Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Oblíbené americké pivo „hipsterů“ koupil ruský výrobce alkoholu

  22:41aktualizováno  22:41
Americký pivovar, který si oblíbili zejména takzvaní „hipsteři“, bude již brzy patřit Rusům. Typicky americkou značku piva Pabst Blue Ribbon, která je ve Spojených státech k dostání už od roku 1844, tento týden koupil ruský výrobce alkoholu Oasis Beverages.
(Ilustrační snímek)

(Ilustrační snímek) | foto:  Michal Šula, MAFRA

„Pabst Blue Ribbon je typicky americká značka. Představuje individualismus, rovnoprávnost a svobodu projevu, tedy všechno, co tuto zemi činí skvělou,“ prohlásil podle serveru The Guardian šéf ruské společnosti Eugene Kashper. Právě on se stane novým výkonným ředitelem společnosti Pabst Brewing Company (PBC), která populární značku vyrábí.

Spolumajitel PBC Dean Metropoulos tvrdí, že je z transakce nadšený. „Velmi podporujeme novou skupinu vlastníků a jejich vzrušující plány do budoucna,“ citoval Metropoulose The Guardian.

Ruská společnost sice podmínky transakce nezveřejnila, ale podle dobře informovaných zdrojů je částka odhadována na více než 700 milionů dolarů v hotovosti, uvedl server The New York Times.

Přestože sídlo společnosti zůstane v Los Angeles, bude to právě ruská společnost, která bude z převážné části zajišťovat rozvoz piva po celých Spojených státech. „Máme v úmyslu v organizaci smysluplně investovat a nadále marketingově podporovat a inovovat jedinečné značky PBC,“ dodal Kashper. Spolupráce navázaná s PBC je pro něj údajně „splněným snem“.

Pivo „hipsterů“

Pivo Pabst Blue Ribbon se stalo v posledních letech v Americe takřka kultovním, a to zejména díky hipsterům. Jenom od roku 2004 jeho prodej stoupl o 200 procent, uvedl server Huffington Post

Hipsteři se podle serveru Mic.com poznají například podle flanelových košil a velikých brýlí s tlustými obroučkami. „Plechovka piva stojí průměrně dva nebo tři dolary. Kupují ho hlavně studenti, kteří mají hluboko do kapsy. Ale je to také jedno z nejznámějších amerických piv, svou oblibou se řadí například ke značkám jako Budweiser, Miller nebo Coors,“ napsal Mic.com.

Pikantérií přitom je, že ačkoliv je společnost Oasis Beverages v Rusku jedním z hlavích distributorů alkoholu, země už od roku 2011 pivo jako alkohol ani neklasifikuje, podotkl The Guardian.





Hlavní zprávy

Baví vás vaření?
Baví vás vaření?

Inspirujte se recepty na eMimino.cz

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.