Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Nova u soudu napadla udělování digitálních licencí

  19:44aktualizováno  20. června 17:50
Provozovateli televize Nova se nelíbí způsob, jakým Rada pro rozhlasové a televizní vysílání udělovala licence pro digitální vysílání v multiplexech B a C. Společnost CET 21 se proto rozhodla žalobou bránit u soudu. Výběrové řízení prý neproběhlo podle zákona.
Rozhodnutí nás poškodilo, míní vedení Novy. Ilustrační foto.

Rozhodnutí nás poškodilo, míní vedení Novy. Ilustrační foto. | foto: TV Nova

"Po prostudování rozhodnutí RRTV zjistil provozovatel vysílání TV Nova nezákonnost postupu," řekla iDNES mluvčí televize Veronika Šmítková.

"Rozhodnutí totiž obsahuje vady a nedostatky, mimo jiné například změnu podmínek v průběhu výběrového řízení, a proto společnost CET 21 spol. s r. o. proti tomuto rozhodnutí podává žalobu," vysvětlila.

O licencích Rada pro rozhlasové a televizní vysílání rozhodovala počátkem dubna. Mezi šesti šťastlivci, kteří se mohli radovat z licence, byla například hudební stanice Óčko či Febio TV Fera Feniče. - více zde

Nova byla naproti tomu mezi těmi, kdo neuspěli. Stanice se ucházela celkem o čtyři licence. Neúspěšná byla i TV Prima.

"Rozhodnutí o udělování digitálních licencí televizi Nova podle názoru našich právních zástupců poškodilo," sdělil generální ředitel televize Petr Dvořák. "Po opravdu důkladném prostudování všech spisů jsme došli k závěru, že se musíme bránit," dodal.

U soudu se budou bránit i další žadatelé

20. června - Televize Prima se přidala k Nově a rovněž podala žalobu proti rozhodnutí Rady pro rozhlasové a televizní vysílání neudělit jí licenci pro digitální vysílání. Bez bližších podrobností to řekla mluvčí Primy Jana Malíková.

"Prima se domnívá, že rozhodnutí RRTV trpí procesními vadami. Je nezákonné v části hodnocení žádostí podle kritérií stanovených RRTV, nepřezkoumatelné pro nedostatek odůvodnění naplnění všech zákonných kritérií RRTV a obsahuje další sporné momenty," vysvětlila.

Žalobu rovněž podala společnost STEP PR Miroslava Pýchy. Ten ji zdůvodňuje podobně jako Nova procesními chybami. "Podle našeho podezření rada navíc některé žadatele upřednostňovala před ostatními a dále v tomto smyslu prováděla i nejrůznější změny v průběhu řízení," sdělil Pýcha.

Zdroj: ČTK

Autoři:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Oltářní obraz Klanění Tří králů od Petra Brandla v zámecké kapli Zjevení Páně...
Cenný Brandlův obraz z kaple patří Smiřicím, ne farnosti, rozhodl soud

Oltářní obraz Klanění Tří králů od Petra Brandla, který byl v českých zemích jedním z hlavních představitelů vrcholného baroka, bude i nadále patřit městu...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Změny v inkluzi dětem pomohly, školám vadí byrokracie a informační šumy

Lepší přístup učitelů k dětem se speciálními potřebami, ale také zmatky způsobené nedostatkem informací a spousta papírování navíc. Česká školní inspekce...  celý článek

O půlnoci vypršela aktivistům smlouva, podle které mohli centrum Klinika obývat...
Na Klinice zůstáváme i po lhůtě pro vystěhování, vzkázali aktivisté

Aktivisté z centra Klinika na pražském Žižkově oznámili, že v budově i nadále zůstanou. Tvrdí, že pokud by odešli, z domu by zůstala prázdná chátrající ruina,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.