Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Od silnic zmizely výchovné billboardy

  9:27aktualizováno  9:27
Varovných billboardů, které upozorňovaly na nový silniční zákon, bylo loni o prázdninách plné Česko. Ovšem stejně jako od silnic zmizely policejní hlídky, nejsou k vidění ani billboardy. Ministr dopravy uvedl, že si není jist jejich významem.

Loni bylo podobných billboardů kolem silnic plno. | foto: Ministerstvo dopravy ČR

Za uplynulý rok totiž ministerstvo dopravy nepřipravilo žádnou výraznější kampaň, která by řidiče přesvědčovala, že mají dodržovat předpisy. V zahraničí přitom podobné akce pomáhají snižovat počet dopravních nehod i mrtvých.

"Kampaně mají hlavně význam, pokud jsou spojené s nějakou policejní akcí. I bez hlídek u silnic ale mají smysl, protože si řidiči uvědomí, co dělají za volantem špatně," řekl Kamil Pavlíček z policejní akademie.

Sázka na drsné varování Ministerstvo dopravy se do kampaní nepustilo přesto, že na ně má v rozpočtu peníze. Jde o několik desítek milionů korun.

Jedinou menší akcí, kterou letos ministerstvo rozjelo, byla kampaň s názvem Domluvme se. Ta přesvědčuje mladé řidiče, aby nejezdili opilí. Je ovšem k vidění jen na koncertech skupiny Divokej Bill. Ostatní akce ministerstvo  stoplo.

"Nechtělo se mi utrácet za kampaně s nejasným dopadem," vysvětluje rozhodnutí ministr dopravy Aleš Řebíček.

Za hranicemi bezpečnostní kampaně frčí
V zahraničí si to evidentně nemyslí. Například rakouské ministerstvo dopravy už dva roky pořádá kampaň zaměřenou na používání bezpečnostních pásů.

dopravně bezpečnostní kampaň

Plakáty a televizní šot, který ji doprovází, jsou poměrně drastické. Jejich obsah lze shrnout následovně: pokud nezapnete svému dítěti na zadní sedačce pás a nabouráte, proletí váš potomek čelním sklem jako dělová koule.

dopravně bezpečnostní kampaň

Ve Velké Británii se letos zaměřili na opilé řidiče. Na plakátu jsou čtyři lahve a nad nimi nápis: "Kolik bude stát tvůj další panák?"

 Každá lahev má pak jinou etiketu. Na jedné je varování, že za jízdu v opilosti hrozí dvanáctiměsíční zákaz řízení, na jiné hrozba, že opilec za volantem dostane pokutu 500 liber, tedy v přepočtu přes dvacet tisíc korun.

dopravně bezpečnostní kampaň

Dopravní experti říkají, že právě drastické nebo mírně ironické kampaně mají největší účinnost. "Musí prostě nějak zapůsobit, lidé jsou bohužel čím dál tím otrlejší," soudí dopravní odborník Jaroslav Hořín.

"Je ovšem fakt, že ani brutální kampaň, pokud ji nedoprovodí policejní kontroly, nemá větší dopad. Odhady mluví o tom, že samotná kampaň ovlivní asi 5 procent lidí," dodal.

Ministr Řebíček řekl, že jeho podřízení už nějakou dobu sbírají informace ze zahraničí. "Zjišťujeme, co v jiných zemích zabralo. Jednat o tom budeme v září," uvedl Řebíček.

Zároveň slíbil, že nějakou bezpečnostní kampaň spustí ministerstvo pokud možno co nejdřív.

Fakt, že se ministerstvo dopravy této oblasti minimálně poslední měsíce nevěnuje tak jako dřív, dokládají i internetové stránky www.novapravidla.cz. Poslední aktualita, která je na stránkách zobrazena, je z loňského října.

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Velkokapacitní vepřín na místě bývalého romského koncentračního táboru v Letech...
Prodej vepřína může zhatit malý akcionář, viní firmu z účelových machinací

Vláda v pondělí schválila odkup vepřína v Letech, kde stál za války tábor pro Romy. Do měsíce chtějí politici podepsat s majiteli smlouvu. Jeden z akcionářů...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Absolventi medicíny nemohou nastoupit do ordinací, stát hledá nápravu

Stovka absolventů medicíny a zájemců o praktické lékařství nemůže pokračovat v dalším studiu. Znemožňuje jim to novela zákona o specializačním vzdělávání...  celý článek

Velkokapacitní vepřín na místě bývalého romského koncentračního táboru v Letech...
Vláda koupí a nechá zbourat vepřín v místě, kde za války trpěli Romové

Vepřín v Letech u Písku zmizí. Vláda se jednomyslně rozhodla koupit ho a zbourat. „Není důstojné, aby na místě, kde zemřelo několik set obyvatel, z toho dvě...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.