Generální ředitel Dopravního podniku Milan Houfek čelil otázkám čtenářů iDNES

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 4. února 2003 do 15:20

OTÁZKA: Hrozně by mě zajímalo za jaké období jste počítali průměrný plat řidičů tramvaje,že jste došli k tak pěkné částce, z vlastní zkušenosti vím, že to není pravda. A dál bych chtěla vědět kolik přesčasových hodin řidiči najezdili v období po povodních. Díky Kateřina
OTÁZKA: Nechcete Houfku kandidovat na prezidenta, teď mi to zase někdo vodřek, tak zbýváte jen vy a Karel. špidla
OTÁZKA: Dobrý den. Je to pravda, že při přijímacích testech na řidiče tramvaje se dělá test na IQ a podmínkou je, aby budoucí tramvaják neměl IQ moc vysoké? Prý lépe odolávají stereotypu. Elanius
OTÁZKA: Dobré odpoledne. Předem děkuji za zvládnutí včerejší situace a vyjadřuji Vám podporu. Otázka: Považujete stávkující řidiče tramvají za teroristy ... když si berou nás cestující jako rukojmí? Pavel
OTÁZKA: Myslím, že v době, kdy po povodních nejezdilo skoro nikde metro, předvedli řidiči tramvají neskutečný výkon. Proč jste se nezasadil o jejich veřejné ocenění? Jaké tedy alespoň uvnitř firmy dostali odměny? Myslím, že jste špatný ředitel, když nedokážete pochopit své zaměstnance. Mají za sebou těžkou práci ve které obstáli, a jejich reakce teď jsou asi neadekvátní, ale přirozené. Proč hrajete proti nim a ne s nima? Zamyslel jste se někdy co prožívali, když jim na přeplněné Vltavské běhali lidi doslova pod kola a za zády jim další nadávali za to, za co nemohli? Tomáš
OTÁZKA: Mám pro vás námět. Co takhle vydat dokument na videokazete (popř. videosouboru pro PC) kde budou zajímavé záběry bezpečnostních kamer. Např. sebevrazi, vandalové, zaplavování metra atd. Lze se nějak k tomuto materiálu dostat? Moc by mě to zajímalo. Děkuji za odpověď a přeji hodně pracovních úspěchů do další práce. Petr
OTÁZKA: Kdo je zodpovědný a jak byl postižen za špatné rozhodnutí nakoupit pro DP Praha nízkopodlažní tramvaje RT6 N1, které dodnes nejezdí a rezaví ve vozovně? Představovaly jen vyhození desítek miliónů Kč, které získalo ČKD pana Marouška? Pracuje se vůbec na jejich uvedení do provozu? Pokud ano, kdy k němu dojde? Marek
OTÁZKA: byl jste v komunisticke strane? LJ
OTÁZKA: Myslim si, ze stavka je naprosto legitimni vec v nasi "kapitalisticke" spolecnosti. Je to jedina moznost, jak se mohou zamestnanci branit, kdyz dojde k nejakemu bezpravi. Nechapu tedy, proc je chtete zalovat? To uz by Ti poctivi zamestnanci nemeli zadnou moznost se ohradit! Petr
OTÁZKA: Nelze řidičům tramvají a autobusů zakázat kouření ve voze? Někdy je ve voze doslova bílo. Rovněž mě vadí když někdo z cestujících kouří na zastávce v čekárně. Nelze s tím něco dělat? Děkuji za odpověď. Petr
OTÁZKA: Dobrý den, proč policie i nadále neusnadňuje průjezd tramvají na kritických místech - konkrétní příklad: tunel pod Vyšehradem. Nemohl by na každé straně stát strážník s vysílačkou a nenechat auta blokovat koleje, když se blíží tramvaj? Žádáte něco takového od policie? Pokud ano, jak vám je zdůvodněno, že to tak není, pokud ne, proč ne? Tomáš
OTÁZKA: Můžete prozradit, jestli se plánuje trasa Metra D a kudy by tato trasa měla vést? Michal Holý
OTÁZKA: Proč v metru na trati kde je kyvadlová doprava jezdí dva řidiči, kteří vždy na konečné jdu spolu na konec vlaku (tím vzniká 5 min. až zpoždění)??? Nebylo by lepší a rychlejší kdyby byl každý na jednom konci vlaku a střídaly se v řízení? Klára
OTÁZKA: Dobrý den pane řediteli. Jako zaměstance DP by mě zajímalo, zda se nechystají také podobné studie pro zaměstnance jiných profesí v DP? Na GŘ se totiž také odměňuje jinak než na ředitelství o.z. a dál pak ještě níž, tedy vozoven, dep a garáží? Děkuji za odpověď. Milda
OTÁZKA: Bude letos den otevřených dveří? Kdy? Tuším je na řadě depo Skalka a vozovna Hloubětín. Leona
OTÁZKA: Nemyslíte, že by bylo dobré umístit na stránky DP on-line kameru? Myslím, že by bylo užitečný mít možnost sledovat dění v metru vybranou kamerou. Navíc by tak mohla být možnost, že někdo přes on-line kameru uvidí páchání nějaké trestné činnosti (např. sprejery) a oznámí to na policii. Přesně podle pořekadla víc očí víc vidí. Děkuji za odpověď. Robin
OTÁZKA: Zachováte se jako správný ředitel a budete postupovat tvrdě proti zaměstnancům s hrubým porušením pracovní kázně anebo dojde jaksi k vyšumění s minimálním postihem ?? Dozví se veřejnost výsledek Vašeho opatření ?? Děkuji a přeji příjemný den Zdeněk Dostál
OTÁZKA: Kdy budou v provozu slibované nové soupravy metra s kombinaci rozložením sedadel jak u starychh ruskych souprav tak i nových Siemensáckých souprav? (Viděl jsem projekt na dnu otevřených dveří ve Zličíně) Petr
OTÁZKA: Budete v případě vyčíslování škod účtovat škodu za dopravu zdarma panu primátorovi, který ji vyhlásil nebo FŘT, která ji požadovala v době přecpaných tramvají a přetékajících nástupních ostrůvků v popovodňové době jako kompenzaci za nedůstojnou dopravu? Vašek Votruba
OTÁZKA: Pane Houfku, nebylo by podle vás pro pražskou MHD lepší zprivatizovat jednotlivé části pražského dopravního podniku? Lenka
OTÁZKA: Jaké nejnižší ukončené vzdělání musí mít řidič tramvaje, autobusu a metra? xanajka
OTÁZKA: Budou v Praze jezdit také nizkopodlažní tramvaje jako např. v Plzni? Kdy předpokládáte, že by všechny autobusy v Praze mohly být nízkopodlažní? jirka
OTÁZKA: Pane řediteli, proč na stránkách DP je inzerát o uchazeče zaměstnání řidič tramvaje s platem 13500-15000 korun, když podle médií je plat 19500 korun ? Dekuji Macek
OTÁZKA: Dobrý den, pane řediteli chci Vás poprosit, abyste v žádném případě neustupovali té anarchii, kterou včera pražští tramvajáci předvedli. Doufám, že o tom přesvědčíte i Magistrát hl. m. Prahy. Držte se!! Andrea
OTÁZKA: Vážený pane řediteli,jaké zkoušky musí podstoupit zájemci o práci řízení tramvaje?Nabízíte zaměstnancům 13. a 14.platy?Děkuji Michal
OTÁZKA: Proč jste záměrně oklamali veřejnost tím, že jste zveřejnili platy řidičů tramvají za dobu, kdy odjezdili velké množství přesčasů, zatímco řidiči autobusů měli přesčasových hodin daleko méně? Ten rozdíl je ve skutečnosti větší než čtyři sta korun, jak vy uvádíte. Vladimír Přikryl, Praha 2
OTÁZKA: Dobrý den, souhlasím s Vaši neústupností a doufám že soudní spor vyhrajete a lidi jako pan Dub pochopí že nejsou nenahraditelní. Držím palce. Petr
OTÁZKA: Je pravda, že řidiči tramvají dělali v minulém roce víc přesčasů, než povoluje Zákoník práce, jak všude tvrdí pan Dub? Anonym
OTÁZKA: Jezdim na černo. Ne kecám. :-)) Super jste ten včerejšek zvládli, děkuji a přeji mnoho úspěchů. Jde Vám opravdu o cestující narozdíl od některých tramvajáků. Martin
OTÁZKA: Vy necítíte osobní odpovědnost za zatopení metra při povodních? Milan Dobrovský
OTÁZKA: Pane řediteli, můžete vyčíslit, kolik z řidičů tramvají, kteří nastoupili do práce v době stávky, byli dispečeři, kolik bylo brigádníků a kolik řidičů na plný pracovní úvazek? Můžete potvrdit nebo vyvrátit, že vedoucí vozoven při schánění řidičů na mimořádné služby za stávkující řidiče vyhrožovali při odmítnutí použitím paragrafu 53 Zákoníku práce, vyhození pro zvlášť hrubé porušení pracovní kázně? A můžete potvrdit, zda řidiči, tkeří nastoupili do práce, dostanou zvláštní příplatky za tuto směnu? Vašek Votruba
OTÁZKA: Jaká je hodinová mzda řidiče tramvaje a jaká řidiče autobusu? Jaké jsou jejich průměrné platy(ne za rok 2002)? Proč stále zveřejňujete jejich průměrné platy za loňský rok, když musíte vědět, že řidiči tramvají najezdili mnoho přesčasů za nefunkční metro? Není to od vás klamání veřejnosti? Jaký je tedy podle vás SKUTEČNÝ rozdíl v jejich platech bez různých příplatků? Martin
OTÁZKA: Jaké jsou celkové škody způsobené včerejší stávkou Federace řidičů tramvají? Anonym
OTÁZKA: Vážený pane řediteli, chystáte se v budoucnu sloučit jednotlivé odštěpné závody a tím zjednodušit zbytečně komplikované (mnohastupňové) řízení podniku? Kolik zaměstnanců má ředitelství společnosti a kolik jednotlivé závody ? Milan
OTÁZKA: Pane Houfku, je pravdou, že řidičům tramvají, kteří včera nestávkovali, slíbilo vedení DP tisíc korun prémií? Petr Zachoval, Praha 6 P.Z.
OTÁZKA: Dobry den, tiskem probehla informace ze se jedna o zvyseni z 19 000Kc na 19 400Kc Je to pravdiva informace? Dekuji OndraG
OTÁZKA: Pane generální řediteli, můžete mě říci, jak to bylo s tím Navatypem? Prý jste od nich levně koupil rekreační byt ve Špindlerově Mlýně, zároveň tato firma dostává lukrativní zakázky od Dopravního podniku? Milada Janouchová, Praha 4
OTÁZKA: velmi vám držím palce v boji proti Dubovi, rozhodně mu neustupujte, teroristům se prostě ustupovat nemá! Tramvajáci si prostě nezaslouží mzdy jako autobusáci - řidič autobusu si třeba nemůže dát nohu nahoru nebo za jízdy svačit, protože v ruce drží volant (u tramvajáků nic neobvyklého), tramvajáci také neprodávají jízdenky atd. Jsem s vedením DP spokojen, pražská doprava je na mnohem vyšší úrovni než v Plzni či jiných městech. jirka
OTÁZKA: Dobrý den jezdíte také někdy MHD? Děkuji David
OTÁZKA: Pane řediteli, kolik má DP hl.m.Prahy zaměstnanců - rozdělte prosím na počet řidičů, THP apod. Kolik je průměrný plat ve Vašem podniku ? Děkuji. Helena
OTÁZKA: Dobry den, chtel bych se zeptat, zda uvazujete o zamestnani ridicu ze zemi jako Ukrajina/Slovensko/Belorusko, kteri by jiste byli ochotni pracovat za vyrazne nizsi plat. Pokud ano, mate jiz takove zajemce? Dekuji M42
OTÁZKA: Vážený pane řediteli, je opravdu takový nedostatek uchazečů o zaměstnání řidiče tramvaje? Odpovídá plat řidičů současnému vztahu mezi nabídkou a poptávkou po tomto zaměstnání? Jsou opravdu řidiči tramvají, autobusů a metra tak kvalitní, že jejich platy převyšují nejen medián, ale i průměr platů v ČR? Sám bych uvítal raději zdražení jízdného než velké dotace od státu nebo obce. Všechny náklady je však třeba vydávat uvážlivě, včetně mzdových. Přeji Vám mnoho dobrých rozhodnutí ve Vaší manažerské pozici. Jarda
OTÁZKA: Kdy plánujete vyřadit zbývající ruské vozy metra a nahradit je modernějšími? Bude ve skluzu otevření prodloužení trasy C do Ládví, nebo k tomu dojde v roce 2004? Děkuji Daman
OTÁZKA: Dobrý den. Plánujete v průběhu jarních prázdnin v Praze oslabený provoz, anebo si užijeme týden v X-B namačkáni o něco méně? Chápu, že zajistit náhradní provoz namísto nefunkčního metra je složité, ale proč jako X-B jezdí také staré tramvaje s menší kapacitou, když je dost novějších, i „kloubových“ tramvají, které jezdí na jiných linkách, kde je přece jen méně cestujících? Už jste si někdy osobně vyzkoušel jet linkou X-B v době největšího provozu? A dovolte poslední otázku – bude po 17.2. obnovena linka 3 z Modřan? Děkuji za odpovědi. Daman
OTÁZKA: Dobry den pane rediteli Dekuji za sebe ,a verim ,ze i za mnohe dalsi, ze jste neustoupil te amatersky pripravene protizakonne stavce srovnatelne s chovanim uminenych a nezbednych malych kloucku na piskovisti a ze jste ji takto razantne vyresili. Stejne tak dik patri i 80 % tramvajaku, kteri meli na rozdil od pana Duba rozum a teto saskarny za hodne penez se nezucastnili. Otazka : Pokud nekdo stavkuje tak nepracuje. To je v poradku , i kdyz nezakonnost je zrejma . Ale to neni podstatne - podstatnejsi je ,ze pokud nekdo pri tom vezme do rukou vec, ktera mu nepatri a brani s ni v praci tem, co pracovat chteji, pak se podle meho nazoru jedna prinejmensim o hrube poruseni pracovni kazne. Budete podle toho postupovat a propoustet konecne “na tvrdo” ty, kterych se to tyka ? Nejlepe s pane Dubem v cele ? Verim ,ze za 20000 mesicne najdete nahradniku, kteri si budou dobre placene prace vazit ,vice nez dost. Preji hezky den. Jindrich Dvorak. Jindrich Dvorak
OTÁZKA: Dobrý den, průběh stávky tramvajáků nebyl podle mého zcela v pořádku, a to především ze strany řidičů. Ale chci se Vás zeptat na trochu jinou věc. Někdy v září dostalo vedení DP od řidičů tramvají seznam míst, kde mají soupravy problém s plynulým provozem. Jedná se zvláště o křižovatky. Chtěl bych se Vás zeptat, co jste s tímto dokumentem udělali a zdali jste adekvátně reagovali. Jaké máte jako ředitel DP možnosti požadovat v širší míře preferenci tramvají na křižovatkách, která je podle mého nedostatečná nebo někdy neefektivní a jaký máte o podobné problémy zájem? Děkuji. Miroslav Grossmann

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.