Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


On-line rozhovor

Šéfka BESIPu Zuzana Ambrožová diskutuje o nové kampani

Šéfka BESIPu Zuzana Ambrožová
velikost textu:
vydáno 1.10.2008 11:28
Ministerstvo dopravy doufá, že agresivní řidiče zastaví nová kampaň, v níž jsou v naturalistických spotech vyobrazeny reálné dopravní nehody. Za úspěch by považovalo, kdyby snížily nehodovost o 5 až 7 procent.

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 1. října 2008 do 11:45

OTÁZKA: Dobrý den, dle mého názoru tyto klipy, na skutečné „piráty silnic“ nezapůsobí, protože je to sorta lidí, na kterou platí pouze hrozba tvrdých trestů a na některé z nich neplatí bohužel nic. Tito lidé jsou obávám se proti podobným kampaním rezistentní. A tak jediným výsledkem kampaně bude, že se z těch klipů udělá blivno slušným řidičům. Dle mého názoru je to nesmyslné vyhazování peněz a obtěžování a strašení veřejnosti nechutnými scénami, které ovšem k žádnému zlepšení nepovede. Dr. Fe1
Šéfka BESIPu Zuzana Ambrožová ODPOVĚĎ: Dobrý den, k vašemu dotazu je třeba říci, že prevence jde vždy ruku v ruce s represí. Proto bude nutný i policejní dohled v průběhu kampaně. Klipy vycházejí z reality dopravní nehody a tyto kampaně měly ve světě účinek 1.10.2008 11:34
OTÁZKA: Dobrý den paní Ambrožová, myslíte, že se dá zodpovědně říct, že tato kampaň bude mít skutečně zásadnější vliv na snížení počtu mrtvých na našich silnicích?? občan
Šéfka BESIPu Zuzana Ambrožová ODPOVĚĎ: Dobrý den, neočekáváme radikální zlom, ale kampaň je jedna se součástí strategie České republiky proti dopravním nehodám. Podle zahraničních výzkumů se ukazuje, že tento typ kampaně může zachránit 5-7% usmrcených na našich silnicích. Doufáme, že to bude fungovat i na české řidiče. 1.10.2008 11:36
OTÁZKA: Vážně si myslíte že tato kampaň může nějak ovlivnit lidi zocelené a zkažené internetem? Tato kampaň je proti netu slabý čajíček, na netu jsou reálné fotky a videa nehod a roztrhaných a rozmázlých lidí po nehodách. Jsou stránky které se na to specializují a lidé?? Dobře se nad tím baví. Ta vaše kampaň je proti tomu směšná a nebude mít žádný efekt, navíc když jde pouze o hru a nikoliv o reálné záběry mrtvol z nehod. Spíše mě to přijde jako super kšeft pro firmu co zrovna potřebovala vydělat, toť vše. Místo kampaní by laskavě ministerstvo mělo zpřísnit zákony tak aby kdejaký opilecký blbec který někoho zabil nedostával 2 roky a po půlce h pustili za dobré chování. michal
Šéfka BESIPu Zuzana Ambrožová ODPOVĚĎ: Filozofií MD nebylo ukazovat drastické záběry dopravních nehod. Jak řekl plk. Mgr. Martin Červíček na tiskové konferenci 29.9.2008 je lepší si prožít virtuální dopravní nehodu, než ji zažít na vlastním těle. Kampaň bude komunikována převážně na televizních kanálech, které mají velmi silný zásah na širokou veřejnost. 1.10.2008 11:40
OTÁZKA: Jestli občas vidíte řebíčka tak mu vzkažte ať místo vyhazování našich prachů laskavě zpřísní represi. Tresty za nehody kde dojde ke smrti či zranění člověka jsou směšné a je to plivnutí do xichtu pozůstalým a slušným řidičům Michal
Šéfka BESIPu Zuzana Ambrožová ODPOVĚĎ: Represe je v gesci Ministerstva vnitra resp. Policie ČR. Ministerstvo dopravy tuto problematiku neřeší. 1.10.2008 11:41
OTÁZKA: Gratujuju ke kampani. Jak se Vam podarilo vytvorit zabery crashtestu, co jsou na webu kampane? Fakt jsou to narazy v padesatce? Diky za odpoved a hezky den preje vendy vendy
Šéfka BESIPu Zuzana Ambrožová ODPOVĚĎ: Díky moc za podporu. Crashtesty byly vytvořeny firmou TUV za podpory automobilky Škoda a.s. 1.10.2008 11:42
OTÁZKA: Dobrý den, kdo vymyslel název ke kampani? Bylo z čeho vybírat? Děkuji Ladislav K.
Šéfka BESIPu Zuzana Ambrožová ODPOVĚĎ: Název byl součástí soutěžního návrhu a výběrové řízení vyhrála agentura Euro RSCG. Porota vybírala ze 3 návrhů a tento nejlépe splňoval naše představy. 1.10.2008 11:44
OTÁZKA: Dobrý den, co je na kampaňi drsného ? Proč zadáváte vypracování něčeho co již existuje např. v Anglii a tam je to opravdu drsná kampaň. Nestačí jen koupit práva od toho kdo to natočil a používat zde ? Sikin
Šéfka BESIPu Zuzana Ambrožová ODPOVĚĎ: Kampaň byla inspirována právě anglickými klipy, ale bylo třeba zohlednit pravidla silničního provozu v České republice a proto nestačí pouze převzít anglické klipy do českých podmínek. Každopádně tyto klipy jsou nekomerčně používány v projektu The Action, který je zaměřený na mladé začínající řidiče. 1.10.2008 11:46
OTÁZKA: Opravdu si myslíte, že mají podobné "odstrašující" kampaně smysl ? Podle mě mělo smysl, když jste dělali kampaně "vysvětlovací", kde se skutečně řidič, který měl zájem mohl dozvědět něco víc o pravidlech a zákonitostech řízení auta a snad i zlepšit svoje chování na silnici. Tohle "strašení" je opravdu jen odpornost, která do TV nepatří. Dr. Fe1
Šéfka BESIPu Zuzana Ambrožová ODPOVĚĎ: Nová kampaň není na úkor kampaní vysvětlujících. Obě běží současně. Hodně informací naleznete také na www.ibesip.cz a také na www.nemyslis-zaplatis.cz. Nové kampaně nevnímáme jako zastrašování, ale jako ukázku reality, která je většinou mnohem drsnější. 1.10.2008 11:50
OTÁZKA: Paní Ambrožová,podle mne jsou to vyhozené miliony pro Renče.Agresivního jedince nepředělá žádná kampaň ani náhodou. Jaromír
Šéfka BESIPu Zuzana Ambrožová ODPOVĚĎ: Ministerstvo dopravy v rámci soutěže o návrh komunikační strategie vybralo agenturu Euro RSCG, která podala komplexně nejkvalitnější návrh, který splňoval představy zadavatele. Kampaň se netýká pouze televizních spotů, ale také tištěné inzerce a rádiových spotů, internetu atd. Pokud jde o televizní klipy, tak si myslím, že jsou velmi profesionálně zpracovány. 1.10.2008 11:53
OTÁZKA: JAK jezdite vy predpokladam ze vzdycky dodrzujete vsechny predpisy co....? dekuju kolar matysek
Šéfka BESIPu Zuzana Ambrožová ODPOVĚĎ: Samozřejmě ano. 1.10.2008 11:53
OTÁZKA: hlavní problém vidím ve velmi nízkých trestech za řízení a zejména vážné nehody pod vlivem alkoholu, při telefonování a pod. Zde je třeba přitlačit. Kampaň bez pořádných trestů je pouhé bu bu bu na slušné lidi. Co myslíte? kocman vladimír
Šéfka BESIPu Zuzana Ambrožová ODPOVĚĎ: Odpovězeno viz výše. Policejní postih je v kompetenci Ministerstva vnitra resp. Policie ČR. 1.10.2008 11:54
OTÁZKA: Jezdím opatrně proto jsem kampaň neviděl. Hunda
Šéfka BESIPu Zuzana Ambrožová ODPOVĚĎ: Můžete se podívat na www.nemyslis-zaplatis.cz. Jistě ji uvidíte v televizi. 1.10.2008 11:55
OTÁZKA: Dobrý den, chtěla jsem se zeptat, co má člověk udělat, aby mohl na Besipu pracovat? Mám dopravní VŠ a besip mě zaujal...díky. Silvie
Šéfka BESIPu Zuzana Ambrožová ODPOVĚĎ: Velmi mě těší Váš zájem o problematiku bezpečnosti silničního provozu. Bohužel v současné době je na oddělení BESIP plný stav (5 pracovníků). 1.10.2008 11:56
OTÁZKA: Co si myslíte o tom, že po úpravě zákona bude za nerozsvícená světla v noci jeden trestný bod, zatímco za nezapnuté pásy trestné body dva. Mně osobně přijde auto jedoucí bez světel v noci mnohem nebezpečnější, tudíž bych očekával větší trest. Vidíte to taky tak? rejpal
Šéfka BESIPu Zuzana Ambrožová ODPOVĚĎ: Problematika je řešena expertní skupinou ministra dopravy. Myslím, že pokud někdo jede v noci bez rozsvícených světel tak to určitě nebude úmysl, ale bude se jednat určitě o omyl.... 1.10.2008 12:00
OTÁZKA: Já si zase myslím, že by nějaký vliv mít mohla (i když její podoba mohla být lepší, Renč to natočil moc černobíle - ten řidič je příliš provoplánově nesympatický, trochu karikatura a tím je podle mě případný dopad kampaně oslaben), ale zajímalo by mě, jestli kampaň byla tvořena ve spolupráci s psychology. A jestli má vliv na počet závažných dopravních nehod výše trestu (zkušenosti z jiných států). Dík. Franta
Šéfka BESIPu Zuzana Ambrožová ODPOVĚĎ: Příprava této kampaně byla konzultována s mnoha odborníky včetně dopravních a klinických psychologů. Co se týče Vašeho dotazu na výši trestu, tak ten samozřejmě také hraje významnou roli. Zkušenosti z ostatních států ukazují, že je potřeba provázat represi s prevencí. 1.10.2008 12:03

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.