Jak řekla jedna z organizátorek referenda Eva Krömrová, mínění občanů nezměnila ani úterní schůzka s představiteli města Ostravy, kteří mají na vzniku zóny velký zájem. "Na schůzce se většina lidí vyslovila proti zóně a myslím si, že i informace o případném vstupu Toyoty byla přijata velmi chladně," řekla Krömrová.
Ostravští zastupitelé se na jednání seznámili také s výší předpokládaných nákladů na vybudování technické infrastruktury v průmyslové zóně. "Náklady na dopravní stavby a technické vybavení byly předběžně vyčísleny na 680 milionů korun," uvedl náměstek ostravského primátora Vítězslav Kuta.
Doplnil však, že částka nezahrnuje náklady na pořízení pozemků ani na výstavbu vlastního závodu a přilehlého areálu. Přípravné práce však podle Kuty nebudou v žádném případě zahájeny před referendem ani před ukončením všech majetkoprávních jednání.
První výsledky sobotního referenda by měly být k dispozici asi okolo jedenadvacáté hodiny. Odpůrci zóny se obávají, že výstavba závodu naruší klidovou zónu obce a zhorší i životní prostředí. Její příznivci naopak argumentují snížením nezaměstnanosti. Pokud však průmyslovou zónu obyvatelé v referendu nepodpoří, nebude moci být vytvořena.