(Autor: HZS Libereckého kraje a MAFA)
Z garáže hasičské stanice tak může vyjíždět i do oblastí postižených sněhovou kalamitou či záplavami.
"Dostane se i do nepřístupných horských oblastí, například při záchraně osob z lanovek na Ještědu, nebo v případě požáru nějakého horského hotelu, penzionu či jiné budovy," uvedla mluvčí libereckých hasičů Iva Michalíčková.
Do závěrečného kola výběru se vedle švédského stroje dostalo také ruské vozidlo GAZ. Ve prospěch vítězného obojživelníka rozhodla vyšší nosnost a možnost přepravovat až dvanáct pasažérů.
Švédský stroj vyvine rychlost až 55 kilometrů za hodinu a otočí se na poloměru osm metrů. Při plném vybavení a obsazení váží šest a půl tuny. "Není pro něj problém projet menším lesíkem, přebrodit řeku nebo přeplavat rybník," řekla mluvčí Michalíčková.
S využitím nového pásového vozidla počítají liberečtí hasiči rovněž pro mistrovství světa v klasickém lyžování. To bude Liberec hostit v roce 2009.