Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Obžaloba v kauze exšéfa Homolky: Dbalý chtěl co nejvyšší úplatek

  19:59aktualizováno  19:59
Bývalý ředitel pražské Nemocnice Na Homolce Vladimír Dbalý žádal při předraženém nákupu Leksellova gama nože co nejvyšší úplatek. Dbalého a jeho náměstka Michala Toběrného při další zakázce kryl vysoký úředník ministerstva zdravotnictví Pavel Kocourek. Vyplývá to z obžaloby, kterou získala MF DNES.

Nemocnice Na Homolce | foto:  Radek Cihla, MAFRA

„K předání úplatku došlo 16. 12. 2009 v poledne v restauraci hotelu Mövenpick, kde Dbalý dostal 215 tisíc eur (přibližně 5,6 milionu korun)... Dbalý byl veden úmyslem získat co nejvyšší úplatek,“ píše se v dokumentu.

Obžaloba popisuje i soutěž na digitalizaci chorobopisů. Podle žalobců šéf nemocnice se svým náměstkem před vypsáním zakázky ovládli firmu DISOL Group. Tu poté přihlásili do výběrového řízení a zakázku jí přiklepli.

Bývalému řediteli Homolky hrozí až dvanáct let vězení. Přitěžuje mu i deníček, který si o korupci vedl a který policie našla v jeho počítači. Proces s Dbalým začne u Městského soudu v Praze 11. ledna.

Dbalý, který vinu odmítá, se v dubnu dostal z vazby na svobodu. Složil kauci ve výši půl milionu korun a odevzdal cestovní pas. Slíbil také, že se nebude vyhýbat trestnímu stíhání (více o propuštění čtěte zde).

Obžaloba se týká celkem sedmi lidí. Na zmanipulování zakázky na digitalizaci chorobopisů se podle vyšetřovatelů podílelo šest z nich, včetně zmíněného Kocourka. Nemocnici prý způsobili škodu téměř 57 milionů korun. Dbalý a Toběrný podle obžaloby figurovali i při nákupu gama nože.





Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.