První zmínky o Pražském okruhu se datují už do doby první republiky. Stavební povolení bylo ale vydáno až v roce 2006, v červnu toho roku se potom na jihovýchodě Prahy začalo stavět.
V současné době se asfaltují povrchy mezi sjezdem z brněnské dálnice D1, Modleticemi a Jesenicí.
Do 10. září se budou montovat portály dopravních značek v úseku mezi Jesenicí a Lahovicemi. Asfaltové koberce u Jesenice jsou už hotové, dělníci budou montovat svodidla a další dopravní značení. Jak ukazuje následující fotografie, v úseku u Jesenice na některých místech není ještě namontována žádná cedule.
Naopak práce finišují u ústí tunelu, který "provrtává" kopec pod Točnou v Praze 12. Na další fotografii je vidět, že dělníci tady také pracují na novém přemostění přes Pražský okruh, po kterém budou řidiči jezdit ze Zbraslavi do Komořan.
Za výjezdem z tunelu bude obří mimoúrovňová křižovatka, kde budou řidiči sjíždět z okruhu na Strakonickou ulici.
Nájezdy na Pražský okruh ze Strakonické ulice jsou zatím uzavřeny.
Součástí Pražského okruhu mezi dálnicemi D1 a D5 jsou kromě tunelů také mosty. Jeden z nich překlene celé údolí nad Lahovicemi a Radotínem. Most vede jak nad korytem Vltavy, tak Berounky a celá estakáda mezi portály obou tunelů měří asi dva kilometry.
V tunelu mezi Lahovicemi a Slivencem, jehož portál je vidět na fotografii na konci mostu, probíhají zkoušky řídicích systémů tunelu a odstraňují se nedodělky. Betonáže potrvají do 10. září
Součástí mostu přes údolí Vltavy a Berounky jsou také netypické lampy, které budou osvětlovat silnici.
Most přes Lahovice není jediným mostem na trase. Hned za tunelem z Lahovic do Radotína totiž šoféři pojedou po dalším mostu přes Slavičí údolí. Ten je ve výšce asi šedesát pět metrů.