Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Občanská liga: Mrnkovo odvolání vypadá jako čistka

  20:00aktualizováno  20:00
Odvolání šéfredaktora publicistiky České televize Martina Mrnky vypadá podle Občanské ligy jako začátek personálních čistek. Ligu zastupují lidé spojeni s iniciativou Česká televize - věc veřejná, která se angažovala v době krize na Kavčích horách. O Mrnkově odvolání rozhodl v pondělí ředitel Jiří Balvín.

Podle některých informací by mohl být odvolán i šéfredaktor zpravodajství Bohumil Klepetko.

Mrnka musel odejít kvůli manažerským chybám
Prozatímní ředitel České televize Jiří Balvín tvrdí, že Mrnku odvolal proto, že byl nespokojen s jeho prací a financováním některých pořadů, na jejichž vzniku se Mrnka podílel.

Odvolání kritizují i zaměstnanci
S Balvínovým rozhodnutím nesouhlasí část zaměstnanců redakcí publicistiky a zpravodajství. Mrnkovo odvolání považují za za manažerské selhání prozatímního vedení ČT.

"Oficiální důvody odvolání, které management ČT zveřejnil, se nám jeví jako zástupné. Nemají reálné opodstatnění a navíc jsou kdykoli velmi snadno vyvratitelné. Žádné jiné pochybení management Mrnkovi nevytkl," uvádí se v textu, který podle Jakuba Knězů z redakce publicistiky už podepsala většina lidí z redakce. Právo managementu Mrnku odvolat ale jeho nespokojení spolupracovníci nezpochybnili. "To je jejich názor," řekl Balvín bez dalšího komentáře.

ČT se podle Balvína za dobu Mrnkova působení ve funkci dvakrát dostala do soudního sporu. "Dělat investigativní žurnalistiku a potom se soudit, to umí každý," řekl Balvín.

Podle vedení ČT není za odvoláním pořad Chapadla korupce. Za ten v pátek ČT kritizoval předseda sněmovny a ODS Václav Klaus a také šéf Novy Vladimír Železný.

Balín potvrdil, že Mrnkovo odvolání, které mu navrhl šéfovi televize ředitel zpravodajství Zbyněk Honys, nijak nesouvisí se stížností na údajnou nevyváženost pořadu Chapadla korupce, kterou Radě ČT v pátek zaslal předseda Poslanecké sněmovny a ODS Václav Klaus.

"Mrnka pracoval na zcela jiných publicistických pořadech," uvedl Balvín. Nevyjádřil se ke Klausově stížnosti, ale řekl, že pořad Chapadla korupce byl podle něj špatně a nekvalitně vyroben.

Balvín odvolal Martina Mrnku, který vedl oddělení od loňského léta, k 12. červnu. Mrnka, který si myslí, že skutečným důvodem jeho odchodu z funkce může být něco jiného, než uvádí oficiální zdůvodnění, říká, že chce v televizi zůstat jako reportér.

Čtyři důvody odvolání

Šéf televize Mrnkovi vytýká, že kvůli jeho redakci ČT prohrála soudní spor s podnikatelem Antonínem Charouzem. Balvínovi vadí i to, že se Mrnka spolu se šéfredaktorem zpravodajství Bohumilem Klepetkem bez jeho vědomí sešli s předsedou Rady ČT Mrzenou. Ředitel Mrnkovi vytkl i nedodržování délky pořadu Tady a teď a způsob organizování a financování dubnového večírku pro propagaci nových publicistických pořadů. "Na každý z těch důvodů mám argumentaci, že je to podle mého názoru v pořádku," tvrdí Mrnka.

Autoři: , ,






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Jednou z hlavních postav Pražského jara 1968 a chystaných reforem socialismu...
Poslali děti pro zásoby a zmizeli ve studiu. Při okupaci pomáhal rozhlas

Před 49 lety začala okupace tehdejšího Československa vojsky Varšavské smlouvy. Do Žďáru nad Sázavou dorazily polské jednotky. Manželé Holoubkovi o dění...  celý článek

Jiří Hynek, šéf Asociace obranného průmyslu, který má být podle Realistů...
Zastupuje zbrojaře, teď chce Hynek kandidovat na prezidenta

Jiří Hynek, šéf Asociace zbrojního průmyslu, která sdružuje zbrojařské firmy, by měl podle nové politické strany Realisté kandidovat na prezidenta. „Chtěl bych...  celý článek

Některé turistické stezky a cyklotrasy v Národním parku Šumava jsou po...
Šumavský park chce zakázat vstup do lesů. Na stezky padají stromy

Nevyrážejte do lesů kolem Nové Pece a Stožce, mnoho turistických tras je stejně neprůchodných. Takové varování vydal ráno Národní park Šumava. Silný vítr o...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.