Novoroční přání

Novoroční přání a vánoční přání rozesílá a dostává většina z nás. Pomineme-li nejběžnější z nich, a to přání k Vánocům ve formě pohlednic s vánočními motivy, novoročenky jsou přeci jen specifické. Používají se ani ne tak v osobním vztahu jako spíše firemním.

Stálý obchodní partner zasílá novoroční přání jiné firmě, s níž jej pojí úzký obchodní vztah. A je jedno, zda již dlouhotrvající či teprve rozvíjející se. Je to svým způsobem prezentace. Upozornění na to, že firma je tu připravena i na další spolupráci. Obvykle se při tom za dosavadní spolupráci neděkuje, ale ani to se nevylučuje.


O tom, zda použijeme novoroční přání černobílé či barevné, je ryze naší záležitostí. Pokud bychom použili nějakou grafiku, pak by lépe vynikla černobílá, pokud však jde o fotografii, záleží na motivu. Ani volba použitého formátu není pro nás až tak důležitá. Hlavní je, aby formát odpovídal velikosti obálky.

 Stejně je to s variantou horizontální, patřící ke konzervativnímu pojetí, či vertikální, která působí dynamičtěji a více mezi ostatními vyniká. Protože se většinou používá verze otvírající, volí se jedna vnitřní strana většinou prázdná.

V obou případech by měl být volen stručný text, obzvláště použijeme-li více jazykových mutací. Adresát by se neměl unavovat čtením obsažného textu. Neměli bychom zapomenou na uvedení názvu firmy, tedy té naší, pokud jde o přání firemní. Použití materiálu není náš problém, ale výrobce. Ten zpravidla používá křídového papíru či pohlednicového kartónu.

 Pro odesílatele kromě finanční stránky je nejdůležitější volba motivu. Buď použijeme romantického obrázku se zimní krajinou či nějakého grafického díla. Nevylučuje se ani nahrazení zasněžené jedle motivem zcela opačným, připomínající žhavé slunce z letních dovolených i když je to u nás výjimečné.

 Samozřejmě, že motiv může zobrazovat činnost firmy. Erotický magazín asi uvede atraktivní krásku, prodejce automobilů nějakého nablýskaného fešáka se spoustou koní pod kapotou. Některé firmy si však něco takového dost dobře dovolit nemohou. Těžko si představit technické služby s fotografií kontejneru či deratizátorskou firmu s potkanem.

 I když při dostatečné invenci a schopnosti autora novoročního přání i zde je možné příjemně překvapit. Rozhodující při volbě motivu je příjemce příjemně naladit a připomenout se v pozitivním smyslu. Nebudeme tedy asi zasílat motiv s překrásným vozem někomu, komu se zabil syn v autě nebo motiv se zasněženým stromem někomu, na koho spadl vánoční strom na náměstí.

Pád vánočního stromku v bytě či hořící stromek od svíček či prskavek není v tomto případě na překážku. Znamená to tedy, že bychom měli dodržovat určitou míru taktu a vkusu a nesnažit se být originální za každou cenu tj. např. posílat „péefko“ ve formě parte, byť bychom byli provozovateli pohřebního ústavu.

 Měli bychom mít na mysli toho, komu přání posíláme. Neměli bychom tedy posílat přání, kde jsme jako motivu použili snímek ze společné dovolené, když se dotyčný či dotyčná následně rozvedli.


Mějme tedy na paměti nejen firemní image ale i individualitu adresáta. Hlavně se však nebojme psát a na ty partnery, ať již obchodní či osobní, nezapomeňme. I když je zřejmé, že po určité době i to nejkrásnější novoroční přání z očí sejde a pravděpodobně skončí v odpadu.

Na rozdíl od těch přání, která byť také psaná, budou vymazána. Máme zde na mysli fenomén dnešní doby ve formě textových zpráv posílaných éterem coby esemesky. A propos, nezapomeňte obálku opatřit známkou v odpovídající nominální hodnotě.

Neproplacená listovní zásilka by nebyla tou správnou připomínkou vaší firmy i pro případ, že vám obchodní partner dluží za neproplacenou fakturu za dodané služby či zboží.

 

Eurovolby 2024

Volby do Evropského parlamentu se v Česku uskuteční v pátek 7. a v sobotu 8. června 2024. Čeští voliči budou vybírat 21 poslanců Evropského parlamentu. Voliči v celé Evropské unii budou rozhodovat o obsazení celkem 720 křesel

Video