Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Nové vozy metra vyjedou v lednu

  16:48aktualizováno  16:48
Praha - Od poloviny ledna by měly začít vozit cestující první dvě nové soupravy metra typu M1, kterými se doposud mohli Pražané svézt jenom při testovacích jízdách. Nové soupravy se od starých ruských vozů liší na první pohled především aerodynamickým čelem soupravy a rozmístěním sedadel, které je obdobné jako v tramvajích. Dodávka dvaadvaceti nových souprav metra má sice oproti původním předpokladům více než dvouleté zpoždění, ale vedení Dopravního podniku počítá s tím, že od února by měly nové vlaky na tratích metra přibývat poměrně rychle. Poslední objednanou soupravu by mělo metro získat v polovině roku 2002.

Z šesti doposud vyrobených nových vlaků má dopravce k dispozici čtyři soupravy. Pátá najíždí zkušební kilometry na tratích metra a šestá jezdí na zkušební trati na Kačerově.

"Od začátku února budeme mít na trase C k dispozici minimálně čtyři nové soupravy a dvě až tři soupravy rekonstruované. Tak, jak budou docházet další soupravy, bude na této trase klesat podíl starých ruských vozů," uvedl generální ředitel Dopravního podniku Milan Houfek.

Upřesnil, že do konce tohoto roku by dopravce měl z Plzně získat šest zrekonstruovaných souprav, na ty ovšem ještě musí podnik namontovat mobilní zabezpečovací zařízení.

"Do konce ledna by měly jezdit dvě až tři soupravy a poté bychom měli uvádět do provozu přibližně každý měsíc jednu soupravu. Na podzim jsme uzavřeli rámcový kontrakt na rekonstrukci až sedmnácti souprav do roku 2003. To znamená, že poté by na trase C poté jezdily jenom nové nebo rekonstruované vozy," dodal Houfek.

Pro nutné obnovení vozového parku pražského metra je klíčový osud výrobce metra ČKD Dopravní systémy. Tato firma je v konkursu a dosavadní jednání - na základě předložených nabídek - směřují k tomu, že firmu získá počátkem příštího roku patrně německá společnost Siemens. Tedy další člen konsorcia, které vyrábí pro Prahu nové metro.

Představitelé výrobce nových vlaků i Dopravního podniku shodně tvrdí, že výroba souprav metra ohrožena není. Naopak poukazují na to, že Siemens, jako jeden ze členů původního konsorcia bude mít zájem kontrakt na výrobu souprav metra dodržet.

Vedoucí projektu výroby metra v ČKD Dopravní systémy Petr Gregořica potvrdil, že situace v této společnosti nemá na výrobu vlaků pro pražské metro vliv. "Vlaky vyrábíme podle naplánovaného harmonogramu," uvedl Gregořica s tím, že další informace není oprávněn poskytovat.

Dopravní podnik, který má nedostatek souprav na trasách metra a musel kvůli malému počtu vozů dokonce prodloužit intervaly mezi vlaky v době dopravní špičky, si nové soupravy objednal už v roce 1995. Původně dopravce počítal s tím, že první nové soupravy nasadí do provozu už koncem roku 1998, ale vinou krize v ČKD Dopravní systémy se dodávka vozů stále zpožďovala.

Nová souprava metra M1 má moderní konstrukci z odlehčených materiálů. Používaný materiál je odolný proti ohni. Elektroinstalace a zabezpečovací zařízení řídí počítače.

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Lidé před Pražským hradem protestovali proti Zemanovi a Babišovi. (17. října...
Česko není Zeman, nechceme za premiéra agenta, protestovali lidé u Hradu

Nesouhlas s politikou prezidenta Miloše Zemana a předsedy ANO Andreje Babiše byl hlavním tématem demonstrace s názvem Pánové, končíme!, která se v úterý večer...  celý článek

Inzerce TOP 09 na titulní straně pražského deníku Metro (17. října 2017)
TOP 09 varuje v závěru kampaně fiktivními zprávami o Klausovi i Babišovi

Přesvědčit voliče ještě na poslední chvíli fiktivními zprávami o soupeřích se rozhodla opoziční TOP 09. A tak si v Praze čtenáři deníku Metro mohli v úterý na...  celý článek

Předseda lidovců Pavel Bělobrádek po jednání celostátního výboru KDU-ČSL (18....
Peníze, které necháme rodinám, nikdo nevytuneluje, říká Bělobrádek

Máme své návrhy na pomoc rodinám s dětmi spočítané na šedesát miliard, říká předseda KDU-ČSL Pavel Bělobrádek. „Tyto peníze zůstanou v rodinách, nikdo je...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.