Pro cestující ovšem tento zastávkový vlak nové generace znamená dosud nevídaný komfort. Rozdíl je patrný už při příjezdu do nástupiště, kdy se nejprve objeví krémově žlutá, aerodynamicky tvarovaná přední část vlaku a poté i elegantní dvoupatrové vagony pro pět set osob.
" Vlak je pod stálým dohledem týmu továrních techniků, kteří jakékoli případné závady ihned na místě odstraňují," vysvětluje dopravní náměstek kolínské stanice Ján Hanko.
Lidé, vyškolení každodenním cestováním pantografy se špinavými koženkovými sedačkami, věčně se otevírajícími dveřmi do vagónů a rámusem, musejí ocenit i interiér vlaku.
Všude je pohodlné sezení s barevným čalouněním, hodně prostoru a tónovaná skla, vlak jede potichu, jakoby jen měkce klouzal po kolejích.
"Když jsem jela v jednom dnu nejdřív starým panťákem a podruhé tímhle novým vlakem, bylo to jako nebe a dudy. Úplně jsem se lekla, jestli to je vůbec vlak do Prahy a ne nějaký luxusní rychlík," směje se Eva Urbachová z Kolína, kterou potěšil také světelný panel informující o názvu příští zastávky.
Konstruktéři vlaku pamatovali i na staré a zdravotně postižené cestující. Do vlaku se nastupuje bez jediného vyvýšení přímo z perónu a pro invalidy jsou připraveny také speciální plošiny.
"Reakce lidí na nový vlak jsou výborné. Už aby zde alespoň jeden jezdil na stálo," přeje si Hanko. Sériová výroba tohoto vlaku by měla v Plzni začít v nejbližší době.
Nová souprava z dílen ČKD Studénka, plzeňské škody a ČD jezdí na trase Praha - Kolín. (6.srpna 2000) |
Aerodynamicky tvarovaná přední část vlaku znamená dosud nevídaný komfort. (6. srpna 2000) |
Cestující ocení i interiér vlaku - pohodlné sedačky s barevným polstrováním, tónovaná skla či světelná tabule se jmény stanic. (6. srpna 2000) |