Ptejte se starostky Nového Lískovce Jany Drápalové

Jana Drápalová, starostka Nového Lískovce
velikost textu:
vydáno 18.6.2009 14:00
Dům v Koniklecové ulici v brněnském Novém Lískovci vypadá k světu. Vděčí za to soustavné údržbě. Každý týden se tady koná porada správců a policie. Letos dostane nová okna a přístí rok zateplení a nové stupačky. "Věnujeme tomu domu maximální péči," říká starostka této městské části Jana Drápalová. Ruce jí však svazuje podivný režim domu.

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 18. června 2009 do 14:30

OTÁZKA: Máte návod na to, jak vyjít s "nepřizpůsobivými spoluobčany"? majka
Jana Drápalová, starostka Nového Lískovce ODPOVĚĎ: Musí vědět, že jsou pod dohledem a že jim nic neprojde. Vím, že se to lehce řekne, ale hůř udělá. Zkusíme to právě na Koniklecové 5 v rámci pilotního projektu. 18.6.2009 16:27
OTÁZKA: Dobrý den, má Nový Lískovec nějaké možnosti ubranistického rozvoje (bytové výstavby)? Zdenda
Jana Drápalová, starostka Nového Lískovce ODPOVĚĎ: Jediná lokalita, asi pro 800 bytových jednotek, je nad ulicí Petra Křivky. Stavět se bude ale i za ulicí Chironovu, to už ale v Bosonohách. Nástavby paneláků neplánujeme, protože společně s Vinohrady jsme už teď nejhustěji zastavěnou městskou částí. 18.6.2009 16:27
OTÁZKA: Vážená paní starostko, Nepochybuji o Vašich úspěších ve vedení naší městské čtvrti z hlediska zateplování domů, ale dovolil bych se zeptat jak míníte vyřešit skutečnost, že jak u nás tak v Bosonohách jsou od dálnice D1 překročeny zákonné limity prašnosti. To zákony magistrát města Brna a kraj nemusí uznávat a klidně k nám na jih Brna chtějí ještě novou dálnici - jihozápadní tangentu od Bosonoh podél dnešní D1? Jak to bude s R43? Pevně doufáme, že R43 odvede aspoň část nákladní dopravy mimo město. Jak se Vám daří v této věci? Karel S.
Jana Drápalová, starostka Nového Lískovce ODPOVĚĎ: Máte pravdu, kromě limitů prašnosti jsou také v některých částech Nového Lískovce překračovány i limity hluku. Další velké dopravní stavby v tomto území podle mého názoru nemohou být povoleny. Zatímco hlučnost se dá (a budu o to usilovat) částečně řešit postavením protihlukových zábran kolem dálnice a zvýšením těch okolo přivaděče do tunelu, s prašností je to složitější. Z úrovně městské části můžeme přispět výsadbou pásů zeleně kolem komunikací. Narozdíl od bývalého primátora Petra Duchoně jsem přesvědčená, že R43 nesmí vést pře Bystrc ani jinou část města Brna a že Brno si zaslouží plnohodnotný obchvat, stejně jako ostatní obce na sever od Brna. Kdy R43 bude si netroufnu říci, ale trvám na tom, že Brno tento obchvat potřebuje. 18.6.2009 16:28
OTÁZKA: Dobrý den, prosím, mohla byste mi upřesnit detaily ohledně projektu bezpečného bydlení? Co vše obnáší, není jím omezeno právo na volný pohyb osob (zákaz vstupu do jiných pater) a podobně? Kdo jsou nepřizpůsobiví nájemníci? zvědavec
Jana Drápalová, starostka Nového Lískovce ODPOVĚĎ: Projekt bezpečné bydlení je pilotní projekt Ministerstva vnitra, který by měl vyzkoušet kombinaci technických řešení a komunikace s nájemníky vedoucí ke zlepšení bezpečnostní situace v problémovém domě. Koniklecovou 5 se 156 ti byty vybrala skupina pro prevenci kriminality především proto, že zde již městská část některá opatření realizovala, je zde domovník, zničené věci pořád opravujeme a probíhají pravidelné porady. Hlavní myšlenkou projektu je, že domov začíná již za dveřmi domu, ne až bytu. Omezení pohybu nebude, pouze ztráta anynmity. Nepřizpůsobiví nájemníci jsou především ti, kteří nerespektují noční klid, demolují zařízení domu a ohrožují jeho ostatní obyvatele. Bez přísných pravidel by naopak slušní lidé v domě nemohli bydlet. Ti navrhovaná opatření vesměs vítají. 18.6.2009 16:28

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.