Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Obchvat Holešova uspíšilo počasí, lidé v Přílepech ale nejásají

  17:40aktualizováno  17:40
Obchvat Holešova ze směru od krajského města Zlína se v pátek otvírá. Je to o dva měsíce dříve, než silničáři plánovali. Pro řidiče i pro obce, kudy dosud vedla objížďka, to je dobrá zpráva. Sousední Přílepy z toho moc velkou radost nemají.

Lidem z Přílep vadí, že bezpečnější kruhový objezd, který při budování obchvatu u obce místo obyčejné křižovatky žádala petice se 1 600 podpisy místních, nakonec nevznikl.

Podle místních je křižovatka nepřehledná a obávají se toho, že se na ní budou odehrávat podobné nehody, jaké se stávaly, když se před lety změnila přednost v jízdě u nedalekého Bezměrova (více o tamní křižovatce smrti čtěte zde).

"Myslím, že to nenastane. V Bězměrově je to křižovatka silnice první třídy a dálničního přivaděče. Tady je to přece jenom silnice třetí třídy," uvedl šéf Ředitelství silnic Zlínského kraje Bronislav Malý.

"Na petici navíc reagovalo město tím, že se vrátilo k původnímu záměru vybudovat mimoúrovňový podchod, kudy vede také cyklostezka," myslí si Malý.

"Je to katastrofa," hodnotí trpce výsledek jednání starosta Přílep Rudolf Solař.

"Projektanti vycházeli jen ze svých tabulkových objemů dopravy, na bezpečnost ale nebrali jakýkoliv zřetel," tvrdí Solař.

Podle místních je křižovatka nepřehledná i tím, že se nachází na horizontu. Jako bezpečnější řešení křížení silnic právě formou kruhového objezdu potvrdili pro MF DNES opakovaně i experti z Centra dopravního výzkumu.

Dokončení cyklostezky je nejisté

Přílepy teď navíc budou muset za vlastní peníze dokončit cyklostezku od křižovatky k obci, která funguje jako nástupní cyklotrasa do Hostýnských vrchů.

Kdy bude asi kilometrový úsek hotový a kolik bude stát, však starosta Solař zatím nedokáže říct.

Trasa totiž vede přes 33 pozemků a kvůli fotovoltaice dnes vyjmutí pozemku ze zemědělského půdního fondu neúměrně zdražilo.

"Stálo by nás víc než celá cyklostezka," obává se Solař.

Doufá proto v legislativní změnu, která by u veřejně prospěšných staveb náklady na vyjmutí půdy z fondu snížila.

Otevření stihne školní rok

Na stavbě obchvatu pracuje sdružení firem Eurovia, Strabag a KKS.

"Původní termín zprovoznění byl 31. října. Na zhotovitele jsme v průběhu stavby působili, aby se, pokud možno, zkrátilo období, kdy se musí používat objížďka," vysvětlil dřívější termín zprovoznění Malý.

Podle něho šlo hlavně o to, aby byla část obchvatu otevřena před začátkem školního roku. "To se podařilo, počasí stavbařům přálo, zhotovitel nám vyhověl," dodal.

Otevře se však zatím jen část obchvatu pro dopravu ze Zlína na Bystřici pod Hostýnem. Jezdit se tak od září bude i přes křižovatku u Přílep.

Auta ve směru od Kroměříže budou moci přes obchvat až o plánovaném termínu. Uleví se tak aspoň zčásti objížďce přes Prusinovice, která je nejen dlouhá, ale podle ředitele Malého také doprava přes ni poškozuje tamní silnice.

Sporným místem jihovýchodní části obchvatu Holešova je jeho křižovatka s cestou do Přílep.

Sporným místem jihovýchodní části obchvatu Holešova je jeho křižovatka s cestou do Přílep.

Autor:






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.