Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Nova spustila vlastní eurokampaň

  18:29aktualizováno  18:29
Televize Nova odstartovala přesně měsíc před referendem o vstupu Česka do EU vlastní kampaň. "Chceme diváky pobavit, zaujmout a upozornit na datum referenda," říká mluvčí Novy Petr Kostka. Kampaň Nova připravila na vlastní náklady. Jejím cílem je údajně jen přilákat lidi k urnám, ne lobovat za vstup.
Kampaň k EU na TV Nova

Kampaň k EU na TV Nova - V celé sérii spotů jde o jakési mírné Sci-fi z roku 2013. V jednom ze spotů vystoupí i moderátor zpravodajství TV Nova Reynolds Koranteng. (13. května 2003) | foto: TV NOVA

"Nemyslíme si, že na diváky je nutno zvenčí vyvíjet tlak, aby hlasovali pro. Mají vlastní rozum, vlastní informace a nemají-li je, v kampani těsně před hlasováním to už nespravíme," uvedl mluvčí Novy.

Diváci Novy zažívají překvapení. Dosud ve své televizi slýchávali spíše některé nepravdivé mýty o tom, jaké nepříjemnosti nás čekají po vstupu do Evropské unie. Například  o tom, jak po zásahu "zlé" unie musí všichni včelaři změnit rozměry svých úlů.

A nyní? Nova, známá svým rezervovaným postojem ke vstupu do unie, začíná vysílat šoty, ve kterých diváky upozorňuje především na výhody členství.  

Moderátor Novy telefonuje občanům v roce 2013
Dřívější nezaměstnaný se raduje, jak mu jde v Evropě odbyt slivovice, vězeň si zoufá, že začala fungovat policie a soudy. Mladí manželé zase vzkazují, že jejich babička je na důchodovém odpočinku v Portugalsku.
 
To vše se odehrává v roce 2013, kdy moderátor Novy Rey Koranteng v minutových šotech obvolává občany a ptá se jich na život v unii.

Lze tedy říci, že v nejvlivnějším českém médiu změnili měsíc před referendem svůj vztah k EU? Tak jednoduché to není.

"Nechceme tlačit na pilu, nechceme lidem říkat: Ano, bude blaze, budeme šťastnější. Chtěli jsme to udělat polehoučku, zábavně," uvedl autor celého projektu Radek Bajgar.

Železný neřekl, zda bude hlasovat pro vstup
Generální ředitel televize Vladimír Železný tvrdí, že šoty nedoporučují lidem, aby řekli "ano Evropě", ale má je nabádat, aby přišli k referendu. Obává se totiž nízké účasti.

"Jsme soukromá komerční televize a není našim úkolem jednostranně propagovat vstup do Evropské unie. Nepřísluší nám pouštět se do kampaně, která říká: Volte ano, volte vstup," prohlásil ředitel. "Jistá část populace má právo na svůj euroskepticismus," dodal.

Železný, který nepochybuje, že většina lidí bude pro vstup, k takovým skeptikům patří. Když měl říci, zda on sám vstup do EU podpoří, odpověděl: "Je to tajná volba."







Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační foto
Déšť nepustí slunce na oblohu, na horách může o víkendu sněžit

V povolebním týdnu skrze mraky nepronikne příliš slunečních paprsků. Zato při častých přeháňkách přijdou vhod deštníky. V úvodu teploty vystoupí maximálně...  celý článek

Tisková konference Pirátů po ustavující schůzce klubu strany (22. října 2017)
Piráty ve Sněmovně povede Michálek, s ANO odmítají handlovat

Předsedou poslaneckého klubu Pirátů v Poslanecké sněmovně bude Jakub Michálek. Na první tiskové konferenci strany po volbách to oznámil šéf Pirátů Ivan Bartoš,...  celý článek

Václav Klaus ml. v pražském štábu ODS. (21. října 2017)
KOMENTÁŘ: Klausovi si berou zpátky ODS, ale ta to ještě neví

Mise splněna, jásal v sobotu večer na Facebooku jeden z blízkých spolupracovníků předsedy Petra Fialy. Opravdu: druhé místo, oproti minulým volbám navíc tři a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.