Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

VZP zastavila sporný portál IZIP. Už nejsme vydíratelní, věří její šéf

  11:54aktualizováno  11:54
Všeobecná zdravotní pojišťovna v pátek ukončila provoz internetového portálu, který pro ni provozovala společnost IZIP. Přes portál komunikovali s pojišťovnou lékaři, nemocnice či zaměstnavatelé. Po desetidenní odstávce budou mít znovu možnost elektronické komunikace přes vlastní VZP POINT. Podle šéfa pojišťovny Zdeňka Kabátka tím končí vydíratelnost ze strany IZIP.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Jiří Benák, iDNES.cz

„Dosavadní portál bude od 14. prosince nahrazen moderní komunikační platformou. VZP ji vyvinula vlastními silami. Zatímco za provoz portálu platila firmě IZIP ročně 72 milionů korun, náklady na provoz VZP POINT dosáhnou šest milionů korun ročně,“ upřesnil mluvčí VZP Oldřich Tichý.

IZIP provozoval pro VZP také elektronické zdravotní knížky, ty mají nyní pozastavenou činnost, lékaři do nich nové zápisy nevkládají. Smlouvu na provoz portálu vypověděla VZP letos koncem června. Projekt IZIP přišel VZP za 12 let na zhruba dvě miliardy korun. Za vývoj VZP POINT dala podle ředitele Zdeňka Kabátka necelých 12 milionů korun.

Podobu nového komunikačního nástroje ovlivnili samotní lékaři, zástupci nemocnic či zaměstnavatelů a bude se dál upravovat a vylepšovat podle jejich zkušeností z praxe s ním. Portál IZIP využívalo ke komunikaci s pojišťovnou 26 000 lékařů, nemocnic a dalších poskytovatelů péče, 53 500 zaměstnavatelů, 6 000 podnikatelů, 196 státních úřadů a 172 exekutorů.

V době odstávky budou převedena a zkontrolována data z portálu. Při odstávce mohou uživatelé využít služby B2B a datovou schránku. Dokumenty mohou zaslat i písemně či osobně doručit na pobočku, uvedl mluvčí.

Uživatelsky je VZP POINT podle mluvčího příjemnější a intuitivnější. Uživatel se hlásí pomocí certifikátu. Pak si může zvolit nové heslo a nadále se přihlašovat po ověření údajů formou SMS.

Kabátek řekl, že lékařům nebudou přechod na elektronickou komunikaci nařizovat. Věří, že nový portál nabídne tak dobré služby, že si ho mezi sebou sami navzájem doporučí. Pro lepší orientaci jsou na webu instruktážní videa, připojeny budou i odpovědi na nejčastější dotazy. Pracovníci VZP pomohou v problémech na telefonu 952 222 222 a na adrese ekk@vzp.cz.

VZP má 51 procent akcií společnosti IZIP. Vybudování vlastní komunikační platformy podle ředitele rozvazuje pojišťovně ruce v komplikovaných vztazích. „Můžeme být klidní, co se týká komunikace s klienty, nejsme už vydíratelní,“ řekl. IZIP má dál přístup k datům elektronické zdravotní knížky, stejně jako VZP, která data překlopí do nového systému. „VZP počítá i s variantou ne úplně přátelského rozchodu, máme připravené nástroje, abychom bránili naše pojištěnce, bránili nás jako pojišťovnu,“ shrnul ředitel.

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.