková probíhá v zasádě nepřetržitě, nyní zejména díky spolupráci NKS prostřednictvím České televize, která postupuje mimořádně rychle i přes mírné zpoždění v počátku díky prodlevám s vydání předpisů (TPP).ČT přistoupila k projektu mimořádně aktivně a to právě i v informovanosti (web, chaty, tel.linka, zpravdoajství, speciální pořady, diskuze atd.). Postup ČT jde vlastní ale náročnou cestou rychlého uvolňování kmitočtů pro digitální sítě, i díky finanční podpoře ze zákona plané od ledna letošního roku. podpoře ze zákona Kromě tohto běží informace prakticky ve všech médiích, v Českém Rozhlase, v tisku a na internetu , kde je i řada specializovaných serverů.Určitě jsou i rezervy ve vysílání komerčních televizí, ale například Prima se nyní a také aktivně vlastní podporou zapojuje.
Státní informační kampaň je připravena včetně financování a bude spuštěna tak, aby byla zajištěna zásada z vládní koncepce - tzn. minimálně vždy 3 měsíce před definitvním ukončením analogu v daném regionu (poprvé v dubnu 2009 v Praze). K tomu postupně probíhaly přípravné práce,které navvázaly na definitivní zlomové body (uzavření smlouvy na vysílací služby pro ČT a souhlas s TPP od komerčních televizí v polovině letošního srpna - ve hře byly i jiné krizové varianty včetně rizika dalšího odkladu).Po uzavření dohody mezi NKS ,MV ČR s ČT proběhly první řízení na dodavatele služeb, kdy po dokončení a podepsání smluv by měla asi do měsíce začít mj.fungovat celostátní informační telefonní linka a speciální web s aktuálními a kompletními informacemi. Připravuje se soutěž na mediální část,v souladu se zákone o veřejných zakázkách. Součastí informačního projektu je i technikcá asoistence specifickým skupinám obyvatel a intutucí, které se nyní formou zpřesňování dat věnujemetak, abychom vybrali co nejefektivnější metodu přímé podpory při přechodu. Jsou připraveny další projekty s participací komerčního sektoru, například s Digitální koalicí a dalšími subjekty.
30.10.2008 13:43