On-line duel

Primátor Prahy v. první muž Brna

Pavel Bém

Pavel Bém

Roman Onderka

Roman Onderka
velikost textu:
vydáno 9.4.2008 15:00
Proč Brňané nesnáší pražské "zpívání" a Pražané zase "brněnské hantec"? Nejen rozdíly ale i výjimečnost obou metropolí jsou tématem středečního on-line duelu iDNES.cz pražského primátora Pavla Béma (ODS) s jeho brněnským protějškem Romanem Onderkou (ČSSD).

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 9. dubna 2008 do 15:15

OTÁZKA: Dobrý den pánové! Měl bych otázku na primátora Onderku, jak prosím vypadá jednání s Kometou o odkoupení části akcií klubu? A jak jste spokojeni s dosavadní spoluprací s panem Zábranským a vůbec jak hodnotíte práci celého vedení Komety? A pana Béma bych se zeptal, jestli mu nevadí, že spíše než výsledky jeho práce zná národ jeho horolezecké výkony? Děkuji oboum pánům za odpověď! kalaban
Pavel Bém Pavel Bém: 9.4.2008 16:43
Roman Onderka Roman Onderka: Spolupráci s panem Zábranským hodnotím kladně. Odkup akcií momentálně řešíme.
OTÁZKA: Dobrý den, pane Onderko, chtěl bych se zeptat jestli v Brně také mají lidé problém sehnat řemeslníky. V našem městě Vám jich polovina řekne, že nepřijede, protože nemá kde zaparkovat. Pokutují u Vás strážnici řidiče, který se snaží před domem pouze naložit ženu, dítě a psa? Neparkoval jsem tam déle než 7 min. Mám přes ulici garáž, ale jsou tam schody a nechtěl jsem tam tahat ženu s dítětem. Je tedy Brno místo k žití? Děkuji a přeji pěkný den Ondrej Pazdera, Praha
Pavel Bém Pavel Bém: 9.4.2008 16:44
Roman Onderka Roman Onderka: Dle mých informací je dostupnost řemeslníků v celé naší zemi problémem, ale určitě ne z důvodu nedostatku parkovacích ploch. Ono rčení, že řemeslo má zlaté dno, se pomalu ale jistě vrací.
OTÁZKA: Dobrý den oběma.Pane primátore Onderko.V čem vidíte hlavní příčinu že Brnu v posledních letech klesl počet obyvatel téměř o 30 000.Já jsem brněnský patriot ale bohužel jsem služebně pár let v Praze.Když srovnám brněnskou bytovou výstavbu s pražskou je podle mého názoru minimalni...v řadě přilehlých obcí kolem Brna se staví hojně a lidé vám z města utíkají právě sem.Proč Brno konečně po dlouhých třiceti nebo i více letech nerozšíří sve hranice právě o tyto obce jako to děla Praha,Ostrava a jiné města??Získate tím pozemky které může město zhodnotit...a samozřejmě i obyvatelstvo a tím i peníze.....díky za odpověď a přeji hodně úspěchů v práci.KarelPolák Karel Polák
Pavel Bém Pavel Bém: 9.4.2008 16:45
Roman Onderka Roman Onderka: Do budoucna Brno čeká určitě rozšiřování. Je to však proces dlouhodobý, který se musí pečlivě připravit.
OTÁZKA: Pane primatore Onderko, zajima me jestli Brno ma promyslenou strategii jak pritahnout kapital do Brna a vytvorit high-tech pracovni prilezitosti. Kdyz jsem hledal praci, agentury si stezuji, ze do Brna jdou investori, ale s vidinou mnohem nizsich nakladu na mzdy nez v Praze. Podstatne nizsich. To se pak odrazi logicky na kupni sile obyvatel. Sledujete nejak rozdil v platech v jednotlivych oborech ? U me napriklad tento rozdil (pracuji v Praze)dela asi 50000 hrubeho, coz je docela dost. Jsem brnak a rad bych se vratil pracovat do Brna. Dekuji za odpoved. F.Petr F.Petr
Pavel Bém Pavel Bém: 9.4.2008 16:46
Roman Onderka Roman Onderka: Tyto rozdíly jsou realitou, která se doufám do budoucna změní.
OTÁZKA: Dobrý den oběma, jistě sledujete podivný vývoj kolem územního řízení na stavby severní části okruhu kolem Prahy. Pana Béma se zeptám, jak bude postupovat ve věci nezákonného postupu svých úředníků ze Stavebního odboru Magistrátu, kteří ukončili veřejné projednávání staveb 518 a 519, pana Onderky pak se ptám, mají-li v Brně podobné problémy s řešením dopravní infrastruktury a zda věnují dostatečnou pozornost názorům a problémům občanů v dotčených oblastech. Děkuji L.Baziková
Pavel Bém Pavel Bém: 9.4.2008 16:50
Roman Onderka Roman Onderka: Výstavba dopravní infrastruktury je problémem vždy a všude. Já jen doufám, že názorům občanů se věnuje dostatečná pozornost.
OTÁZKA: Dobrý den, napřed chválím Brno, že se zastalo Kapilckého a na pana Béma poněkud vyčítavě pohlížím...Četla jsem nedávno na netu, v příspěvku Vašeho občana Vašíčka, autora tr.oznam. na ČSOB a také p.Švejnara, že Brno je doslova "promořeno" různými citl.os.daty,že jen on detekoval za posl.5 let úniky dat v Brně u: Policie, Krajského st. zastupitelství (opakovaně),banky ČSOB (též opak.), BVV (to prý byla data o organizaci sjezdu ČSSD...)ČD (výplatní sáčky a pásky železničářů),jistá cestovka-objednací lístky,rezervace atd.-,prý moc ani nehledal,jspíš o to "zakopával",otázka je,kolik toho našli ostatní Brňani? Prý to tam málokomu v Brně vadí,málokdo to prý chce šetřit,ani Śvejnar se nakonec neomluvil...-Jak je to možné, takové "zakleté" město ve věci ochrany os.dat? A otázka na pana Béma: Tolerovalo by se něco v podobném rozsahu i v Praze,která je 3x větší,ale o únicích tam nelze až tak moc slyšet... Nebo možná v Praze ty kontrolní mechanismy fungují lépe, co soudíte, oba pánové primátorové Klasnová Jana
Pavel Bém Pavel Bém: 9.4.2008 16:52
Roman Onderka Roman Onderka: Nevěřte všemu co čtete, přijeďte do Brna a uvidíte, že město je krásné a vůbec né "promořeno" a to čímkoliv.
OTÁZKA: Pane primátore Onderko, proč nemá Brno a JM kraj v operačním programu EU-Doprava vyčleněno cca 9 mld.Kč na podzemní dráhu obdobně jako je tam má Praha vyčleněné na metro? Brno tomu říká Severojižní tramvajový diametr (SJTD) a JM kraj Severojižní kolejový diametr (SJKD). Proč nejsou brněnští (tedy i Vy) a jihomoravští politici tak draví, jako ti pražští? Nemáte pocit, že jste zmeškali neopakovatelnou příležitost zajistit finance pro Brno k zahájení 1.etapy SJKD (Hl.nádraží-Zvonařka-Svatopetrská), když se loni v říjnu 2007 tento program dokončoval? Děkuji za odpověď. V. Zvěřina V. Zvěřina

Na tuto otázku odmítá dotazovaný odpovídat

Roman Onderka Roman Onderka: Dobrý den, politika není o dravosti. Jedná se o kompromis a dohodu možného. Každopádně musím říct, že co se týče kvality politiků v Brně a Praze je přinejmenším srovnatelná.K Vašim dotazům na dopravní problematiku - každé město v ČR staví jednotlivé dopravní investice dle priorit. Prioritou pro město Brno v rmci velkých dopravních staveb jsou dva projekty. Za prvé, přestavba železničního uzlu Brno, investice za cca 20 miliard Kč a za druhé Velký městský okruh, který se postupně dobudovává ( stávající fáze Dobrovského tunely)- cca 8 miliard. SJTD, o kterém se zmiňujete, je určitě investicí zajímavou, ale dnes není prioritou.

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.