"Mnozí řidiči čekají na rekonstrukci jako na smilování. Stav podjezdu už je dlouho zcela nevyhovující," řekla vedoucí odboru dopravy třinecké radnice Miriam Hronovská. Pouze tři metry vysoký podjezd například neumožňoval průjezd kamionů a vyšších nákladních aut. Při silnějších deštích navíc byla silnice v podjezdu okamžitě pod vodou.
"Řidiči osobních aut sklopili zrcátka a jeli po chodníku u zdi, aby nenabrali do aut vodu," řekla Hronovská. Vozidla, která musela ucpaný podjezd objíždět, najela zhruba čtrnáct kilometrů navíc.
Rekonstrukce zvýší profil podjezdu na zhruba pět metrů a vyřeší také potíže s ucpanou kanalizací. Opravy umožní vybudování dvouproudé silnice v každém směru, oddělené od sebe středovým pilířem. Práce budou ukončeny v listopadu příštího roku.
Stavba bude stát celkem více než sto třicet jedna milionů korun. Přes sedmdesát procent nákladů, tedy zhruba osmdesát sedm milionů korun, poskytne z fondu Phare Evropská unie. Zbývající část nákladů zaplatí investor projektu - Ředitelství silnic a dálnic.
Velvyslanec Evropské unie v Praze Ramiro Cibrián, který se včera slavnostního zahájení prací zúčastnil, řekl, že pokud budou připraveny další kvalitní projekty, hodlá je unie podpořit.