Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Karlovarské ŘSD odkladištěm politiků? Do jeho čela míří exprimátor Keřka

  13:05aktualizováno  13:05
Z pobočky Ředitelství silnic a dálnic v Karlových Varech se pozvolna stává odkladiště vysloužilých politiků. Po bývalém plzeňském primátorovi Pavlu Rödlovi, který ve funkci skončil před pár dny, se šéfem silničářů překvapivě stal další exprimátor. Tentokrát ten karlovarský, Petr Keřka. Místo získal, aniž by musel do výběrového řízení.

Bývalý karlovarský primátor Petr Keřka. | foto: ArchivMF DNES

"Generální ředitel ŘSD využil svého práva jmenovat šéfa karlovarské správy bez výběrového řízení. Pan Keřka má jako dopravní inženýr potřebné znalosti," řekla mluvčí ŘSD Martina Vápeníková. Před Keřkou stojí úkol připravovat stavbu rychlostní silnice R6 směrem na Prahu až k Novému Strašecí v době, kdy je akce pozastavena. Stát na ni nemá peníze.

"Očekává se, že budeme mít hotové podklady, abychom pak mohli ve stavbě pokračovat, kdyby se finanční situace zlepšila. Jsem rád, že se vracím do svého oboru. Možná budou některé moje kroky prospěšnější než v minulé době," uvedl nový zdejší šéf ŘSD.

Primátorem byl krátce v roce 2001 a až do roku 2010 pak dvě volební období působil jako náměstek primátora. Před dvěma lety vystoupil z ODS. Je krajským zastupitelem bez politické příslušnosti a v podzimních volbách už nehodlá kandidovat.

Senátor Horník: Keřka je špatnou zprávou pro R6

Karlovarského senátora Jana Horníka, který se snaží za dostavbu R6 lobbovat, Keřkovo vynoření šokovalo. "Je to špatná zpráva pro R6. Jako politik se moc neukázal, v Karlových Varech je spojen s mnoha kauzami. V krajském zastupitelstvu také nepředvedl nic převratného," míní Horník. Keřku si však pamatuje jako dobrého dopravního inženýra.

Zajímavé je, jak se Keřka k postu u silničářů dostal. "Kdysi jsem rozeslal svůj životopis. A teď mi zavolali," řekl Keřka.

Nový krajský šéf ŘSD slibuje, že bude usilovat o zlepšení spolupráce se starosty na hlavní trase. A navrhne opatření, aby na rizikových místech ubylo vážných dopravních nehod. "Psychologickými prvky můžeme zbrzdit řidiče třeba na příjezdu do Varů v zatáčce pod Olšovými Vraty," navrhuje. Spolu s policií se chce na nehodová místa zaměřit a bezpečnost zvýšit.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Prostějovská radnice.
Prostějov zůstává bez tajemnice, vítězka tendru se neshodla s primátorkou

Magistrátu v Prostějově se napoprvé nepodařilo obsadit uvolněné místo tajemníka, přestože z výběrového řízení vzešla vítězná kandidátka. Ta porazila další dva...  celý článek

Ústavní soud v Brně nařídil obnovení případu, ve kterém byl odsouzen muž ke...
I ve vazbě má žena po porodu zůstat s dítětem, nakázal Ústavní soud

Ústavní soud předběžným opatřením zasáhl ve prospěch ženy, která ve vazbě porodila a nemohla s dítětem zůstat. Soud nařídil Vězeňské službě, aby přestala...  celý článek

Nanesená vrstva v místě, kudy v minulosti protékala řeka Labe v původním korytu.
V trase budoucí D35 jsou až dvoumetrové naplaveniny, přitekly z Krkonoš

Archeologové pracující na výzkumu v trase budoucí dálnice D35 u Opatovic nad Labem zjistili, že kácení stromů v oblasti Krkonoš mělo za následek masivní nánosy...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.