Rozhovor se ženou zodpovědnou za vládní kampaň k referendu o EU

velikost textu:
vydáno 2.6.2003 11:50
Jana Adamcová, ředitelka odboru komunikační strategie ministerstva zahraničních věcí

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 2. června 2003 do 12:25

OTÁZKA: Dobry Den, Mam z cele kampane pocit, ze neni objektivni. Kampan neinformuje o vyhodach and nevyhodach, ale maze med okolo pusy. Ja osobne k referendu nechci jit, protoze mam pocit, ze nemam dostatek informaci. Nezda se Vam tato strategie nefer ? Palecek
ODPOVĚĎ: Již bylo odpovězeno. 2.6.2003 12:38
OTÁZKA: Dobry den, muj dotaz zni:Jak se po vstupu do EU zmeni ceny realit,zbozi a potravin u nas? Co byste uvedla jako zadkladni argument PRO a PROTI vstupu do EU? Dekuji. kazatel
ODPOVĚĎ: Ceny realit patrně postupně porostou, ceny některých potravin jsou u nás naopak již dnes vyšší než v EU (ovocné šťávy, jogurty, atd.). Argument pro je, že budeme mít šanci na sobě pracovat, argument proti je, že na sobě budeme muset pracovat :-) 2.6.2003 12:40
OTÁZKA: Kampaň jsem téměř nezaregistrovala, až nyní, poté, co jsem si uvědomila, že stála 200 milionů, ji v TV vyhledávám. I kdyby to, co tam vidím, stálo desetinu výše uvedené částky, bylo by to moc. Obávám se, že referendum dopadne negativně hlavně díky tomu, jak se vláda povinnosti informovat řadového občana zhostila. Znechucená
ODPOVĚĎ: Opět redukujete kampaň na spoty v TV. Viz má odpověď k neviditelné části kampaně. Není sice vidět v televizi, ale funguje. Když jsme na iDnes - co zkusit číst třeba naši pravidelnou informační přílohu v MF Dnes každou třetí sobotu? Před referendem ještě jedna vyjde. 2.6.2003 12:41
OTÁZKA: Vážená paní Adamcová,přečetl jsem otázky položené před touto moji.Odpovědět na ně Vám vůbec nazávidím. Přesto položím ještě jednu všetečnou. Rozhodla by jste se vy pro ANO,beru zde v potaz "kvalitativní úroveň" spotů ať už v televizi či v rozhlase. Všude jsou uváděny pouze výhody, které nám členství v EU přinese, ale chybí mi nevýhody. Nedávno jsem shlédl v TV pořad o byrokratickém přístupu Evropské komise k bežným potřebám té které země. Už právě jen proto, že neslyším od představitelů v čele státu i možné trable, hlasuji při referendu jednoznačně NE !!! nevolič
ODPOVĚĎ: Byrokracie cele EU je velka asi jako administrativa radnice v Koline nad Rynem. Nebude to tak zle. Ale uvedomte si, ze Vas postoj rozhoduje i o tech, kteri dnes hlasovat nemohou. Ja mam dva nezletile sourozence, a nevim, zda mi budou dekovat, ze nedostali sanci, kterou by mohli vyuzit... 2.6.2003 12:43
OTÁZKA: Proč je Vaše reklamni kampaň tak jednostranná? Stala se z ní pouhá "masáž mozků" za 200 mil. a informační potencial je téměř nulový (což je škoda). Jste s ní, tak jak probíhá, spokojeni? mavericke
ODPOVĚĎ: Viz dřívější odpovědi. 2.6.2003 12:44
OTÁZKA: Dobrý den, proč není smlouva o přistoupení k nahlédnutí také na Internetu a pokud je, mohla byste mi prosím sdělit kde ji najdu? Děkuji Ucitel
ODPOVĚĎ: Smlouva o přistoupení je v plném znění na našem informačním serveru www.euroskop.cz již od 14.4.2003 (stihli jsme to ještě před jejím podpisem:). Na euroskopu najdete i různě dlouhá shrnutí a komentáře, podle toho, kolik času tomu budete chtít věnovat. 2.6.2003 12:46
OTÁZKA: Mám možnost sledovat v současnosti vrcholící kampaň v Polsku. Obávám se, že je mnohem profesionálnější, že přímo odpovídá na otázky lidí, na jejich obavy a podobně, aniž by zakrývala problémy. Naše kampaň je plochá, nevyvážená. Nebylo možné koordinovat práci a poučit se ? Bohužel se u nás stalo opět, že lidi spíš odrazujeme... Je mi líto ! Lhotsky
ODPOVĚĎ: Se všemi kolegy z kandidátských zemí kampaně konzultujeme a musím říci, že takovou škálu informačních kanálů jako máme my, má málokterá země. Jejich výčet jsem již uváděla. Jinak v Polsku - když už o něm mluvíme - věnovaly jen televize reklamní čas v hodnotě asi miliardy Kč zdarma. Také to přispělo k větší informovansti skrze masmédia. 2.6.2003 12:47
OTÁZKA: "zde máme přechodné období s několika zeměmi. Nicméně ve Velké Británii, Nizozemsku, Švédsku, Dánsku a Irsku budeme moci pracovat ihned po vstupu bez pracovního povolení" ... nebylo by lepší napsat se VŠEMI STÁTY, kromě pěti ? To není členství druhé kategorie ? Jakým dokumentem je zaručeno, že tato přechodná období nebudou dále prodloužena ? Pavel Budil
ODPOVĚĎ: Ne, to není členství druhé kategorie. Vstup do EU není jako vypít láhev whisky. To je složitý proces, který na obou stranách vyžaduje určité dohody - i my jsme vyjednali řadu výjimek vůči EU... A co Vy osobně - pokud budeme jednou rozhodovat o přistoupení např. Bulharska nebo Rumunska , nebudete mít ani trochu problém s úplnou otevřeností z naší strany? 2.6.2003 12:54
OTÁZKA: Nemyslíte si, že za tolik peněz mohla být "kampaň" daleko otevřenější, řekněme plnější argumentů? Připadá mi to, jako kdybyste se báli dát lidem nějaké argumenty, ať již pro nebo proti EU, tím nás pěkně ponižujete!! Nedávno jsem se vrátil z venkova, jinak jsem v Praze, ptal jsem se tam lidí, zda dostali do schránek alespoň nějaké materiály. Nedostali vůbec nic, a to nemluvím o nekonajících se besedách. Jsem zastáncem vstupu do EU!!!! Ale ne díky Vaší informační kampani!!!! Marek
ODPOVĚĎ: Konajících besed v regionech je na tři stovky. Informační materiál ke Smlouvě o přistoupení je v těchto dnech distribuován do schránek všech 4330000 domácností. Další infozdroje a využití částky na kampaň viz mé předchozí odpovědi. 2.6.2003 12:56
OTÁZKA: Za 200 mil. Kč předvádíte hodně smutné divadlo, senilní důchodkyně z Rakouska moc lidí nepřesvědčí! Kdy dostanu tu brožůru, dva dni po referendu? Tomáš Marný
ODPOVĚĎ: Tento týden. 2.6.2003 12:57
OTÁZKA: Dobry den, chtel jsem se zeptat, jaka byla cilova skupina tv spotu a reklamnich billbordu a jakou zmenu nazoru u ni po teto kampani ocekavate? johny
ODPOVĚĎ: Cílová skupina je nejširší možná: všech 8000000 občanů starších 18 let, co mohou jít volit. V kampani nám jde o to, vyvolat zájem samotných občanů o informace a nabídnout jiný pohled na EU - že to je společenství lidí jako jsme my. A že vůbec není tak cizí a vzdálené, jak je nám často vnucováno... 2.6.2003 12:59
OTÁZKA: Myslíte si, že kampaň ukazují tendečně pouze klady vstupu do EU je správná? Mediálně jsou lidé, kteří odmítají vstup házeni do škatulky "levicoí extremisté". Navíc, jediné negativum, které je pouštěno do éteru je marginální a zástupný problém s rumem...nic víc. To je docela smutné. Mám dvě VŠ, volím pravici a přesto budu hlasovat proti. Jsem totiž přesvědčen, že možnosti mimo Eu jsou také a dokonce lepší. Karel
ODPOVĚĎ: Nevím o tom, že bychom ukazovali jen klady. Nikoho do škatulky neházíme - máte právo na svůj názor. 2.6.2003 13:00
OTÁZKA: Za 200 mil. Kč předvádíte hodně smutné divadlo, senilní důchodkyně z Rakouska moc lidí nepřesvědčí! Kdy dostanu tu brožůru, dva dni po referendu? Tomáš Marný
ODPOVĚĎ: již zodpovězeno 2.6.2003 13:00
OTÁZKA: dobry den, kampan pred referedem bal nutnost,ale mate ten pocit,ze zatim zabira.V ostrave se lide ani ezastavi na namesti,kdyz k nim hovori predseda Evr.parlamentu Cox. nemate pocit,ze tak rozsahla a hlavne draha kampan nebude mit opacny efekt,lide se ted spise ptaji jaka negativa je EU cekaji a jak se s tim vyporadat,ale to jim tato kampan vubec nerika...Jinak Vam preji hezky den. petra
ODPOVĚĎ: Kampaň chce především vyvolat zájem - a v tomhle úspěšná je. Lidé se stále ptají více a více kvalifikovaně na otázky vstupu, což mě velmi těší. Víte, nemůžeme nikoho nutit, aby si informace hledal. Děláme však maximum proto, aby - když hledá - je našel. 2.6.2003 13:02
OTÁZKA: Proč se v kampani neobjevují také lidé z druhé strany? Proč je kampaň na vstup do EU tak jednostranná? Je mi jasné, že potřebujete popudit co nejvíc lidí, ale takovou podlou kampaní je to pro ostudu. Krk
ODPOVĚĎ: Neredukujte prosím kampaň před referendem jen na to, co vidíte v televizi. Ve vládní kampani samozřejmě prostor druhé straně dáváme: Například pravidelná úterní příloha o EU v Lidových novinách obsahuje i názory odpůrců vstupu. I naše regionální diskuse pravidelně zažívají polemiky zastánců obou názorů - pro i proti. Všechno do televize "nacpat" nejde. Přijeďte se podívat třeba příští sobotu do Jihlavy na jednu z našich diskusí. 2.6.2003 13:06

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.