Ulevit by se mělo především Vítěznému náměstí a okolí stejně jako okolí stanice Hradčanská.
Radní totiž plánují protáhnout trasu metra A z Dejvic až směrem na letiště Ruzyně. Za stanicí Dejvická, kde nyní metro končí, vyroste do roku 2013 několik nových stanic.
V první fázi povede podzemní dráha na sídliště Petřiny, v budoucnu se pak počítá s prodloužením až na ruzyňské letiště. Na úseku o celkové délce třináct kilometrů by mělo vzniknout osm nových stanic - dvě hloubené a šest ražených.
Projekt za zhruba 15 miliard korun částečně zaplatí město Praha, částečně na něj poplynou peníze z Evropských fondů.
Poněkud rozdílným záměrem je nová trasa metra D směřující na jih Prahy. V jejím rámci vznikne deset stanic v úseku Písnice - Hlavní nádraží.
![]() plánovaná trasa D |
Jednak ji projektanti označují za tzv. "lehké metro", tedy takové, které nepovede tak hluboko pod zemí a bude přizpůsobeno většímu převýšení a prudším zatáčkám, které si plánovaná trasa vyžádá.
Rozdílné bude i financování. Čtyřicet miliard, na které se stavba deseti stanic metra (tří ražených, šesti hloubených a jedné povrchové) odhaduje, by totiž měla zaplatit soukromá firma. - více zde
I zde bude mít projekt dvě fáze. V roce 2010 se začne se stavbou stanic Pankrác - Nové Dvory, do roku 2018 bude trasa protažena až do konečné stanice Písnice. Celý úsek tak bude dosahovat délky 10,2 kilometru.
Plánovaná linka má ulehčit autobusové dopravě vedené Vídeňskou ulicí a vůbec zlepšit provoz na zatížené trase C.