Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Nový úsek trasy metra postaví zřejmě opět Metrostav

aktualizováno 
Praha - Prodloužení trasy metra C směrem na sever postaví s největší pravděpodobností firma Metrostav. Dopravní podnik ovšem výsledky výběrového řízení zatím tají. "Výběrová komise ukončila činnost, ale dokud nebude vyřízeno odvolání jedné z firem, nebudeme výsledky zveřejňovat," konstatoval předseda představenstva Dopravního podniku Milan Houfek, který odmítl sdělit i jména firem, které se výběrového řízení zúčastnily.

"Z výběrového řízení jsme vyloučili jednu firmu, která nesplnila formální podmínky soutěže a nepředložila všechny potřebné podklady. Je možné, že se tato firma ještě odvolá k Úřadu pro hospodářskou soutěž. Proto až do definitivního verdiktu nemůžeme nic zveřejnit," dodal Houfek. Člověk, který je s výsledkem práce komise obeznámen, však uvedl, že se vítězem soutěže stala firma Metrostav.

"Metrostav nabídl, že pokračování trasy C na sever od Nádraží Holešovice do stanice Ládví postaví za 4,7 miliardy korun. Nabídka konsorcia francouzské firmy DUMEZ - GTM se Stavbami silnic a železnic Praha byla asi o 800 milionů dražší a vyloučenou firmou je společnost Strabag. Tato společnost však asi nemá při případném odvolání příliš velkou šanci, protože skutečně nepředložila dokumenty, které Dopravní podnik požadoval," uvedl zdroj. Podle něj se Metrostav zavazuje, že nový úsek metra postaví za třicet devět měsíců od zahájení výstavby. Pokud tedy začne stavět letos na podzim, mohli by cestující jezdit metrem až do Ládví počátkem roku 2004.

Oproti původním předpokladům projektantů nebude mít nový úsek metra na této trase stanici Trojská, ale první zastávkou za Nádražím Holešovice bude stanice Kobyliské náměstí. Naopak v další etapě výstavby mezi Ládvím a Letňany postaví stavební firmy na Proseku dvě stanice metra namísto jedné. "Vyhodnotili jsme všechna pro a proti a rozhodli jsme se pro dvě stanice metra. Zlepší to přístup obyvatel sídliště Prosek k metru a navíc se usnadní i výstavba, protože větší část trasy bude možné hloubit z povrchu," uvedl před časem radní Zdeněk Kovářík.

Do Letňan by mohly vlaky metra jezdit již v roce 2006. Radnice odhaduje, že stavba dvou nových úseků metra, Nádraží Holešovice - Ládví a Ládví - Letňany, bude stát přibližně třináct miliard korun a s dalšími výdaji musí město počítat i při nutném rozšíření vozového parku metra, protože na prodloužené trase bude jezdit i více vlaků.







Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Mládež zneužívala léky na kašel k vyvolání halucinací. Nově jsou na předpis

Dva léky na kašel s obsahem dextromethorfanu jsou nově jen na předpis. Tablety Stopex a pastilky Vicks Meddex s medem byly podle Státního ústavu pro kontrolu...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Na jihu Čech zůstávají bez elektřiny domácnosti v okolí Lipna

Po bouřce z noci na sobotu zůstaly v jižních Čechách zůstávají bez elektřiny domácnosti v okolí lipenské přehrady na Českokrumlovsku. Většina poruch už se...  celý článek

Bývalého šéfa Akademie věd Jiřího Drahoše přišla na setkání s dobrovolníky ve...
Drahoš v námořnickém tričku děkoval za 78 321 podpisů pro boj o Hrad

„Vítejte všichni na palubě,“ přivítal Jiří Drahoš dobrovolníky, kteří sbírali podpisy, aby se mohl zúčastnit volby prezidenta. Nasbírali jich zatím 78 321. Aby...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.