Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Olympijský výbor spouští novou kampaň. Rozpohybujeme národ, slibuje

  14:03aktualizováno  15:41
V Česku sportuje mnohem méně lidí než například v sousedním Německu. V květnu proto startuje kampaň Česko sportuje, která cílí hlavně na školáky. Zájem o sport u nich klesá, a přitom děti tloustnou. V září pak odstartují nové sportovní programy, do kterých se mohou děti přihlásit.

Vizuál kampaně Česko sportuje | foto: Český olympijský výbor

Mezi několika sportovními programy, které v září odstartují v rámci kampaně, bude například olympijský víceboj. Podle organizátorů proto, že spojuje sport s dalšími oblastmi rozvoje dětských schopností.

Rozvoj programů bude iniciovat Český olympijský výbor (ČOV). Jak v praxi budou fungovat, bude záležet na konkrétních školách nebo sportovních oddílech.

Kampaň s názvem Česko sportuje začne letos v září. Jejím cílem však primárně nebude vymýšlet nové sportovní aktivity. Má spojit všechny kompetentní instituce, aby společně svým jednáním změnily myšlení a chování lidí. "Chceme koordinovaně pracovat na změně životního stylu," řekl iDNES.cz předseda ČOV Jiří Kejval. "Cílem projektu je rozpohybovat celou zemi, abychom získali co největší část národa pro sport," doplnil na úterní tiskové konferenci.

Na kampani proto spolupracují ministerstva školství a zdravotnictví nebo Česká obec sokolská. Zapojit se budou moci i vrcholoví sportovci či média.

Změníme prostředí ve školách i ordinacích, plánují ministerstva

Ministerstvo školství nyní připravuje pilotní projekt, do nějž s pomocí 30 milionů korun zapojí 30 základních škol v devíti krajích. "Jeho konkrétní kontury se teprve připravují. Měl by být spuštěn od podzimu a běžet v následujících třech letech," řekl iDNES.cz ministr školství Petr Fiala.

Projekt by měl změnit prostředí výuky i volnočasových aktivit. "Znamená jinou práci s dětmi v rámci výuky ve škole i v mimoškolním období. Je zaměřen na to, aby děti byly vedeny k tomu, že zdravý životní styl je něco, o co mají usilovat, a k čemu patří pohyb a zdravé stravování," doplnil Fiala.

Ministerstvo zdravotnictví zase přislíbilo, že do sazebníků k úhradám lékařské péče přidá novou položku. Lékaře by měla motivovat, aby mluvili více s rodiči o rizicích dětské obezity.

"Nový výkon umožní, aby zdravotní pojišťovny lékařům proplácely edukační nebo psychologické pohovory s rodiči dětí nebo s dospělými pacienty," řekl iDNES.cz Heger. Nový sazebník bude hotový do konce pololetí, platit začne příští rok. O kolik by si lékaři přesně mohli přilepšit, ale ministerstvo přesně spočítáno nemá.

Na kampani se bude podílet také Česká televize. Její ředitel Petr Dvořák uvedl, že ideu projektu podpoří vysílání na ČT sport i nově vznikajícím dětském kanále ČT:D. Ten má začít vysílat v září. "Na něm budeme chtít děti motivovat ke sportu a pohybu prostřednictvím pravidelných pořadů," uvedl Dvořák.

Dobrovolně trénují děti, teď budou na billboardech

Projekt od května ČOV bude propagovat i marketingově. Například sérií fotografií s dobrovolnými trenéry a cvičiteli při práci. "Jsou to bezejmenní hrdinové, kteří šíří zápal pro sport po celé zemi za minimální nebo žádnou odměnu. Chceme jim touto formou poděkovat," vysvětlil Kejval.

Fotogalerie

Konkrétní osobnosti nyní ČOV shání. Uveřejnil už ale kresby, jež ukazují, jak by kampaň teoreticky mohla vypadat. Podle Kejvala její součástí budou i spoty vysílané v ČT. Jejich natáčení se teprve připravuje.

Kolik bude vytvoření kampaně stát, olympijský výbor nezveřejnil. Následné šíření kampaně jej ale na žádné mimořádné prostředky nepřijde, protože ČOV má uzavřená mediální partnerství a tedy i možnost oslovit bezplatně širokou veřejnost.

Pravidelně sportuje ani ne třetina Čechů a Češek

Podle ČOV bude projekt Česko sportuje dlouhodobý. Trvat by měla nejméně deset let. Zapojit by se do ní měly postupně všechny regiony. Vtáhnout je má i návaznost na téma zimních olympijských her, jež se budou konat v únoru příštího roku v jihoruském Soči.

ČOV připomíná, že zájem o sport u nejmladší generace klesá a české děti více tloustnou. Z dat Ústavu zdravotnických informací a statistiky vyplývá, že mezi léty 1996 a 2011 se absolutní počet obézních dětí ztrojnásobil - konkrétně z 10 400 na 30 400 (více o statistice čtěte zde). Podle studie Evropské unie v Česku sportuje pravidelně 32 procent lidí, zatímco v Německu to je 74 procent.







Hlavní zprávy

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.