"Neseme toto rozhodnutí nelibě. Poslali jsme už na magistrát připomínky," řekl šéf odboru územního rozvoje třetí městské části Zdeněk Fikar.
Linka metra D povede z centra metropole přes Pankrác a Novodvorskou směrem do Písnice i podle nového konceptu územního plánu, který začne platit od roku 2010. Podle nového konceptu se s metrem mohou rozloučit na Žižkově a v Libni, na příjezd podzemních souprav se naopak mohou těšit v Modřanech.
"V případě Žižkova jde o vážný problém, protože je to zajímavá lokalita s nákladovým nádražím. Její rozvoj závisí i na dobrém dopravním spojení a hodnota pozemků bez metra se může snížit," podotkl Fikar s tím, že konečnou stanicí by se v případě krácení takzvané severní části stalo Náměstí Republiky.
Starostka Prahy 3 Milena Kozumplíková důvody magistrátu nezná, ale pokud jsou změny pouze ekonomického charakteru, tak se jí nezdají prozíravé.
Zdroj: deník Metro
"Nepočítají s tím, že zde v nejbližších letech přibude k 70 tisícům obyvatel dalších zhruba 30 tisíc," řekla s ohledem na zmíněný rozvoj nákladového nádraží, ale i projekt Central Park Praha i bytovou výstavbu na Vackově.
"Déčko" by se mohlo rozdělit na dvě větvě
Nový územní plán by mohl naopak potěšit obyvatele jižní části města. Z Krče v Praze 4 by se totiž "déčko" mělo rozdělit na dvě větve: do Písnice a nově i se čtyřmi stanicemi do Modřan. "Jde o čerstvý návrh. Přestože jsem toužil po metru až do Komořan, i trasa na Sofijské náměstí u Polikliniky Modřany podstatně zkvalitní dopravu," řekl deníku Metro starosta Prahy 12 Petr Hána.
Obě městské části ale upozorňují, že jde o návrhy, které nejsou schválené. "Počítám, že z Pankráce na Nové Dvory metro reálně povede do pěti let, do Písnice do deseti. Pak by mohla přijít na řadu naše modřanská větev," odhaduje starosta Prahy 12 výhledy.
Novinkou je i to, že poslední část trasy Libuš - Písnice by měla být vedena po povrchu, což by v této části stavby mohlo ušetřit až polovinu nákladů.