Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Spor o reklamu v ČT: pokud spoty zmizí, Nova dá miliony na české filmy

  20:19aktualizováno  20:19
Televize Nova hodlá posílat ročně desítky milionů korun do Státního fondu pro podporu a rozvoj české kinematografie. Na oplátku ale chce, aby z České televize zmizela reklama. Nova doufá, že by se pak inzerenti přesunuli do komerčních stanic.

Česká televize | foto: Profimedia.cz

"Televize Nova je ochotna se podílet na financování kinematografie, pokud proces digitalizace proběhne dle plánu, jak zákonodárci již dříve rozhodli," řekl iDNES.cz generální ředitel TV Nova Jan Andruško.

Celkový roční příspěvek do fondu by měl být 150 milionů korun a podle televize by se na něm mělo podílet více komerčních subjektů. "Nova je ochotna věnovat částku dle svého tržního podílu," dodal Andruško.

Podpora filmů

Státní fond pro podporu a rozvoj české kinematografie slouží pro podporu českých filmů a filmařů. Funguje od roku 1992. Z jeho prostředků se financuje i technický rozvoj, modernizace kin či pořádání festivalů. Působí pod správou ministerstva kultury. Mezi nejvýznamnější finanční zdroje fondu patří odvody z cen vstupného do kin a příjmy z obchodního využití filmů, k nimž fond vlastní autorská práva výrobce.

Zdroj: Wikipedia

Přispívání se nebrání ani druhý největší hráč na trhu - televize Prima. "Je to oprávněný požadavek státu, aby ti, kdo na televizním vysílání profitují, přispívali na film," prohlásil finanční ředitel TV Prima Vladimír Pořízek.

Dvě nejsilnější televize oproti tomu požadují, aby zůstal v platnosti zákon o přechodu z analogového na digitální vysílání. K němu dojde 11. listopadu 2011, o měsíc později má podle zákona skončit reklama na obrazovce veřejnoprávní televize.

Skupina senátorů se ale s podporou ministra kultury Jiřího Bessera snaží prosadit novelu zákona, která reklamu prozatím zachová. Zrušení reklamy v ČT bylo ve středu tématem odborné konference Digimedia 2011.

"Jednou to v zákoně je napsáno, tak by se právní rámec, za kterého jsme akceptovali plán přechodu na digitální vysílání, neměl měnit," podotkl Pořízek.

Reklama na ČT4 a ČT2 by mohla částečně zůstat

Nova také připouští, aby v omezené míře zůstala reklama na ČT 2 a ČT 4 na podporu české kultury a českého sportu.

"Myslím, že by reklama v ČT neměla být, protože je to principiálně špatně, ale v otázce kultury je to věc k diskusi. Zatím jsme se o tom v rámci TV Prima nebavili," reagoval na nápad konkurence Pořízek.

Malé televize se obávají, že si zrušením reklamy na ČT nepomůžou. "S ohledem na to, jak je trh v tuto chvíli rozdělen, tak by se ještě více posílil duopol, který na trhu funguje. Přístup malých kanálů k příjmům z reklamy bude komplikovanější," řekl iDNES.cz Štěpán Wolde ze společnosti At Media, která zastupuje malé stanice jako Óčko, Meteo TV nebo Minimax. 

Pro Novu a Primu je podle něj především důležité "vyčistit si prostor a mít hegemonii v oslovení diváka plnoformátových televizí".

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Polomy na Šumavě v okolí Nové Pece. Na snímku je silnice do Jeleních Vrchů.
Zákaz vstupu do lesů na Šumavě posvětili úředníci, může jít o život

Do známých turistických lokalit v okolí Nové Pece, Stožce ale i Horní Plané je od úterý zakázáno vstupovat. Lesy jsou nebezpečné kvůli sobotní bouřce, která v...  celý článek

Kvůli filmařům, kteří u Lipna točili dva příběhy do seriálu Modrý kód, si...
Filmaři točili u Lipna seriál Modrý kód i s olympijským vítězem Svobodou

Filmový štáb, který točí televizní seriál z lékařského prostředí Modrý kód, vyrazil o víkendu na jih Čech. Jako komparz využil účastníky běžeckého závodu i...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Ministerstvo změnilo podmínky pro mladé lékaře, mohou se hlásit do programu

Ministerstvo zdravotnictví v úterý změnilo podmínky pro letošní absolventy lékařských fakult, kteří nemohli pokračovat v dalším specializačním vzdělávání. Nově...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.