Šéfka BESIPu Zuzana Ambrožová diskutuje o nové kampani

Šéfka BESIPu Zuzana Ambrožová
velikost textu:
vydáno 1.10.2008 11:28
Ministerstvo dopravy doufá, že agresivní řidiče zastaví nová kampaň, v níž jsou v naturalistických spotech vyobrazeny reálné dopravní nehody. Za úspěch by považovalo, kdyby snížily nehodovost o 5 až 7 procent.

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 1. října 2008 do 11:45

OTÁZKA: Až začnou policisté a politici dodržovat zákny možná že se k nim přidá i zbytek lidí. Když si jezdí po dálnici 200 proč by to samé neměli dělat obyč lidé? martin
Šéfka BESIPu Zuzana Ambrožová ODPOVĚĎ: Pravidla silničního provozu platí pro všechny a je třeba o této problematice stále hovořít, aby ti řidiči, kteří jezdí podle pravidel nebyli v menšině a dodržování pravidel bylo běžnou společenskou normou. 1.10.2008 12:25
OTÁZKA: Dobrý den. Zajímalo by mne, proč je kampaň zaměřena jen na řidice? Zatím jsem viděl pouze video s kočárkem na přechodu. V tomto konkrétním případě by mela být platícím i ona žena, která bez rozmyslu a na slepo tlačí před sebou kočárek a vstupuje někam, kam nevidí. Tato situace může nastat přeci i z jiného důvodu, než že řidič Brery nedával pozor a nemusí to být vůbec abdolutní chyba řidiče. Tomuto konkrétnímu případu se dá vždy zabránit tím, že se chodec bude koukat, kam vstupuje. Vždy je to chodec, kdo to odnese. Pokud jsou i ostatní videa takto postavena, pak v nich opravdu nevidím moc velký význam. Obzvlášte ne pro opravdu bezohledné lidi, kteří jsou tací nejen za volantem. Marek
Šéfka BESIPu Zuzana Ambrožová ODPOVĚĎ: Kampaň je zaměřena na následující cílové skupiny:Řidiči 18-25 let, řidiči nad 25 let, cyklisté, motocyklisté, profesionální řidiči a chodci. Další části kampaně budou přibývat dle komunikačního plánu a záměru. Pokud jde o Vámi zmiňovanou konkrétní situaci vycházející z klipu "manager", upozorňujeme, že řidič je dle zákona č. 361/2000 Sb., povinen umožnit přejít chodci přes vyznačený přechod pro chodce. 1.10.2008 12:28
OTÁZKA: vážená paní Ambrožová, moje otázka je velmi jednoduchá.....nemyslíte si, že kampaň na jejíž idei a dlouhodobé přípravě se kupodivu podílela jiná společnost než která ji dnes realizuje je hlavně skvělou příležitostí, jak si příznivci a posluhovači ODS mohou rozdělit miliony ze státního rozpočtu? Nestává se náhodou již pravidlem, že za práci "skoro zadarmo" pro jakou-koliv vládní garnituru může člověk v budoucnu očekávat parádní kšeft pro nějaké ministersto?....nemůžeme také my přispět něčím "zadarmo" a těšit se na skvělou budoucnost? ......s pozdravem Váš obdivovatel lubos svoboda PS. at zije česká politika lubos svoboda
Šéfka BESIPu Zuzana Ambrožová ODPOVĚĎ: Bez komentáře. 1.10.2008 12:29
OTÁZKA: Máte pravdu, musíme se sebe asi trochu bát, abychom se chovali trochu racionalneji. Bojim se vsak, ze agresivni ridice uz nic nezastavi - snad jenom vlastni smutna zkusenost, popripade fakt, ze se stanou treba rodicem. Mela by se najit nejaka moznost, jak to "nepolepsitelnym" a tudiz nebezpecnym "nalit" primo do hlavy. To je ale tak trochu sci-fi, ne? Zaroven mam tak trochu strach z tech lidi, kteri by o podobnych procedurach rozhodovali - tedy z policajtu. Jak z toho dilema ven? Dalibor Hýsek
Šéfka BESIPu Zuzana Ambrožová ODPOVĚĎ: Musíme se stále snažit situaci na našich silnicích zlepšovat. Kampaň je náš příspěvek ke zlepšení stávajícího stavu. 1.10.2008 12:30
OTÁZKA: Myslíte si, že virtuální dopravní nehody pomohou tam, kde selhalo zákonodárství. Dokud lidé nepřijmou nějaký zákon za svůj, ať už z důvodu jeho nesmyslnosti, nevymahatelnosti nebo z důvodu naprosto nesmyslného bodového a finančního ohodnocení, pak je každá snaha marná. Zkuste se příšte o adekvátnosti silničních pravidel bavit s řidiči a ne s pseudoodborníky, pumpičkáři a notorickými chodci. Stará babička-neřidička nebo mamina s decky, která v životě za volantem neseděla není ta pravá. Ta bude mít přání jediné: Pořádně je osolte, dobytky za volantem! Gaspard
Šéfka BESIPu Zuzana Ambrožová ODPOVĚĎ: Všichni jsme účastníci silničního provozu včetně Vámi uváděných babiček a maminek. 1.10.2008 12:33
OTÁZKA: Dobrý den, v zásadě souhlasím s prvním tázajícím, kterému jste odpovídala. Kampaň jako taková nic nezmůže. Slušným řidičům z ní bude nevolno a budou mít noční můry. Ti agresivní něco takového vůbec neřeší, případně to pojmou jako dobrý doplněk k nějakému akčnímu filmu. Jsou přece neomylní a nejlepší. Otázka zní. Byla předem konzultována spolupráce Besipu s PČR, tak aby doopravdy "prevence šla ruku v ruce s represí"? Dokud totiž budou policejní hlídky na našich silnicích raritou, asi toho sebelepší kampaň moc nezmůže. Petr K.
Šéfka BESIPu Zuzana Ambrožová ODPOVĚĎ: Samozřejmě. Kampaň je koordinována s aktivitami Policie ČR. 1.10.2008 12:34
OTÁZKA: Dobrý den, šéfko BESIPU paní Ambrožová. Mám jedinou otázku: Jak je možné, že když natočení celovečerního hodinu a půl trvajícího filmu stojí od nějakých 20 mil. do max. 100 mil. Kč, tak osm maximálně pětiminutových spotů vyjde na 150 000 000,- Kč???!!!??? Věřím, že pan Renč je dle jistých názorů kvalitní režisér, ale ať mi nikdo netvrdí, že minimálně 50 mil. Kč mu z dané zakázky nezbyde v kapse (a to se obávám, že ještě mnohem víc). Každopádně můj názor je, že ti lidé, kteří vyhodí 150 000 000,- Kč tímto rádobyefektivním způsobem, by si měli mynimálně na 10 let jít sednout směrem Plzeň-Bory. Souhlasím, že situace na českých silnicích je kritická, ale vím, že vyhazováním prostředků se určitě nezlepší. Mějte se hezky a kdybyste se viděla s panem FILIPEM, tak že mu to přeju - i zde platí přísloví: blbej, kdo dává - blbější kdo nebere. A pan Renč rozhodně žádnej blbec není. Zdravím Lukáš Marley, Plzeň
Šéfka BESIPu Zuzana Ambrožová ODPOVĚĎ: 150 mil. Kč je rozloženo do 3 letého časového úseku a natočení TV klipů je jenom malá část z tohoto finančního limitu. 1.10.2008 12:36

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.