Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Nový úsek trasy metra postaví zřejmě opět Metrostav

aktualizováno 
Praha - Prodloužení trasy metra C směrem na sever postaví s největší pravděpodobností firma Metrostav. Dopravní podnik ovšem výsledky výběrového řízení zatím tají. "Výběrová komise ukončila činnost, ale dokud nebude vyřízeno odvolání jedné z firem, nebudeme výsledky zveřejňovat," konstatoval předseda představenstva Dopravního podniku Milan Houfek, který odmítl sdělit i jména firem, které se výběrového řízení zúčastnily.

"Z výběrového řízení jsme vyloučili jednu firmu, která nesplnila formální podmínky soutěže a nepředložila všechny potřebné podklady. Je možné, že se tato firma ještě odvolá k Úřadu pro hospodářskou soutěž. Proto až do definitivního verdiktu nemůžeme nic zveřejnit," dodal Houfek. Člověk, který je s výsledkem práce komise obeznámen, však uvedl, že se vítězem soutěže stala firma Metrostav.

"Metrostav nabídl, že pokračování trasy C na sever od Nádraží Holešovice do stanice Ládví postaví za 4,7 miliardy korun. Nabídka konsorcia francouzské firmy DUMEZ - GTM se Stavbami silnic a železnic Praha byla asi o 800 milionů dražší a vyloučenou firmou je společnost Strabag. Tato společnost však asi nemá při případném odvolání příliš velkou šanci, protože skutečně nepředložila dokumenty, které Dopravní podnik požadoval," uvedl zdroj. Podle něj se Metrostav zavazuje, že nový úsek metra postaví za třicet devět měsíců od zahájení výstavby. Pokud tedy začne stavět letos na podzim, mohli by cestující jezdit metrem až do Ládví počátkem roku 2004.

Oproti původním předpokladům projektantů nebude mít nový úsek metra na této trase stanici Trojská, ale první zastávkou za Nádražím Holešovice bude stanice Kobyliské náměstí. Naopak v další etapě výstavby mezi Ládvím a Letňany postaví stavební firmy na Proseku dvě stanice metra namísto jedné. "Vyhodnotili jsme všechna pro a proti a rozhodli jsme se pro dvě stanice metra. Zlepší to přístup obyvatel sídliště Prosek k metru a navíc se usnadní i výstavba, protože větší část trasy bude možné hloubit z povrchu," uvedl před časem radní Zdeněk Kovářík.

Do Letňan by mohly vlaky metra jezdit již v roce 2006. Radnice odhaduje, že stavba dvou nových úseků metra, Nádraží Holešovice - Ládví a Ládví - Letňany, bude stát přibližně třináct miliard korun a s dalšími výdaji musí město počítat i při nutném rozšíření vozového parku metra, protože na prodloužené trase bude jezdit i více vlaků.







Hlavní zprávy

Další z rubriky

Až 7000 lékařů a 400 lékáren se ve středu zapojilo do protestu proti návrhu...
Lékaři stávkují a zavřeli ordinace. Peníze nejsou, zopakoval ministr

Až 7 000 praktických a dětských lékařů a ambulantních specialistů ve středu neotevřelo ordinace. Několik stávkujících lékařů ale ošetřuje alespoň akutní...  celý článek

Řetězový most v Budapešti
100 POHLEDŮ: Skladiště pod elegantním mostem v Budapešti

Pro období let 1890 až 1914 se vžilo označení Belle Époque - „krásná doba“. Právě v tomto období vznikla většina fotografií, které jsme zařadili do seriálu 100...  celý článek

Oltářní obraz Klanění Tří králů od Petra Brandla v zámecké kapli Zjevení Páně...
Cenný Brandlův obraz z kaple patří Smiřicím, ne farnosti, rozhodl soud

Oltářní obraz Klanění Tří králů od Petra Brandla, který byl v českých zemích jedním z hlavních představitelů vrcholného baroka, bude i nadále patřit městu...  celý článek

Grafton Recruitment Praha
PROCESNÍ INŽENÝR/automotive

Grafton Recruitment Praha
Zlínský kraj
nabízený plat: 30 000 - 40 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.