Na opravu zničených tras metra potřebuje Dopravní podnik šest miliard korun. Tolik však od státu nedostane. "Požádám vládu, aby dala na opravu metra tři miliardy," řekl ve středu při prohlídce podzemí Šimonovský.
"Další miliardu dostaneme od pojišťovny. A zbytek? Ten, jak to tak vypadá, bude muset zaplatit město," reagoval Houfek.
Všechny stanice pražského metra mají fungovat do konce března příštího roku. Stavbaři by je zvládli opravit dřív, ale musí čekat na nové eskalátory. "Protože jsme v posledních letech mnoho eskalátorů měnili, už jsme k nim neměli dost náhradních dílů. Proto je teď všechny musíme objednávat a jejich výroba nějaký čas trvá," vysvětluje mluvčí dopravního podniku Michaela Kuchařová.
Karlín se v nejbližší době nedočká nejen metra. Hned tak jím nebudou projíždět ani tramvaje. Statici se bojí, že by za první tramvají popadalo několik domů. "Část tratě teď rekonstruujeme a pod koleje dáváme antivibrační vložky. To by mělo pomoci. O dalším postupu zatím jednáme," říká Kuchařová.
Datum otevření tramvajové trati zatím nikdo nezná.