Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Nová tramvaj ForCity svezla první Pražany. Chválili dřevěné posezení

  17:57aktualizováno  17:57
Lidé se v úterý mohli poprvé svézt novou tramvají Škoda ForCity. Slavnostní první jízda připadla na soupravu číslo 24. Tramvaj byla po celou trasu plná. Cestujícím se sedělo pohodlně i přesto, že sedadla jsou ze dřeva. Nejvíc si pochvalovali moderní vzhled a stoprocentní nízkopodlažnost.

Tramvaj vyjela ve tři hodiny odpoledne z tramvajové smyčky Florenc po trase linky 24, dojela na Kubánské náměstí a dále pak pokračovala po trase linky číslo 7 na Radlickou.

"Tramvaje 15T jsou budoucností kolejové dopravy v Praze. Nedávné letní rekonstrukce nám umožnily nasadit tyto nejmodernější vozy na většinu tramvajových linek v metropoli. Věřím, že cestující ocení moderní design tramvaje i skvělé jízdní vlastnosti," uvedl při zahájení zkušebních jízd s cestujícími generální ředitel Dopravního podniku Martin Dvořák.

Tramvaj Škoda ForCity zahájila zkušební jízdy s cestujícími

Tramvaj Škoda ForCity se začala v pražských ulicích zkoušet už v roce 2009, nejdřív jezdila ve zkušebním provozu bez cestujících. Testovací jízdy ale tenkrát provázely technické problémy. V Praze se objevily dva vozy a oba měly potíže. Jeden z nich se musel dokonce dvakrát vracet do továrny plzeňské Škodovky. (více o potížích nových tramvají čtěte zde)

Prototypy vozů se vždy musí před zavedením do běžného provozu podrobit pravidelným kontrolám. Podle jejich výsledku pak dostane výrobce všechna potřebná osvědčení. Zkušební provoz s cestujícími musí čítat minimálně 15 000 km a musí být absolvován bez závady ohrožující bezpečnost provozu i cestujících.

Tramvaj Škoda ForCity zahájila zkušební jízdy s cestujícími

"Škoda ForCity je naší první stoprocentně nízkopodlažní tramvají se zcela novými technickými řešeními. Pohodlný nástup, výstup, ale i přepravu ocení jistě nejen Pražané, ale i návštěvníci naší metropole," uvedl generální ředitel Škoda Transportation Tomáš Krsek.

Nová tramvaj má větší okna než předchozí model Porsche 14T, takže když se otevřou, tramvaj lépe větrá. Sedačky jsou dřevěné, což cestujícím přišlo jako příjemná změna.

"Sedačky jsou úžasné. Daleko lepší než ty, na kterých se válí kdejaký bezdomovec. Je opravdu odporné, když si mám sednout na sedadlo, na kterém je nalepená žvýkačka," řekl například Martin Páva.

Nová tramvaj ForCity 15T

"Tramvaj se mi líbí především vzhledově. Je hezky barevná, líbí se mi mnohem víc než ta předchozí. Dřevěná sedadla jsou podle mě mnohem lepší," přidala chválu další cestující Aneta Kovaříková.

Za jediné viditelné minus označili pasažéři fakt, že je souprava ve dvou místech hodně zúžená. Podle informací Dopravního podniku je ale prý tramvaj vyrobená standardně tak, aby jí pohodlně mohl projet vozíčkář.

Nová tramvaj bude do pátku jezdit na lince č. 7. Od soboty se přesune na linku 18. Do roku 2017 by měla Škoda Transportation dodat do pražských ulic celkem 250 těchto tramvají.

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Uvnitř jednoho z krytů.
Chemička je plná nevyužívaných krytů, při havárii je dnes lepší zmizet

Součástí areálu Unipetrolu v Záluží u Litvínova je třináct krytů. Většina jich pochází z druhé světové války, kdy sloužily při náletech. Dva kryty přibyly pro...  celý článek

Ivan Hanuš obdržel v Pelhřimově certifikát.
Rekordní putování dopisu má pokračování, tentokrát přišel z Ruska e-mail

Příběh nejdéle doručované poštovní zásilky v České republice pokračuje. Ivanu Hanušovi se ozvala neteř ruské lékařky, která před více než 28 lety poslala jeho...  celý článek

Vězně ve výkonu trestu ve věznici Oráčov na Rakovnicku v těchto dnech...
Vězni dostanou přidáno. Pár stovek jim nepomůže, mají statisícové dluhy

Pracující vězni mají od dubna příštího roku dostat přidáno. Stát věří, že díky tomu ubude těch, které hned po propuštění semelou staré dluhy a vrátí se proto...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.