Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Nova spustila vlastní eurokampaň

  18:29aktualizováno  18:29
Televize Nova odstartovala přesně měsíc před referendem o vstupu Česka do EU vlastní kampaň. "Chceme diváky pobavit, zaujmout a upozornit na datum referenda," říká mluvčí Novy Petr Kostka. Kampaň Nova připravila na vlastní náklady. Jejím cílem je údajně jen přilákat lidi k urnám, ne lobovat za vstup.
Kampaň k EU na TV Nova

Kampaň k EU na TV Nova - V celé sérii spotů jde o jakési mírné Sci-fi z roku 2013. V jednom ze spotů vystoupí i moderátor zpravodajství TV Nova Reynolds Koranteng. (13. května 2003) | foto: TV NOVA

"Nemyslíme si, že na diváky je nutno zvenčí vyvíjet tlak, aby hlasovali pro. Mají vlastní rozum, vlastní informace a nemají-li je, v kampani těsně před hlasováním to už nespravíme," uvedl mluvčí Novy.

Diváci Novy zažívají překvapení. Dosud ve své televizi slýchávali spíše některé nepravdivé mýty o tom, jaké nepříjemnosti nás čekají po vstupu do Evropské unie. Například  o tom, jak po zásahu "zlé" unie musí všichni včelaři změnit rozměry svých úlů.

A nyní? Nova, známá svým rezervovaným postojem ke vstupu do unie, začíná vysílat šoty, ve kterých diváky upozorňuje především na výhody členství.  

Moderátor Novy telefonuje občanům v roce 2013
Dřívější nezaměstnaný se raduje, jak mu jde v Evropě odbyt slivovice, vězeň si zoufá, že začala fungovat policie a soudy. Mladí manželé zase vzkazují, že jejich babička je na důchodovém odpočinku v Portugalsku.
 
To vše se odehrává v roce 2013, kdy moderátor Novy Rey Koranteng v minutových šotech obvolává občany a ptá se jich na život v unii.

Lze tedy říci, že v nejvlivnějším českém médiu změnili měsíc před referendem svůj vztah k EU? Tak jednoduché to není.

"Nechceme tlačit na pilu, nechceme lidem říkat: Ano, bude blaze, budeme šťastnější. Chtěli jsme to udělat polehoučku, zábavně," uvedl autor celého projektu Radek Bajgar.

Železný neřekl, zda bude hlasovat pro vstup
Generální ředitel televize Vladimír Železný tvrdí, že šoty nedoporučují lidem, aby řekli "ano Evropě", ale má je nabádat, aby přišli k referendu. Obává se totiž nízké účasti.

"Jsme soukromá komerční televize a není našim úkolem jednostranně propagovat vstup do Evropské unie. Nepřísluší nám pouštět se do kampaně, která říká: Volte ano, volte vstup," prohlásil ředitel. "Jistá část populace má právo na svůj euroskepticismus," dodal.

Železný, který nepochybuje, že většina lidí bude pro vstup, k takovým skeptikům patří. Když měl říci, zda on sám vstup do EU podpoří, odpověděl: "Je to tajná volba."







Hlavní zprávy

Další z rubriky

V ubytovně pro 105 lidí žijí jednotlivci i rodiny, které nemají kam jít....
V Moravské Ostravě žádají konec ubytovny. Nájemníci prý hlučí, fetují a kradou

Několik set obyvatel rezidenční čtvrti okolo restaurace Slunečnice v Moravské Ostravě má obavy. Sepsali petici, ve které žádají zrušení ubytovny v Sadové...  celý článek

Silnice, na nichž se plánuje zavedení mýta
Jihočeský kraj chce rozšířit mýto i na další silnici I. třídy

I na jihočeských silnicích první třídy budou muset platit řidiči nákladních aut mýto. Kraj nejdříve návrh ministerstva dopravy odmítal, ale nyní na něj...  celý článek

V Kletné u Oder se odehrálo vojenské cvičení záloh Safeguard 2016. Cílem...
Vojáci v záloze dostanou více peněz. Čunek litoval zrušení povinné vojny

Vojáci v aktivních zálohách se mohou těšit na vyšší odměny za účast na vojenském cvičení. Senát schválil změnu branného zákona. Ocenil ho lidovec Jiří Čunek,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.