Mši celebroval ostravsko-opavský biskup František Lobkowicz a biskupka Československé církve husitské Jana Šilerová. Hned v úvodu zazněla na památku obětí píseň Ave Maria. "Cílem mše je povzbudit v zármutku pozůstalé. Chceme se modlit za oběti a najít prostor na odpuštění pro ty, kteří neštěstí zavinili," komentoval Lobkowicz hlavní důvody uspořádání bohoslužby.
V kostelních lavicích usedli převážně obyvatelé Studénky. I je katastrofa výrazně zasáhla. "Věříme, že mše přispěje ke zklidnění vypjaté situace ve městě," řekla jedna z účastnic bohoslužby. Dodala, že sama celou událost vnímala velmi silně. "Když v sobotu vše utichlo a nejezdily ani vlaky, tak to bylo mnohem děsivější než ten páteční shon a zmatek," řekla.
Mše je i poděkováním
Za České dráhy, které byly jedním i iniciátorů mše, se jí účastnil Petr Šťáhlavský z tiskového odboru. "Nebyl to nápad jen Českých drah. Měla by to být vzpomínky na oběti a určité poděkování všem, kteří se podíleli na záchranných pracích a odstraňování následků havárie," řekl před začátkem obřadu.
Biskupka Šilerová dnes řekla, že vlakem EuroCity Comenius jezdí často za rodinou do Jihlavy. "Naposledy mě vezl den před tím velkým neštěstím.
Klidně jsem v něm mohla sedět taky. Vím, objevuje se spousta kdyby. Třeba kdyby vlak neměl zpoždění," svěřila se první první žena na biskupském stolci v Česku.
Nehoda ve Studénce je považována za nejtragičtější železniční neštěstí v Česku za posledních 15 let. Mezinárodní rychlík Comenius minulý pátek dopoledne narazil ve vysoké rychlosti do ocelové konstrukce mostu, která se krátce před tím zřítila do kolejiště. Na místě zemřelo šest lidí. Sedmá oběť podlehla zraněním v nemocnici. Sedm desítek lidí utrpělo zranění a škoda se pohybuje okolo 180 milionů korun.
Policie obvinila dva inženýry
V souvislosti s nehodou kriminalisté obvinili z obecného ohrožení dva inženýry stavební firmy Bögl & Krýsl zodpovědné za rekonstrukci mostu. - čtěte Policie obvinila dva inženýry. Prý věděli o závadě mostu u Studénky
Zástupce ředitele ostravské pobočky a vedoucí projektu Oldřich Magnusek a vedoucí technického úseku Zdeněk Malý podle kriminalistů nesou přímou odpovědnost za tragédii.
Údajně už dva dny před neštěstím věděli o tom, že se na mostě objevily statické poruchy. Podle statika byl most v havarijním stavu. Obvinění měli stavbu zastavit a o všem informovat provozovatele trati. To ale neudělali a 74 hodin po objevení první závady se konstrukce zřítila.