Ptejte se šéfky sdružení pro utišení pražské magistrály
Konec rozhovoru
Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 13. února 2008 do 14:30
OTÁZKA:
Dobrý den. Mému muži je, stejně jako většině lidí v jeho věku, 52 let. nechcete působnost svého sdružení přetáhnout i dál do dalších měst?
Milada Nachtmanová-Rachmaninov
ODPOVĚĎ:
Naše sdružení je pražské, ale o zkušenosti se samozřejmě rádi podělíme. Upozorňuji, že žalobu jsme podali ne jako sdružení, ale jako vlastníci bytů.
13.2.2008 14:05
OTÁZKA:
Jak dlouho už vlastně váš boj trvá?
Bimbo
ODPOVĚĎ:
Bojujeme za lepší prostředí u magistrály už 15 let.
13.2.2008 14:06
OTÁZKA:
Proč se nepřestěhujete? To máte chuť se mnoho let domáhat svého práva po českých soudech? Všichni víme, jakou rychlostí pracují a jak dlouho trvá, než se všichni postupně odvolají a všechno jede znovu.
Petr
ODPOVĚĎ:
Zkoušela jsem to přestěhpvat se jako mnoho dalších, ale hodnota našeho bytu klesla o pul milionu a nikdo sem nechtěl. Soud rozhodl v náš prospěch a já věřím, že se svých práv na magistrátu domůžeme.
13.2.2008 14:07
OTÁZKA:
Vyhrožoval vám někdy někdo z magistrátu, ať žalobu stáhnete?
Karel Procházka
ODPOVĚĎ:
Ne, nikdo.
13.2.2008 14:08
OTÁZKA:
Příjemné a ničím nerušené středeční odpoledne. Vyhráli jste první klání. Vaše návrhy o skleněném zastřešení magistrály jsou ale nereálné. Sám jsem chodil do školy v Legerově a nemohli jsme otvírat okno. Ale to už je holt město. Proč se raději neodstěhujete?
Jan Emanuel Hezderkarňak
ODPOVĚĎ:
Bylíme na Praze 4, zde je prostor zatím otevřený a skleněný tunel proveditelný.
13.2.2008 14:08
OTÁZKA:
Nestačí Vám špunty do uší?
wrx-sti
ODPOVĚĎ:
Přestože si je nechávám dovážet až z Ameriky, ty jediné fungují, nestačí stejně jako tisícům lidí, kteří si například nechali vyměnit okna, ale nemůžou je otevřít a to nemluvíme o jedech v ovzduší.
13.2.2008 14:10
OTÁZKA:
Souhlasím s Vámi je to neúnosné v jakém hluku tu musíme žít kvůli moci a penězům některých bezcharakterních lidí. Ale máte nějakou šanci? Když se nevyřeší to že se na magistrátu ztratí 50 miliónů, myslíte že tam je někdo komu půjde o lidi a začne řešit problémy města?To není jenom hluk, ale taky smrad. Jsme vyhlášení po celé EU, ale co dělat když 20 let vládne v komunální politice pořád jedna a ta stejná strana a stejní lidé?
Jana
ODPOVĚĎ:
Naporsto souhlasím, ale yslím si, že jsme naším soudem prolomili hradbu hluchoty. Já vstoupila do SZ, s jejichž zástupci jsem léta spolupracovala na stejném problému. Volte zelené, kterým leží ŽP na srdci opravdu.
13.2.2008 14:11
OTÁZKA:
Říkáte, že bojujete už 15 let. No, nezdá se vám to, s prominutím zbytečné. Stejně se nic nezmění. Magistrála tu byla a bude a nic ji přeci kromě obchvatu nemůže utišit. Nicméně souhlasím třeba s tlustými okny zdarma (jako v Ruzyni a okolí), ale víc s tím stejně nenaděláte.... nebo ano?
Karel
ODPOVĚĎ:
U nás obchvat nic neřeší. Nové administrativní budovy v našem okolí natahují tisíce a tisíce aut a ještě nám chtějí stavět nájezdy a sjezdy z magistrály a přivést sem další dopravu.
13.2.2008 14:12
OTÁZKA:
Neměly by se o nápravu postarat komunisti, když to tak chytře vymysleli?
Franta z Prahy
ODPOVĚĎ:
Primátor Bém řekl, že je to největší infratsurkturní omyl minulé doby, ale oni ho jen prohlubují, když magistrálu ověšují stavbami, které přitahují dopravu, admin.budovy obchodní centra, mrakodrapy.
13.2.2008 14:14
OTÁZKA:
Co myslite, nebylo by lepsi zavrit magistralu uplne? Samozrejme bez vyjimek pro kohokoli? Budete pak zit v krasne klidne pesi zone...
ZS
ODPOVĚĎ:
Nejsme pro uzavření magistrály, ale pro regulaci dopravy. Už teď lze zavést mýtné a následně snížit počet jízdních pruhů, rychlost na 50-60. km.
13.2.2008 14:15
OTÁZKA:
Dobrý den! Žijete ve městě, takže je prostě jasné, že existují místa s nadměrným hlukem. Bohužel to je právě vaše ulice, kde je extrémní hlučnost (plus další dopady na životní prostředí a životy obyvatel v okolí). Je ale ve veřejném zájmu, aby takové vozovky byly. Křičí všichni. U dálnic, u silnic, u železničních tratí, u letišť... Všichni by chtěli plexisklové tunely. Ale musíte uznat, že by to nešlo. A proč teda zrovna v té "vaší" ulici?? Nezbývá, než se s tím smířit, nebo se přestěhovat. Bohužel.. Stejně ten život tam u Vás nemůže za moc stát. Jenže pohodlí českého národa má zakořeněno se nestěhovat ani za prací (jinde ve světě to je běžné), tak proč se stěhovat kvůli hluku a znečištění z dopravy, že ano..
zbyněk
ODPOVĚĎ:
Naše ulice je nejzatíženější ulice v ČR, jak jsem řekla, nejde stále ustupovat motoristům a ještě stavět nové silnice, které vyvolají jen další dopravu. V Evropě již na to přišli a dopravu v mnoha městech omezují.
13.2.2008 14:17
OTÁZKA:
Neobáváte se, že se vaše snaha o klidnější prostředí obrátí proti vám? Nejlevnější řešení, a o tom jsem přesvědčen, je obyvatele z okolí magistrály vystěhovat (tím neříkám, že je to dobrý nápad). Určitě to ví i lidé na magistrátu. Napadlo vás, že rozhodnutí soudu jim může dát argumenty pro takové řešení?
Tomas B.
ODPOVĚĎ:
Žaluje asi 3000 obyvatel, vy byste je vystěhoval.Dalších 50 tisíc je postiženo hlukem a zplodinami převážně z magistrály, 106 tisíc v Praze je postiženo hlukem. To je všechny vystěhujeme, postavíme nové široké silnice a budeme si jezdit dále auty?
13.2.2008 14:20
OTÁZKA:
Dobrý den, věříte, že se nejedná o obstrukce ze strany města, ale o skutečně vyhratelné řízení? Jinak za Vámi stojím, mám byt u ulice Evropské (praha 6) a komunikace znehodnucuje bydlení a dle mého názoru nám obyvatelům krátí život. Moc Vám držím palce, jste pro nás inspirací!
Marie
ODPOVĚĎ:
Soud jsme vyhráli, město už nemůže klást obstrukce, ale musí snížit hluk na zákonem stanovenélimity. Ropzsudek je pravomocný.
13.2.2008 14:21
OTÁZKA:
Dobry den, bydlim primo u magistraly, okna mam primo do ulice a vase popisovani stavu veci mi prijde prehnane. Pritelkyne ma byt vedle strelnice a je na tom s ramusem jeste hure. Neprijde vam vase jednani trochu pokrytecke? Osobne bych spise uvital, kdyby jste svoje snazeni zamerila na bezpecnost magistraly ci zlepseni dobravniho znaceni.
Petr Vanecek
ODPOVĚĎ:
Já nevím jak vy, ale tisíce lidí si stěžují na hluk, že nemohou spát , viditelně nepociťují znečištění, ale v mezi lety 1997 až 2003 stoupl počet výskytu rakoviny o 50%. Nechceme, aby důsledky hustého automiblového provozu jsme pociťovali my později a hlavně naše děti.
13.2.2008 14:24
OTÁZKA:
Nebylo by efektivnější a ohleduplnější (k daňovým poplatníkům) aby město vaše byty vykoupilo a udělalo z nich kanceláře? Nedovedu si představit magistrálu "zastřešenou".
Andrews
ODPOVĚĎ:
Nejde o celou zastřešenou magistrálu, jsou i jiné prostředky jako konečně regulovat provoz a u nás by na skleněný tunel mohli připsět investoři, když jim tu město povoluje stavět největší kancelářské centrum v republice.
13.2.2008 14:26
předchozí | 1 2 3 | další |
Upozornění
Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.