Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Šéfa Dopravního podniku odvolali z představenstva. Primátor to nechápe

  18:46aktualizováno  22:42
Vladimír Lich, který do Dopravního podniku v Praze nastupoval jako krizový manažer, končí v čele představenstva. Odvolala ho dozorčí rada, která tvrdí, že ohrozil chod Dopravního podniku. Generálním ředitelem zůstává i nadále. Primátor Bohuslav Svoboda jeho odvolání nechápe.

Vladimír Lich | foto: Magistrát hl.m.Prahy

"Důvodem schválené personální změny v představenstvu jsou kroky podniknuté ze strany generálního ředitele Vladimíra Liche, kterými došlo k ohrožení řádného chodu Dopravního podniku, neplnění usnesení dozorčí rady a nekomunikace s dozorčí radou odpovídajícím způsobem. Pokud byly změny prováděny, byly pomalé, nekoncepční a nesystémové," uvedl Jiří Nouza, předseda dozorčí rady. Později upřesnil, že důvodem odvolání byly nevyřešené pojistné smlouvy.

Lich zatím stále zůstává generálním ředitelem. Podobná situace v minulosti nastala s bývalým ředitelem podniku Martinem Dvořákem. Ten v roce 2010 také několik měsíců nebyl v představenstvu a spekulovalo se i o jeho odvolání z postu ředitele. Tím ale nakonec zůstal.

"Já bych vám to rád vysvětlil, ale sám tomu nerozumím a nechápu to," řekl v České televizi pražský primátor Bohuslav Svoboda. Podle něj je Lich schopný manažer a důvody pro jeho odvolání neexistují.

Okamžitě po odvolání se objevily spekulace, co je skutečným důvodem Lichova odvolání. Hlasy z pražského magistrátu například  tvrdí, že za odvoláním mohla být snaha ředitele začít na základě auditu dělat v Dopravním podniku pořádek. V této souvislosti je zajímavé, že k odvolání došlo ve stejný den, kdy Dopravní podnik podal trestní oznámení na bývalé manažery. To naznačil i primátor.

Trestní oznámení se objevilo poté, co Lich nechal prověřit jedenáct vytipovaných sporných zakázek z let 2010 a 2011. Pracovníky podezírá z podvodu, pletichy a porušení povinnosti při správě cizího majetku (více zde)

O Dopravním podniku se v posledních dnech také mluvilo v souvislosti se změnami jízdních řádů, jejichž cílem je zejména ušetřit. Proti nim se postavila řada pražských radnic (více zde).

Autoři: , ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ministr dopravy Dan Ťok přichází na středeční schůzi vlády ve Strakově...
Stavbu obchvatu brzdí ministr, tvrdí starosta Mohelnice. Ťok se ohradil

Ostrá slovní přestřelka se rozhořela mezi starostou Mohelnice a ministrem dopravy Danem Ťokem. Starosta tvrdí, že resort společně s Ředitelstvím silnic a...  celý článek

Jana Nečasová (dříve Nagyová) u Obvodního soudu pro Prahu 1.
Nečasová doplatila statisíce, které dlužila na daních za luxusní dárky

Bývalá šéfka kabinetu premiéra Petra Nečase Jana Nečasová, dříve Nagyová, už doplatila daně z luxusních darů, kvůli kterým čelí žalobě z krácení daně. Cenu...  celý článek

Jiří Hynek, šéf Asociace obranného průmyslu, který má být podle Realistů...
V šesté Otázce vyhrál Hynek, zrušil by možnost udělit milost během stíhání

V šestém kole Otázky pro prezidenta zvítězil její nejnovější účastník Jiří Hynek. Podle šéfa Asociace zbrojního průmyslu není třeba pravomoci prezidenta...  celý článek

Utýrala holčičku v pěstounské péči. Musíme teď zpřísnit zákony?
Utýrala holčičku v pěstounské péči. Musíme teď zpřísnit zákony?

Tragický případ z minulého týdne nejspíš pohne českými zákony o pěstounské péči.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.