"Současné předpisy umožňují na konkrétním tahu značit pouze cíle, které leží v jeho blízkosti. Například na dálnici D1 není značen Zlín, protože neleží na D1, ale na navazující R55. Stejné je to pro Bratislavu, Vídeň, Olomouc," stojí v návrhu na změnu, který připravili odborníci z ministerstva dopravy a Ředitelství silnic a dálnic.
Nově by se tyto cíle mimo vlastní dálnici objevily na informačních tabulích pod čarou. Pro řidiče to nebude úplná novinka, podobné značení znají z Německa a dalších evropských zemí.
Také druhou nově zvažovanou značku znají řidiči jezdící po Evropě. Je jí křižovatka dálnic.
"Odlišení křižovatek sítě nadřazených komunikací od křížení s ostatními komunikacemi zvyšuje přehlednost, zvláště pak pro řidiče, kteří přes republiku jen přejíždějí. Možná se to nezdá, ale po dokončení české dálniční sítě by bylo použito 74 kusů této značky," uvedli autoři návrhu.
Současné dálniční zelené značení s písmeny v bílé barvě bylo zavedeno k 1. lednu 1990. Poslední změnou bylo v roce 2001 nahrazení nápisu EXIT symbolem a červený podklad pod číslem dálnice na informačních značkách.
"Při projednávání nikdo neměl žádné zásadní připomínky. V současné době se už probírají jen technické věci, jako je zpracování značek a to, jak budou umístěny. Změnu je ale také třeba zanést jako novelu zákona. Jsme schopní to stihnout tak, aby se značky mohly u dálnic objevit už na počátku příštího roku," řekl iDNES.cz mluvčí ministerstva dopravy Jakub Ptačinský.