Do země, která se pyšní velmi přísnou firemní kulturou, dorazila s novou kampaní malá revoluce. Pravidla totiž povolují polokošile, tenisky a za určitých podmínek jsou přípustné i džíny a sandály.
Japonci už podobné opatření zkusili před šesti lety, ale tehdy ho lidé většinou odmítali s tím, že je to nedůstojné a nedbalé. Teď si začínají zvykat a na hru, kterou spustilo ministerstvo pro životní prostředí, přistupuje stále více firem.
Japonci se chtějí vyvarovat výpadků proudu
Celá rošáda v dress codu má jednoduchý důvod - nedostatek elektrického proudu. "Chybí nám elektřina, a tak japonská vláda žádá o patnáctiprocentní redukci spotřeby," říká současný ministr životního prostředí Ryu Matsumoto.
"Není to jen o přežití léta, ale je to také velký zlom pro japonský životní styl," dodal ministr. A čísla dosvědčují, že Japonci na takovou změnu slyší. Přes polovinu lidí už tvrdí, že jejich firma program Super Cool Biz zavedla.
Elektřina se však šetří i jinde. Minulý měsíc se například japonští výrobci aut dohodli, že budou pracovat o sobotách a nedělích a víkend posunou na čtvrtek a pátek. Chtějí tak využít elektřinu mimo špičku, aby předešli letním výpadkům proudu.