Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Obžalovaný poslanec pohrozil novinářům

  16:24aktualizováno  16:24
Líčení s poslancem Liborem Ježkem (ODS) obžalovaným z ublížení na zdraví bylo odročeno na neurčito. Ježka státní zástupce viní z toho, že loni v prosinci zavinil dopravní nehodu, při níž byl těžce zraněn motorista. Předsedkyně senátu žádá o dodatečný znalecký posudek z oboru silniční doprava. Navíc obhajoba zpochybnila výsledky vyšetřování.
Po skončení jednání Ježkův advokát vyzval novináře, aby vypnuli diktafony. Ježek je pak vyzval, aby vážili slova, která půjdou do tisku: "Abychom se nesetkali u jiného soudu."

Devětatřicetiletý Ježek se před senát soudu dostal proto, že napadl trestní příkaz, kterým ho na konci června odsoudila přesedkyně senátu Okresního soudu v Mělníku Zdenka Skřivánková k peněžitému trestu sto tisíc korun, dvouletému zákazu řízení motorových vozidel. V případě, že by se vyhýbal zaplacení pokuty i půlročnímu vězení.

Problémy politiků za volantem
Únor 1993 Pavel Mozga (SPR-RSČ) dopravní nehoda s následkem smrti stíhání povoleno - dostal patnáct měsíců nepodmíněně
Květen 1998 Jiří Payne (ODS) dopravní nehoda soud rozhodl o narovnání - Payne zaplatil zhruba 200 000 Kč
Březen 2000 Libor Ježek (ODS) závažná dopravní nehoda dostal pokutu sto tisíc a má zákaz řízení na dva roky - obnoveno soudní řízení,  odvoláno na neurčito, pravděpodobně září
Červenec 2000 Jan Kasal (KDU-ČSL) závažná dopravní nehoda rozhoduje se o zbavení poslanecké imunity

Libor Ježek před soudem uvedl, že se necítí vinen. Další výpověď odmítl s tím, že vše již řekl v přípravném řízení. "Je na policii, aby řádně vyšetřila celý případ, a proto jsem se nechal zbavit imunity," řekl po skončení líčení s úsměvem Ježek.

Při líčení byly čteny znalecké posudky a vyslechnuti čtyři svědci. Ti popsali, co předcházelo prosincové nehodě v táhlé levotočivé zatáčce za obcí Býkev na Mělnicku. "Ježkovu automobilu, který předjížděl tahač s návěsem jsem se vyhnul jen díky riskantnímu manévu," uvedl Pavel Tichý, spolupracovník zraněného motoristy.

"Pavel udělal myšku a já, protože jsem za ním jel asi patnáct metrů jsem už jen cítil náraz. Bylo to všechno velmi rychlé," řekl Petr Miláček, který při střetu Ježkova Chrysleru Voyegeru a jeho Fordu Escortu utrpěl tříštivé zlomeniny stehení a lýtkové kosti. Muž je dosud v pracovní neschopnosti a na levou nohu kulhá.

Oba svědci tvrdili, že jeli ve svém jízdním pruhu a rychlostí ne vyšší než 85 až 90 kilometrů za hodinu.

Řidič předjížděného kamionu značky Man soudu sdělil, že i on jel ve svém jízdním pruhu a auta se střetla v době, kdy bylo předjíždějící vozidlo zhruba v polovině tahače s návěsem.

Čtvrtý svědek, řidič automobilu, jež byl těsně před nehodou Ježkem předjet, měl podle svých slov plné ruce práce, aby nenaboural do neokoordinovaně se pohybujících vozů po střetu a do případu nic nového nevnesl.

Obhajoba se snažila přesvědčit soud o tom, že Ježek jel při předjíždění celou šíří svého auta ve svém jízdním pruhu. "Důležité v případu je například i to, že nákladní automobil zanechal na vozovce svou levou nápravou stopy po brzdění. Ty byly od středu vozovky ve vzdálenosti, která je vyšší než šířka vozu mého mandanta," tvrdí Ježkův obhájce Michal Tiňtěra.

Z posuzování záznamu takzvaného tachografického kolečka, na kterém je zaznamenán průběh jízdy kamionu vyplynulo, že v době nehody jel tahač Man rychlostí 80 kilometrů v hodině, a proto musela být na jeho předjetí vyvinuta rychlost vyšší než je rychlost pro tuto silnici povolená.

"Devadesátikilometrovou rychlostí by byl kamion předjížděn velice dlouho," řekla Skřivánková. Z jejích slov tedy lze usoudit, že by se Ježek při nehodě dopustil ještě dalšího přestupku překročením povolené rychlosti.

"Rychleji pan Ježek nejel. Protijedoucí vozidla jela značně rychleji, než uvádějí svědci a tím zkrátila délku pro předjíždění, které již málem pan Ježek dokončil," míní Tiňtěra.

"Jen prostou matematickou metodou je jasné, že automobil pana poslance přesahoval středovou přerušovanou čáru," namítá státní zástupce Boris Šetina. Dodal, že stopy po brzdění kamionu zanechalo vozidlo až poté, co se stala srážka a řidič se snažil co nejrychleji zastavit.

Při pokračování hlavního líčení by sporné otázky měl upřesnit znalec v oboru silniční doprava a vyslechnut by měl být i policista, který případ zpracovával.

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Karel Srp
Senát vyslyšel stanovisko komise, Srp se do Rady ÚSTR nedostane

Dlouholetý předseda Jazzové sekce Karel Srp se podle očekávání nestal členem Rady Ústavu pro studium totalitních režimů. Senát ve středu vzal na vědomí...  celý článek

Ilustrační snímek
Inspektoři našli víc než třicet škol, kde většina žáků neodmaturuje

Inspektoři sledovali téměř půl roku tři desítky středních škol, na nichž mají žáci často problém se skládáním maturity – neúspěšných je většina. Ačkoli vedení...  celý článek

Hroch Karl Wilhelm po příjezdu do dvorské zoo zkoušel nový výběh se staršími...
Dvorská zoo přišla o mladého hrocha. Uhynul zřejmě po kousnutí od samice

V zoo ve Dvoře Králové nad Labem uhynul dvouletý samec hrocha Karl Wilhelm. Utrpěl zranění v tříslech zadní nohy, kvůli němuž dostal otravu krve. Hodně toho...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.