Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Nova platí za Peříčko a skrytou reklamu

  17:04aktualizováno  17:04
Televize Nova musí zaplatit 550 tisíc korun pokuty. Rada pro rozhlasové a televizní vysílání tak potrestala společnost CET 21 za to, že televize odvysílala upoutávky na erotický pořad Peříčko před 22. hodinou. Druhá čtvrtmilionová pokuta je za skrytou reklamu na minerálku v talkshow šéfa televize Vladimíra Železného.

"Rada v úterý rozhodla, že televize Nova musí zaplatit 250 tisíc korun za skrytou reklamu na minerální vodu Korunní v pořadu Volejte řediteli," řekl iDNES mluvčí rady Pavel Barák.

Druhá pokuta 300 tisíc je za tři roky starý prohřešek, kdy v srpnu 1999 televize odvysílala poutání na pořad Peříčko v hlavním vysílacím čase.

"Pořady, pokud jsou vysílány mezi šestou a dvaadvacátou, mohou ohrozit psychický a mravní vývoj dětí a mladistvých," zdůvodnil rozhodnutí rady Barák. Výši pokuty podle něj vysílací rada stanovila podle toho, jak ji vyměřovala v předchozích případech.

Mluvčí televize Martin Chalupský nechtěl rozhodnutí rady příliš komentovat. Vedení Novy se podle něj musí nejdříve seznámit se zdůvodněním rady.

"Naši právníci čekají na oficiální vyjádření. Otázka skryté reklamy v pořadu Volejte řediteli je velmi složitá. My sami máme několik různých expertiz. O dalších krocích ještě není rozhodnuto," řekl iDNES.

Rada o pokutě za Peříčko rozhodla už v dubnu 2000. Televize se však odvolala k soudu a ten rozhodnutí zrušil. "Soud požadoval konkrétní odůvodnění, proč se rada rozhodla pro tuto výši. Úterní rozhodnutí vše obsahovalo," uvedl Barák.

Členové rady se podle něj také zabývali otázkou, zda Nova dodržuje zákon, když na vysílání pořadů nevhodných pro děti upozorňuje před 22. hodinou pouze písemně, a to na teletextu. "O tom se však ještě nerozhodlo," dodal.

Za odvysílání pořadu, který může narušit psychický a mravní vývoj dětí a mladistvých, mezi šestou a desátou hodinou večer hrozí televizi podle zákona pokuta od dvaceti tisíc do deseti milionů korun.

Za "nemravné upoutávky" padaly pokuty už dříve
Za "nemravnou upoutávku" už rada v minulosti pokuty rozdávala. Milionem korun ocenila propagaci amerického seriálu Sex ve městě v České televizi v červnu 2000.

"Tam jsme ale nemohli jednat jinak," tvrdí předseda rady Martin Muchka. Hned po Večerníčku totiž tehdy z veřejnoprávní obrazovky zazněla dvě vulgární slova v osmislovné větě.

Také Nova už byla za ohrožování morálky mládeže jednou trestána. V květnu 1998 jí rada udělila pokutu dva miliony za diskusní pořad pro mládež Áčko o prostituci. Soud pak rozhodl, že rada musí ještě doplnit odborné posudky. To se také stalo a rada loni v září dvoumilionovou pokutu jednohlasně potvrdila.

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Další z rubriky

U brněnské hvězdárny spadl podivný objekt.
Chci je oškubat, přiznává youtuber. Na dotaz o UFO radnice musí odepsat

Provokující český youtuber s přezdívkou MikeJePan zasypal radnice měst nejen v Libereckém kraji dotazy na výskyt UFO. Smyslem jeho aktivity ale není dozvědět...  celý článek

Lidé v Krásné Studánce u Liberce odevzdávali své hlasovací lístky na místním...
Strany mají triky k obcházení zákona o darech. Některé ho ignorují úplně

Od koho strany získávají finance a na co je během kampaní využívají. To měl zprůhlednit zákon, o kterém se před volbami mluvilo jako o přelomovém. Podle...  celý článek

Na otevření krajského úřadu v Jihlavě čekalo 20. října s žádostí o dotaci na...
Internetu nevěřili, na kotlíkové dotace stálo v Jihlavě frontu 300 lidí

Ačkoli mohli poslat žádost třeba e-mailem, čekalo ráno na otevření krajského úřadu v Jihlavě asi 300 lidí. Přišli se ucházet o „kotlíkové dotace“, někteří před...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.